بیانیه سران کشورهای عضوپیمان ناتو-محکومیت بی ثبات کردن منطقه وتروریستی رژیم

بیانیه سران کشورهای عضوپیمان ناتو-محکومیت بی ثبات کردن منطقه وتروریستی رژیم

سران کشورهای عضو پیمان ناتو در پایان اجلاس خود با صدور بیانیه‌ای رژیم آخوندی به خاطر بی‌ثبات کردن منطقه و حمایتهای مالی از تروریسم و از جمله حمایت از گروههای شبه‌‌نظامی را محکوم کردند.

سران کشورهای عضو پیمان ناتو در نشست خود در بروکسل، دربیانیه خود، ضمن ابراز نگرانی از «آزمایش‎های موشکی رژیم ایران» اعلام کردند: ما از آزمایشهای موشکی رژیم ایران که افزایش یافته اند و از فعالیتهای بی ثبات کننده این رژیم در خاورمیانه نگرانیم.

 

بیانیه سران کشورهای عضو پیمان ناتو می‌افزاید: « رژیم ایران باید از همه فعالیتهای ناسازگار با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و ضمایم آن اجتناب کند. ما متعهد هستیم که دائما مطمئن شویم که برنامه اتمی رژیم ایران صلح آمیز بماند و همسو با التزامات بین المللی اش و تعهداتش باشد که هرگز در جستجو یا توسعه یا کسب سلاح اتمی نباشد.

در این بیانیه هم چنین آمده است: ما بر اهمیت اینکه رژیم ایران بطور کامل همکاری منظم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه دهد تاکید می کنیم. ما هر نوع حمایت مالی از تروریسم شامل حمایت رژیم ایران از انواع عاملان غیردولتی مسلح را محکوم می کنیم.

خبرهایی در رابطه تروریسم رژیم:

وزیر خارجه آمریکا پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران را، بعنوان عامل ایجاد آشوب در منطقه به‌ویژه عراق و سوریه معرفی کرد.

مایک پمپئو تاکید کرد: ما باید برای رژیم ایران هزینه حضور قاسم سلیمانی و نهاد تحت امر او در این مناطق را بالا ببریم. وی که به منظور رایزنی بر سر حمایت از یک اقدام مشترک علیه رژیم ایران و تقویت تحریم‌ها به خاورمیانه سفر کرده بود، بر لزوم ایجاد یک ائتلاف در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «وزیر خارجة آمریکا مایک پمپئو (رژیم) ایران را به استفاده از سفارت‌هایش برای طراحی حملات تروریستی در اروپا متهم کرد و بعد از آن‌که (حکومت) تهران به مختل‌کردن تأمین نفت خاورمیانه تهدید کرد به آن هشدار داد که اقداماتش، «هزینة واقعا بالایی» برایش خواهد داشت.
لطفا به اشتراک بگذارید: