تحریمهای آمریکا-شرکتهای اروپا قادرنخواهندبود که فعالیتهایشان را درایران ازسربگیرند

تحریمهای آمریکا-شرکتهای اروپا قادرنخواهندبود که فعالیتهایشان را درایران ازسربگیرند

رئیس شرکت بیمة لویدز لندن به رویتر گفت، ازسرگیری تحریم‌ها علیه (رژیم ایران) بدین معنی است که شرکت‌های بیمه، «احتمالاً» قادر نخواهند بود تجارت‌های مربوط به ایران را از طریق پلاتفرم لویدز انجام بدهند.

رویتر در گزارش خود می‌نویسد: «تحریم‌های جدید آمریکا، احتمالاً جلوی استفاده از آی.تی. پلاتفرم لویدز لندن را برای هرگونه شرکت بیمة ایران خواهد گرفت؛ این به مشکلات شرکت‌های بیمة اروپایی که در ایران فعالیت می‌کنند افزوده می‌شود...

بعد از رفع تحریم‌های ثانویة آمریکا در ژانویه 2016...، لویدز لندن و دیگر شرکت‌های بیمة اروپایی برای (رژیم) ایران، پوشش اعتباری دریایی، انرژی و تجاری فراهم می‌کردند...».

سخنگوی لویدز گفت که این شرکت به سندیکاها توصیه کرده است که «قبل از ورود به فعالیت‌های مرتبط با (رژیم) ایران، دریافت مشورت حقوقی را مد نظر قرار بدهند تا بتوانند خطر تحریم‌ها را ارزیابی و کاهش بدهند».

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ترزا می نخست‌وزیر انگلستان در لندن، بر اتفاق نظر این دو کشور دربارة جلوگیری از دستیابی حکومت آخوندی به تسلیحات اتمی و مقابله با تروریسم رژیم تأکید کرد.

ترامپ گفت: «ما در دیدارمان دربارة مجموعه‌یی از اولویت‌هایمان صحبت کردیم؛ از جمله دربارة توقف تکثیر اتمی... هر دو ما اتفاق نظر داریم که (رژیم) ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «همة ما همراه با هم باید تروریسم را متوقف کنیم... تأمین مالی تروریسم باید همین الآن متوقف شود. من نخست‌وزیر (انگلستان) را تشویق کردم که فشار بر رژیم (ایران) را حفظ کند، البته او اصلاً نیازی به تشویق نداشت، چون خودش مرا در این رابطه تشویق کرد. ما این کار را همراه با هم انجام می‌دهیم و هماهنگی تنگاتنگی داریم».

 

آمریکا معافیت شرکتهای اروپایی و فرانسوی از تحریمهای ثانویه علیه رژیم آخوندی که از آبانماه اعمال خواهد شد، رد کرد.

برونو لومیر، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که آمریکا در نامه‌ای با درخواست فرانسه برای معافیت شرکتهای اروپایی از تحریمهای رژیم ایران مخالفت کرد.

وی به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: چند ماه پیش نامه‌ای برای وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشتم و از او خواستم تا برای شرکتهای اروپایی که فعالیتهای اقتصادی قانونی با رژیم ایران دارند استثناء قائل شود. اکنون ما پاسخ منفی این درخواست را از آمریکا دریافت کردیم،

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در جلسه استماع کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایالات متحده قصد دارد تحریمها علیه صدور نفت رژیم ایران را برای همه کشورها از جمله چین، روسیه و اروپا اجرا کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: ما تمامی تحریمهای اتمی علیه رژیم ایران را بازمی‌گردانیم و به اعمال تحریمهای غیراتمی هم ادامه خواهیم داد. بسیاری از شرکتها به سرمایه‌گذاری در ایران پایان داده‌اند یا در شرف اتمام پروژه‌هایشان هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: