سی.ان.اس.نیوز-رژیم ایران مسئول توطئة تروریستی برای بمبگذاری درگردهمایی اپوزیسیون درپاریس

سی.ان.اس.نیوز-رژیم ایران مسئول توطئة تروریستی برای بمبگذاری درگردهمایی اپوزیسیون درپاریس

 

سی.ان.اس. نیوز:

«به گفتة یک مقام ارشد آمریکایی، ایالات متحده اعتقاد دارد

رژیم ایران مسئول توطئة ناکام تروریستی برای بمب‌گذاری

در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس است

 

آمریکا این مسئله را «بسیار جدی» تلقی می‌کند

و «به طور کامل و از نزدیک با بلژیک، اتریش و آلمان

کار می‌کند تا ته خط این قضیه را در یابد»

 

این مقام ارشد آمریکا گفت:

ما از همة کشورها می‌خواهیم

نسبت به استفادة رژیم ایران از سفارت‌هایش

به‌عنوان پوش دیپلماتیک برای حملات تروریستی

هوشیار باشند

سی.ان.اس. نیوز گزارش داد: «به گفتة یک مقام ارشد آمریکایی، ایالات متحده اعتقاد دارد که رژیم ایران مسئول توطئة ناکام تروریستی برای بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران... در پاریس... است و برای تحقیقات، از نزدیک با مقامهای سه کشور اروپایی کار می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: «اگر (رژیم) ایران بتواند توطئه‌های بمب‌گذاری را در پاریس انجام بدهد، می‌تواند همین حملات را در هر کجای جهان انجام بدهد و ما از همة کشورها می‌خواهیم که نسبت به استفادة (رژیم) ایران از سفارت‌هایش به‌عنوان پوش دیپلماتیک برای توطئة حملات تروریستی هوشار باشند».

... مقام (ارشد وزارت خارجه) که پمپئو را در سفرش همراهی می‌کند گفت که ایالات متحده این مسئله را «بسیار جدی» تلقی می‌کند و «به طور کامل و از نزدیک با بلژیک، اتریش و آلمان کار می‌کند تا ته خط این قضیه را در یابد»...

در میان میهمانان آمریکایی در گردهمایی (پاریس)... دو تن از متحدان نزدیک رئیس‌جمهور (آمریکا) حضور داشتند، یعنی شهردار رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک و نیوت گینگیرچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا. سایرین شامل (این شخصیت‌ها) بودند: بیل ریچاردسون فرماندار پیشین نیو مکزیکو، لوییس فری مدیر پیشین ادارة تحقیقات فدرال، فرانسیس تاونزند مشاور پیشین امنیت داخلی (رئیس‌جمهور آمریکا) و ژنرال جرج کیسی رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا.

میهمانان سایر کشورها از جمله شامل نخست‌وزیر پیشین کانادا استفن هارپر و وزیر خارجة پیشین فرانسه برنارد کوشنر بودند.

سی.ان.اس. نیوز افزود : یک دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در سفارت (این رژیم) در وین به‌نام اسدالله اسدی در شمار دستگیر شدگان در سه کشور اروپایی است که در ارتباط با توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد در 30 ژوئن دستگیر شده‌اند. از جمله، یک زوج ایرانی-بلژیکی در بلژیک تحت بازداشت هستند . این تحقیقات توسط بلژیک به پیش برده می‌شود در بلژیک یک قاضی تحقیق ضد تروریستی در آنورس یک حکم جلب اروپایی را برای اسدی در آلمان و هم چنین برای استرداد فردی که در فرانسه بازداشت شده ، صادر کرده است...
لطفا به اشتراک بگذارید: