آرژانتین-قاضی این کشور از مسکو درخواست استرداد ولایتی را کرد

آرژانتین-قاضی این کشور از مسکو درخواست استرداد ولایتی را کرد

آرژانتین از چین خواست تا هنگام سفر ولایتی به این کشور، وی را به خاطر دست داشتن در انفجار تروریستی در بوینس آیرس دستگیر کند.

به دنبال سفر ولایتی به مسکو نیز قاضی فدرال آرژانتین که مسئولیت تحقیق دربارة بمب‌گذاری تروریستی بوئنوس آیرس در سال 1994 را بر عهده دارد، از مقام‌های روسیه خواهان دستگیری و استرداد او به این کشور شد.

ولایتی و چند تن دیگر از بالاترین سرکردگان رژیم به‌خاطر نقششان در بمب‌گذاری تروریستی آمیا که 85 کشته و 150 مجروح بر جای گذاشت، تحت احکام دستگیری بین‌المللی قرار دارند.

 

اخبار تروریستی رژیم

سایت پولیتیکو: آمریکا فشار بر متحدان اروپا را با خنثی شدن یک حمله تروریستی در فرانسه بالا می برد تا رژیم ایران را منزوی کند.

توطئه اعلام شده، دو هفته قبل بعد از اینکه مقامات آمریکا به مقامات امنیتی اروپا اطلاعات یک طرح بمبگذاری علیه گردهمایی سالیانه شورای ملی مقاومت ایران را دادند خنثی گردید.

مقامهای آمریکا استدلال می کنند عملیات فرانسه ثابت می کند این دیدگاه در پایتختهای اروپا که گویا رژیم ایران پای یک معامله صادقانه می آید بطور خطرناکی ساده لوحانه است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «وزیر خارجة آمریکا مایک پمپئو (رژیم) ایران را به استفاده از سفارت‌هایش برای طراحی حملات تروریستی در اروپا متهم کرد و بعد از آن‌که (حکومت) تهران به مختل‌کردن تأمین نفت خاورمیانه تهدید کرد به آن هشدار داد که اقداماتش، «هزینة واقعا بالایی» برایش خواهد داشت.

پمپئو این اظهارات را در دیدار کوتاهش از امارات متحده... و در حالی ایراد کرد که مقام‌های آمریکایی سه روز مذاکرات در عربستان را دربارة مقابله با تهدیدات (رژیم) ایران و خشکاندن درآمد نفتی (این رژیم) به پایان بردند.

پمپئو در مصاحبه با اسکای نیوز...، گفت: «همین هفتة گذشته افراد رژیم ایران در اروپا دستگیر شدند که خود را آمادة انجام یک توطئة تروریستی در پاریس فرانسه می‌کردند. ما شاهد این رفتار شرورانه (رژیم) ایران در اروپا بوده‌ایم».
لطفا به اشتراک بگذارید: