تحولات ایران و جهان در 20دقیقه-22تیر97

-مایک پمپئو در دیدار با فدریکا موگرینی و عادل الجبیر دخالتهای شرورانه رژیم ایران در سراسر خاورمیانه را بررسی کرد

-استیون منوچین ، وزیر خزانه‌داری آمریکا: ما حداکثر تحریم‌ها را روی ایران اعمال می‌کنیم، این تحریم‌ها بسیار مؤثر بوده است. ما تمامی تحریم‌های لغو شده در برجام را باز بر می گردانیم

-سرهنگ بیل ایربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا: با هر تهدیدی برای کشتیرانی آزاد در خلیج فارس برخورد می کنیم

 

گزارش 1ـ هشدار مایک پمپئو به پاسدار قاسم سلیمانی


وزیر خارجه مایک پمپئو به پاسدار قاسم سلیمانی هشدار داد که فعالیتهایش باعث دردسر در منطقه است. او گفت هزینه را برای قاسم سلیمانی و پاسداران باید بالا برد:

مایک پمپئو که چند روز پیش از امارات متحده عربی دیدار کرد گفت:‌ هدف از این سفر بررسی راههای خنثی کردن تهدیدات رژیم ایران در سراسر خاورمیانه است

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با نشنال( امارات) بر همکاری آمریکا با کشورهای خلیج فارس در زمینه امنیتی تأکید کرد.

مایک پمپئو گفت: «ما شرکایی در امارات متحده عربی داریم، شرکای مهمی در عربستان سعودی و بحرین وبسیاری از کشورها داریم. آنها به صراحت از رژیم ایران می خواهند مشکل آفرینی نکند.

دخالت رژیم ایران در این منطقه از سوریه تا یمن ادامه دارد. این رژیم از شبه نظامیان حوثی حمایت و آنانرا تسلیح می کند»

مایک پمپئو به قاسم سلیمانی که نیروی قدس را هدایت می کند اخطار داد.

پمپئو: «قاسم سلیمانی باعث دردسر در سراسر عراق و سوریه می شود ما باید هزینه این رفتار را برای او و سازمان او و شخص خود او سنگین کنیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت اگر توافق دیگری با رژیم ایران صورت گیرد با توافق هسته یی کاملاً متفاوت خواهدبود. یک زمانبندی دائمی خواهد بود و نه موقت و نظام شفاف سازی درکار خواهد بود که موثر باشد و تضمین دهد که تسلیحات اتمی مخفی نشده یا به شیوه ای مخفی توسعه پیدا نکند. همچنین مهم است که فقط درموردبرنامه اتمی نباشد باید درمورد برنامه ماهواره ای آنها نیز باشد که پوشی برای تلاش های موشکی آنهاست. درمورد رفتارهای شرورانه آنها هم باشد

آمریکا تحریم ها علیه ایران را در ماه اوت اعمال خواهد کرد.

پمپئو می گوید این تنها یکی از شیوه هایی است که آمریکا به رژیم ایران فشار می آورد.

 

گزارش2 ـ فراخوان به محاکمه دیپلمات تروریست رژیم ایران


تظاهر کنندگان ایرانی در پاریس خواهان محاکمه دیپلمات تروریست رژیم ایران شدند

گزارشی از اسکای نیوز

اپوزیسیون ایران در پاریس در مقابل وزارت خارجه فرانسه در اعتراض به اخباری حول برگرداندن دیپلمات رژیم به ایران دست به تظاهرات زدند. وی متهم به طراحی انفجار در همایش سی ام ژوئن اپوزیسیون ایران است.

تظاهر کنندگان خواهان تحویل دادن اسد الله اسدی دیپلمات رژیم ایران در اتریش شدند . آلمان او را به اتهام تحویل دهی بمب به اجرا کنندگان تهاجم شکست خورده تروریستی دستگیر کرده بود.

اعضای شورای ملی مقاومت ایران گفتند در حالی که دست داشتن این تروریست در طراحی تهاجم تروریستی به همایش سالانه مقاومت ایران غیرقابل انکار است اما این نگرانی وجود دارد که به تهران تحویل داده شود.

هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران که در میدان انولید درپاریس تظاهرات می کردند خواهان محاکمه دیپلمات تروریست رژیم ایران شدند.

سازمان دهندگان اشاره کردند در حالی که اتریش مصونیت دیپلمات تروریست رژیم ایران را برداشته این تجمع اعتراضی در پی گزارشاتی برگزار می شود که رژیم ایران در پاریس و آلمان و بلژیک برای جلوگیری از محاکمه او فشار می آورد.

منابع اروپایی فاش ساختند دیپلمات رژیم ایران اسد الله اسدی ۴۷ ساله که فرمانده تیمی که می خواست گردهمایی اپوزیسیون ایران را هدف تهاجم قرار دهد توسط اینترپل تحت تعقیب قرار دارد .

در اطلاعیه دادستانی کل بلژیک آمده است دستگاههای امنیتی توانستند اجرا کنندگان طرح تروریستی را زیر نظر بگیرند و آنها را در مسیر رفتن به گردهمایی در شهر آنتورپ در نزدیکی مرز بلژیک و فرانسه دستگیر کنند آنها درخودروشان ۵۰۰ گرم مواد منفجره استون پیروکسید و الزامات انفجاری داشتند .

تظاهر کنندگان ایرانی در پاریس پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که در آن خواسته شده بود تا دیپلمات تروریست رژیم به تهران تحویل داده نشود. علاوه بر این آنها خواهان بسته شدن سفارت خانه های رژیم ایران و اخراج سفرای رژیم شده بودند.

 

گزارش3 ـ مریم رجوی: این قیام سراسر ایران را فراگرفته و میهن آزاد خواهد شد


گردهمایی «ایران آزاد ـ آلترناتیو» با شرکت صدها تن از شخصیت‌های برجسته و قانونگذاران و منتخبان از پنج قاره جهان جلوه یی از اقتدار آلترناتیو دموکراتیک ایران بود. گزارشی از روزنامه الریاض عربستان سعودی:

گردهمایی سالیانه ایرانیان و هواداران مقاومت ایران در روز ۳۰ ژوئن (۹تیر۱۳۹۷) در پاریس تحت عنوان «ایران آزاد ـ آلترناتیو» با شرکت خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران و صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان ۵ قاره جهان برگزار شد.
مریم رجوی طی سخنان خود در این گردهمایی گفت:‌ یک نسل پر اشتیاق و تشنه آزادی به‌پاخاسته است تا آزادی را به سراسر کشور بازگرداند و ایران را از آخوندهای اشغالگر پس گیرد، از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز تا کشاورزان ورزنه تا جوانان کازرون و کامیونداران در همه شهرهای ایران و بازاریان و جوانان در خیابان‌های لاله زار و فردوسی و شوش و ملت و اکباتان در تهران که با شجاعت در مقابل عناصر وحشی این رژیم ایستادند. این نبرد مردم ایران است و سرنگونی این رژیم امری قطعی و پیروزی حتمی است. ایران آزاد خواهد شد و ایرانی خالی از آخوندها و شاه در افق پدیدار شده است.
شعبده «راه‌حل» ازدرون فاشیسم دینی، سوخته و باطل شده است، مردم و جوانان بپاخاسته پایان بازی دو جناح درون رژیم را اعلام کردند.
خانم رجوی افزود:‌ مردم ایران با همه اقوام و مذاهب ۶ماه است که برپایی قیام و یک جنبش اعتراضی را در زیر سرکوب حداکثر، ممکن کرده‌اند. موقعیت انفجاری را همه احساس می‌کنند. ولایت فقیه فاقد هر گونه مشروعیتی است، موقعیت خامنه‌ای کیفاً تنزل کرده، ‌سپاه پاسداران و بسیج ضدمردمی دچار ریزش است، آخوندها مهم‌ترین پشتوانه سیاست مماشات را که در آمریکا بود، از دست داده‌اند. بهمن تحریم‌ها، پیاپی بر سرشان فرود می‌آید و توان جنگ‌افروزی و ماجراجویی منطقه‌یی آن‌ها فروکش می‌کند. و مهم‌ترین نشانه از مرحله سرنگونی پیوند میان خشم محرومان و ستم‌زدگان با مقاومت سازمان‌یافته است. این را همه سران رژیم و مهره‌های ریز و درشت آن بارها خاطرنشان کرده‌اند.

 

گزارش4 ـ شکست توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مقاومت ایران


علیرضا جعفر زاده معاون نماینگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن مصاحبه یی با رادیو سراسری آمریکا درمورد توطئه ترویستی رژیم در پاریس انجام داد.

رادیو سراسری آمریکا

پلیس بلژیک روز شنبه یک زن وشوهر با اصلیت ایرانی را بعد از این که خودرو آنها را در بروکسل متوقف کرد دستگیر کرد. در خودرو مرسدس بنز آنها یک بمب با ۵۰۰گرم مواد انفجاری TATP پیداکردند

پلیس آلمان یک دیپلومات ۴۶ ساله را در سفارت ایران در اتریش دستگیر کرد که پلیس او را بعنوان نفر رابط با این زوج توصیف کرده است . پلیس فرانسه یک فرد ۵۴ ساله را بعنوان شریک جرم دستگیر کرده است. علیرضا این داستان به شما چه می گوید؟

علیرضا جعفرزاده : این توطئه بسیار جدی بوده است. بخاطر آنکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی چندین کشور اروپایی در آن درگیر بودند از بلژیک تا فرانسه تا آلمان تا اتریش و احتمالاً سایر کشورها نیز درگیر بوده اند.

همانطور که رئیس پیشین کنگره آمریکا نیوت گینگریچ پیام داد: این اقدام بوضوح دلیل ترسی است که رژیم ایران از این مقاومت سازمانیافته دارد . بویژه بخاطر این که گردهمایی امسال در شرایطی برگزار میشد که تظاهرات های بزرگ ضد دولتی کل کشور را دربرگرفته است.

شما می توانید تصور کنید رژیم ایران در مقابله با مردم و اکثریت جمعیت ۸۰ میلیونی ایران مستاصل است. . مردمی که از رژیم بسیار ناراضی بوده و خواستار تغییر آن هستند و در خیابان های تهران شعار می دهند مرگ بر خامنه ای مرگ بر روحانی . «سوریه رارها کن فکری به حال ماکن» و یا شعار می دهند« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» .

لذا تمام اینها که در ایران اتفاق می افتد و در اینجا قدرتمند ترین اپوزیسیون سازمان یافته وجود دارد . در این گردهمایی هم همه تأکید کردند آلترناتیوی واقعی در اینجاست. آلترناتیو شورای ملی مقاومت دارای توانمندی سازماندهی و رهبری و داشتن برنامه روشن و برخوردار از حمایت مردمی.

این جنبش بطرز شگفت انگیزی توسط یک زن هدایت می شود که خانم مریم رجویست که درسخنرانی خود تأکید کرد رژیم باید سرنگون شود.

 

گزارش 5ـ سرنگونی رژیم ایران تنها راه بهبود اوضاع منطقه خاورمیانه


مانند هرسال مخالفان ایرانی در پاریس جمع شدند و پرچم سرنگونی رژیم ولایت فقیه را بر افراشتند.

شخصیتهای سیاسی بین المللی تاثیر گذار شامل شخصیتهای آمریکایی و اروپایی و عرب به مدت سه روز در مورد خطر رژیم ایران در منطقه و نحوه حمایت از اپوزیسیون ایران گفتگو کردند. به عقیده این شخصیتها رژیم ولایت فقیه به پایان راه رسیده و زمان آن شده که یک جایگزین دمکراتیک روی کار بیاید.

آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا در حاشیه این همایش گفت وضعیت منطقه خاورمیانه در صورتی بهتر می شود که رژیم آخوندی سرنگون شود. ما میدانیم که فشارهای اقتصادی بر روی این رژیم شروع به تاثیر گذاری کرده است . قیمت ریال پایین آمده و کار به جایی رسیده که مردم به دلیل فقر اعضای بدنشان را به ۵۰۰ دلار می فروشند.

کمیته همبستگی عربی اسلامی دعوت کرد که با تشکیل یک کمیته سرنگونی رژیم با مقاومت ایران ، سپاه پاسداران و رهبران آنها به محاکمه کشیده شوند

جمال موحسن نماینده پارلمان بحرین : «من نماینده مردم بحرین هستم وبا شعار واحد و پرچم واحد و رهبری واحد خواهان اتحاد عمل با مقاومت ایران هستم تا اینکه این مقاومت بتواند موفق شود. »

تلاش برای جلوگیری از برگزاری این همایش در پاریس با شکست روبرو شد . تلاش برای عملیات تروریستی توسط اسد الله اسدی توسط پلیس بلژیک هم خنثی شد و امیر سعدونی و همسرش نسیم نومنی دستگیر شدند

موسی افشار عضو کمیسیون روابط خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت : «این رژیم توسط اسد الله اسدی که سر دسته هسته تروریستی رژیم ایران بود بهترین امکان را برای عملیات تروریستی انتخاب کرده بود.»

وزارت خارجه رژیم ایران در اعتراض به دستگیری دیپلمات متهم، سفیر بلژیک و فرانسه و کاردار آلمان را فراخواند و مقاومت ایران نیز خواهان دستگیری عوامل سپاه پاسداران شد.

 

گزارش6 ـ آیا هوش مصنوعی میتواند درمقابل سلاحهای اتمی ما را حفاظت کند؟


پنتاگون سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی را سه برابر کرده است. کارشناسان معتقد هستند هوش مصنوعی می تواند آمریکا را در برابر سلاحهای اتمی حفاظت کند:

آیا هوش مصنوعی میتواند بوسیله جستجویِ مراکز پرتاب موشک در سطح جهانی حفاظت لازم را در مقابل این تهدید تأمین کند.

مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند (هوش مصنوعی ) یک پدیده جدید است.

کامپیوترهایی که نرم افزارهای هوش مصنوعی را راه اندازی میکنند میتوانند علائم اخطار را در سراسر جهان مانیتور کنند، و اطلاعات بسیار زیادی را ، نسبت به آن چیزی که انسان تا بحال میتوانسته انجام دهد ، پردازش کنند و به دنبال علائمِ حملاتٍ بالقوه بگردند.

این یک موضوع شگفت انگیز است.

به همین دلیل پنتاگون سرمایه گذاری خودش را در رابطه با هوش مصنوعی بیشتر کرده است.

ما هم اکنون متوجه یک برنامه مخفی شدیم که به ارتش ایالات متحده، امکان پیش بینیِ پرتاب موشکها را میدهد و میتواند به وزارت دفاع آمریکا کمک کند تا با پرتاب کننده های متحرک و سایت ها مخفی مقابله کند. این برنامه آزمایشی روی کره شمالی متمرکز است .

در واقع با استفاده از این تکنولوژیِ میتوان از میان ابرها و استتار (اهداف را ) مشاهده کرد.

این برنامهٍ طبقه بندی شده ، اطلاعات بسیار زیادی را در میان داده ها و تصاویر ماهواره ای جستجو میکند

اگر این تکنولوژی( به شکل مناسبی ) کار کند به آمریکا زمان لازم را میدهد تا از دیپلماسی برای متوقف کردنٍ پرتابِ بالقوه موشکها ، به جای تکیه بر رهگیری آنها و خرابیهای چند جانبه در اثر اقدامات تلافی جویانه ، استفاده کند.

پنتاگون اظهار نظری در رابطه با این برنامه نکرده است، اما اطلاعیه زیر را منتشر کرده است:

همانطوری که در استراتژی دفاع ملی بیان شده است ، این وزارت خانه بطور گسترده ای روی ”بکارگیریِ نظامیِ اتوماتیک“ سرمایه گذاری کرده است.پنتاگون سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی را ، 3 برابر کرده است که شامل برنامه موشکی در بودجه دفاعی سال آینده میشود.

 

گزارش۷ ـ درمان بیماری آلزایمر


آلزایمر بیماری است که 50 میلیون نفر در سراسر دنیا ،به آن مبتلا هستند ،که خاطرات زندگی را به سرقت میبرد و درمانی نیز برای آن وجود ندارد. اما نشانه های مثبتی در رابطه با معالجهٍ بیماری آلزایمر دیده شده است که به یک روز به یاد ماندنی برای سهام کمپانی بیوگن ” Biogen“ تبدیل شده است.

سهامِ کمپانی” Biogen“ به میزان 23 درصد در طول 6 ماه افزایش یافت.

در حال حاضر ، یک دارویی که این شرکت ، با کمک شرکت دارو سازیِ ایسال ” Eisai“ ژاپن در حال بررسی آن هستند، نشانه هایی از نتایج مثبت را در مراحلِ میانیِ این تست های درمانی ، نشان داده است .

سهام این کمپانی بسرعت در حال افزایش است، زیرا ، این نتایج تا حدودی غافلگیر کننده بوده است.

تا چند ماه پیش ، کمپانی بیوگن ” Biogen“ در ماه دسامبر اعلام کرده بود که تستهای مقدماتی به خوبی پیش نمیرود و این دارو نتایج مناسبی که امید آن میرفت را ، برآورد نکرده است.

ولی تستهای طولانی مدت ، (نتایجِ) متفاوتی را ( به ما ) میگویند.

به بیمارانی که میزان بیشتری از دارو داده شده است ،پاسخ های مناسبی را داده اند.

تحلیلگران وال استریت میگویند این دارو در حال حاضر احتمال دارد به مرحله آخرِ تستهای درمانی برسد تا حداقل به کمپانی بیوگن” Biogen“، امکان تستٍ دیگری را درمعالجه بعدی بدهد و ضمناً 50 میلیارد دلار ، به ثروتٍ بازار سهام ، اضافه کند.

 

گزارش۸-ترامپ می گوید ممکن است منازعه بین آمریکا و رژیم ایران تشدید شود


آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ در جریان سفر به اروپا پیش بینی کرد تضاد بین آمریکا و رژیم ایران تشدید شود. وی گفت:

تهران قطعاً باازسرگرفته شدن تحریمها، بدنبال مذاکرات خواهد آمد. روزی خواهد رسید با من تماس بگیرد و بگوید « بگذارید معامله کنیم» چون در حال حاضر «درد را شدیدا حس می کنند»

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: