دستگیری دیپلمات تروریست رژیم در آلمان به اتهام توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم در آلمان به اتهام توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت


گفتگو با خسرو شکرالهی – ۲۲ تیر ۱۳۹۷


معنی و پیام شکست مفتضحانة توطئة تروریستی رژیم


 

 

روز 11تیرماه جاری خبرگزاریهای بین المللی و رسانه های بلژیک ، فرانسه و آلمان از کشف و خنثی شدن یک توظئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت بزرگ مقاومت ایران خبردادند. از آنجا که این موضوع همچنان در دنیا مورد بحث است، ما هم گفتگوی امروز خودمون با خسرو شکراللهی رو به همین موضوع اختصاص دادیم:

 

س: با وجود گذشت بیش از 10روز از کشف و خنثی شدن توطئة تروریستی و دستگیری عوامل رژیم در بلژیک و فرانسه و دستگیری یک دیپلومات تروریست رژیم در آلمان، چرا این موضوع هنوز در رسانه‌ها و توسط بالاترین مقامهای قدرتهای غربی مطرح می‌شه و تحولات مربوط به آن فعال است؟

ج: در اثبات همین موضوعی که شما در مورد فعال بودن این قضیه در رسانه‌ها و محافل و فعل و انفعالهای سیاسی که اشاره کردید، به خبرهایی که همین امروز داشتیم و اینها در گزارشی که الان پخش شد، نیامده بود اشاره کنم.

یکی نشریة پولیتیکو آمریکا که در شمارة‌ دیروز خودش نوشته:

پولیتیکو نوشت:‌ مقامهای دولت آمریکا با اشاره به طرح بمبگذاری رژیم ایران که شکست خورد، تلاش می کنند دولتهای اروپا را تحت فشار قرار دهند تا دسترسی رژیم ایران به هرچیزی از جمله حریم هوایی تا سپرده های بانکی را متوقف کنند. آنها استدلال می کنند که دست داشتن رژیم ایران در توطئه های تروریستی ایجاب می کند متحدان آمریکا خط قاطعتری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کنند.

بعد پولیتیکو با استناد به گفته کسانی که با اجلاس ناتو در بروکسل آشنایی دارند، خاطرنشان می‌کنه که این پیام پشت صحنه اجلاس ناتو بود که دونالد ترامپ به اروپا داد.

خبرنگار ارشد پولیتیکو در اروپا نیز طی پیامی گفت:‌ توطئه تروریستی خنثی شده در کانون کمپین ترامپ در مورد رژیم ایران برای فشار علیه اروپا قرار دارد».

یکی هم روزنامة‌ واشینگتن تایمز است که اولا خبر داده که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا گفت رژیم ایران بطور روتین از سفارتهایش بعنوان مراکز تروریستی استفاده کرده است.

و ثانیا بر ‌نقش سران رژیم ایران در توطئه تروریستی پاریس تأکید کرده و نوشت:‌ اپوزیسیون ایران، اعلام کرد سران رژیم ایران در توطئه بمبگذاری علیه گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس برنامه ریزی کرده بودند. شورای ملی مقاومت ایران به نقل از منابع اطلاعاتی اش در داخل کشور گفته است خامنه ای و روحانی طرح این توطئه را تایید کرده بودند. چارلز کاریترز سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت این دفتر(ODNI) از نزدیک گزارشها حول دستگیریها در آلمان و بلژیک را دنبال کرده است.

بنابراین ببینید که این توطئة تروریستی همچنان در بالاترین سطوح قدرتهای غربی روی میز قرار داره و واقعاً آثارش مثل سقوط بهمن هر روز گسترده‌تر می‌شه و پرونده‌های سالهای گذشته که بر اثر سیاست استمالت مسکوت گذاشته شده بود دارد رو می‌آید و مطرح می‌شود کما این که دیروز اعلام شد که مقامات قضایی آرژانتین حکم جلب علی اکبر ولایتی مشاور نزدیک خامنه‌ای در سیاست خارجی را بار دیگر به جریان انداخته و از سایر کشورها درخواست کرده که او را دستگیر کنند و تحویل آرژانتین بدهند.

اما پرسیدید که چرا این طور است و چرا مسائل مربوط به این قضیه پس از 11روز هنوز این طور فعال است و در صدر اخبار دنیا قرار دارد؟ در وهلة اول به خاطر این که مسأله خیلی مهم و استثنایی است. در سالهای اخیر و تا جایی که ما یادمان می‌آید کدام کشوری بوده که دیپلوماتش در حال ارتکاب جرم و در حال هدایت و انجام یک اقدام تروریستی،‌ آن هم بمب گذاری در یک اجتماع بزرگ که علاوه بر مردم عادی در آن صدها تن از برجسته‌ترین مقامهای دهها کشور جهان شرکت داشتند، دستگیر شده باشد. این در شرایطی که تروریسم در کانون توجه مردم و کشورهای دنیاست، نشان میدهد که یک دولت با استفاده از تمام امکانات دولتی و دیپلوماتیک فعالانه در کار ترور است و خاک چندین کشور اروپایی را هم عرصة تاخت و تاز تروریستی خودش کرده است. و حرف مقاومت ایران که طی سالیان گذشته فریاد می‌زد که تمام سفارتخانه‌ها و نمایندگیهای رژیم در کشورهای مختلف، لانه‌های ترور و جاسوسی هستند به اثبات رسید.

البته در سالهای گذشته هم موارد و جنایتهای تروریستی بوده که سفارتخانه‌های همین رژیم و دیپلومات تروریستهایش درگیر بوده‌اند، مثل ترور دکتر کاظم رجوی در ژنو و تروز زنده‌یاد محمد حسین نقدی در رم و غیره... و مجاهدین هم افشاگری می‌کردند، اما از آنجا که اولاً به دلیل حاکم بودن سیاست مماشات با رژیم در غرب و همچنین به این علت که دیپلوماتهای رژیم در صحنه دستگیر نشده بودند، چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود و این درست در شرایطی که رژیم تلاش می‌کند به کشورهای اروپایی بیاویزد و از این طریق راه نجاتی در رابطه با تحریمهای آمریکا بجوید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

س: واکنش رژیم در قبال این قضیه چی بوده؟ و چرا همون طور که مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای (همون طور که در همین گزارش هم شنیدیم) وزارت خارجة رژیم مثل موارد قبلی فعال نیست و دستگاه تبلیغاتی رژیم هم پاسیوه؟

ج: به نظر من رژیم و مشخصاً دولت روحانی هر کاری که از دستش برمی‌آمده کرده، در مرحلة اول تلاش کرد با تأسی به فرمول دجالگرانة خمینی که خودشان خودشان را شکنجه می کنند و می‌کشند آن را به گردن خود مجاهدین بیندازد ولی وقتی این قضیه خشم و انزجار بیش از پیش را در افکار عمومی دنیا برانگیخت روشن است که خیلی نمی‌تواند آن را ادامه دهد. و غر و لند باند خامنه‌ای علاوه بر این که ناشی از سوزششان از این قضیه است، می‌خواهند از آن در جنگ باندی هم استفاده کنند.

رژیم همچنین تمام عوامل و لابیهای آشکار و پنهان خود را به کار گرفته و بخصوص در پشت پرده تمام تلاش خود را می‌کند که فی المثل آلمان دیپلومات تروریست دستگیر شده را به جای این که به قضاییه بلژیک تحویل بدهد به اترش بفرستد و امیدوار است که با عواملی که در اتریش دارد و با استفاده از مصونیت این جنایتکار در اتریش او را در ببرد، اما به نظر می‌رسد که این تلاشها شکست خورده و آلمان میخواهد او را تحویل بلژیک بدهد و این کابوسی برای رژیم است چرا که در تحقیقات قضایی احتمالا خیلی طرحها و جنایتهای رژیم بخصوص علیه مجاهدین و مقاومت ایران لو خواهد رفت.

 

س: چرا رژیم پای یک چنین اقدامی که ریسکش و قیمتش برای رژیم خیلی سنگین و کمرشکنه آمد؟

ج: ببینید موضوع مجاهدین همواره برای رژیم جدی بوده، اما بخصوص پس از هجرت بزرگ و پس از انتقال بدنة سازمان و ارتش آزادیبخش به خاک اروپا و خارج شدن آن از عراق که در واقع در محاصرة رژیم و عوامل دست نشانده و مزدور رژیم در عراق بودند و رژیم هر وقت می‌خواست مجاهدین را با موشکهای خود مورد حمله قرار می‌داد... اما اکنون مجاهدین دیگر در تیررس رژیم نیستند و بخصوص در حال حاضر با استراتژی هزار اشرف و کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت در کار فرماندهی و تدارک قیامها و جنبش آزادیخواهانة‌ مردم ایران هستند، بنابراین موضوع مجاهدین بسا بسا جدیتر و حیاتی‌تر از قبل برای رژیم مطرح شده و کابوس شب و روزش است. بنابراین رژیم برای ضربه زدن به مجاهدین حاضر است هر بهایی بپردازد و هر ریسکی را به جان بخرد. رژیم در گذشته حواسش جمع بود و در دهها و صدها عملیات تروریستی سعی‌اش این بود که برگه از خود به جا نگذارد، یعنی از مزدوران خارجی خود مثل افراد حزب‌الله لبنان استفاده می‌کرد و سعی می‌کرد ارتباط آنها با سفارتخانه‌هایش را هم پاک کند، ولی این بار موضوع بخصوص با گردهمایی بزرگ پاریس آن قدر برای رژیم اهمیت و فوریت داشت که رژیم دیوانه وار خودش را به آب و آتش می‌زد تا بلکه مانع این گردهمایی شود یا به هر ترتیب آن را با شکست مواجه کند. و گرنه پس از لو رفتن اقدام تروریستی رژیم در آلبانی، طبق حساب و کتابهای معمول رژیم بایستی مدتی دست از پا خطا نمی‌کرد. اما واقعیت این است که رژیم به شدت تحت فشار است و بخصوص از ناحیة‌ مجاهدین که با قیام در ایران گره خورده احساس خطر می‌‌کند.

اجازه بدهید در پایان به یک پیامد بسیار مهم این قضیه هم اشاره بکنم. رژیم با تن دادن به چنین ریسک و خطری به گویاترین وجهی به آلترناتیو خود گواهی داد و یک وجه دیگر اهمیت این قضیه و این که این طور مورد توجه قرار گرفته همین است که همة‌ دنیا می‌دانند که رژیم در آستانة سرنگونی به دست مردمی است که در تمام کشور و هر روز در یک شهر علیه رژیم قیام می کنند و در این شرایط بحث آلترناتیو و جایگزین سیاسی این رژیم مورد توجه قرار گرفته است. حتی حامیان این رژیم هم نمی‌توانند این واقعیت را که رژیم در آستانة سقوط است، انکار و کتمان کنند، اما حرفشان این بود که رژیم آلترناتیو و جایگزین ندارد؛ اما این واقعه همان طورکه آقای جولیانی هم پس از افشای توطئة‌ تروریستی گفت به وضوح آلترناتیو و تنها آلترناتیو این رژیم را به همگان نشان داد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: