کرمانشاه، درد و رنج بی پایان زلزله زدگان، آتش زیر خاکستر

کرمانشاه، درد و رنج بی پایان زلزله زدگان، آتش زیر خاکستر


هشت ماه از زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه می گذرد، اما بر درد و رنج هموطنانمان بویژه در مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلات باباجانی که بیشترین خسارت ها را متحمل شدند، مرهمی گذاشته نشده و بی پایان مانده است. در همین رابطه رسانه های حکومتی رژیم ایران تنها با عناوینی نظیر «زلزله زده ها و مصائب فراموش شده» و «شعله های آتش زیر خاکستر در مناطق زلزله زده» با اشاره به وضعیت بحرانی این مناطق، بروز اعتراضهای مردمی را پیش بینی می کنند، و به کارگزاران هشدار میدهند

عدم رسیدگی و کابوس شیوع بیماری


کابوس شیوع بیماری، بحران بی‌آبی و بی‌برقی در تابستان و گرمای شدید و دهها مشکل دیگر، پس از گذشت هشت ماه از وقوع زلزله هنوز باقی است و همچنان گریبانگیر هموطنانمان در مناطق زلزله زده است و به اعتراف کارگزاران رژیم در حال تبدیل شدن به بحرانهایی است که تنها مناطق زلزله زده را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و دامنه آن از استان کرمانشاه فراتر خواهد رفت.

سایت حکومتی امروله ۲۹ خرداد ۹۷ نوشت: بروز اولین مورد ابتلای انسانی به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه زنگ خطری جدی برای مسئولان استان در مورد وضعیت بهداشتی نامناسب این مناطق بود. با تخریب زیرساخت های این مناطق و وضعیت نامناسب بهداشتی به خاطر روان بودن فاضلاب و پساب ها که خودش منشا بسیاری از بیماری هاست و وضعیت نخاله های انباشته شده از ویرانی های زلزله به ویژه در روستاها ریسک ابتلا به دیگر بیماری ها در این مناطق نیز به شدت افزایش یافته است.

زلزله زده ها و مصائب فراموش شده


هنوز پس از هشت ماه و تبلیغات و دروغهای بسیار کارگزاران رژیم، تخریب زیرساخت های این مناطق و وضعیت نامناسب بهداشتی مشکل فاضلاب و روان آب هایی که در محلات و خیابان ها رها می شوند و با خودشان انواع بیماری ها را منتشر می کنند، همچنان به چشم می خورد. حتی ساکنان روستاها فریادشان از این مشکلات و از سختی و مشقتی که کم آبی و فاضلاب ها برای آنها ایجاد کرده بلند است



تامین آب آشامیدنی برخی از روستاها به سختی صورت می گیرد و با وجود گرمای بالا و نیاز ضروری، تانکرهای آبرسانی دو روز یک بار به این روستاها می آیند.

شبکه های برق مناطق زلزله زده نیز هنوز بازسازی نشده اند.


رسانه های رژیم با عناوینی نظیر «زلزله زده ها و مصائب فراموش شده»؛ و «شعله‌های آتش زیر خاکستر در مناطق زلزله‌زده» ، اعتراف می کنند که تداوم این وضعیت برای زلزله زده ها یعنی رویارویی با بحران بی آبی، بی برقی و بیماری های مختلف.

رسانه حکومتی مهر می نویسد: «زلزله زده ها حالا با وجود تمامی مشکلات ناشی از کم آبی و احتمالا خاموشی های برق ، از روزهای گرم تابستان و جدالشان با بیماری ها نگرانند و این موضوع به یک کابوس برای آنها تبدیل شده است».





کارگزاران رژیم ایران در باره اپیدمی سالک در مناطق زلزله زده هشدار داده ومی گویند:‌«اگر جمع آوری نخاله ها، فاضلاب و آب های سطحی به سرعت مدیریت نشود، اپیدمی رخ خواهد داد. در روستاها تانکرهای آبرسانی دو روز یکبار آب شرب مردم را تامین می کنند، ، قطعی و کم فشار بودن آب شرب در سطح شهرسرپل ذهاب بر مشکلات معیشتی مردم زلزله زده افزوده و با وجود گرمای 40 درجه، زندگی در کانکس و چادرها را طاقت فرسا ساخته و این معضل در اغلب محلات گریبانگیرمردم شده است».

بیشتر بخوانید:



· اعتراف اعضای مجلس رژیم ایران حول وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه



· زلزله مجدد سرپل‌ذهاب و عملکرد ننگین رژیم آخوندی

لطفا به اشتراک بگذارید: