وعده‌‌های پوشالی یا برجام ایرانی – ۲۳تیر۱۳۹۷

وعده‌‌های پوشالی یا برجام ایرانی – ۲۳تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های هر دو باند رژیم


 

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، در پی دستور روحانی به نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر ارائه راه حل های پیشنهادی برای مقابله با دور جدید تحریم ها، نوبخت در نامه ای به رئیس جمهور 12 بسته اجرایی را تحت عنوان برنامه جامع پیشنهادی مقابله با آثار تحریم ها ارائه کرد. برخی از عناوین این 12بسته عبارت است از آثار سناریوهای مختلف تحریم و تقسیم کار دستگاه های اجرایی برای مقابله با آن؛

محاسبه آثار تحریم بر بودجه عمومی و سناریوهای جبران آن؛

راه کارهای مهار و مدیریت رشد نقدینگی؛

 نحوه واگذاری دارایی های مازاد دولت به مردم (سهام و املاک مازاد)

برنامه تأمین معیشت فقرا و کاهش فقر مطلق و غیره...

نوبخت در اظهاراتی که شب گذشته از تلویزیون رژیم پخش شد توضیح مختصری دربارة این 12بسته پیشنهادی دولت داد و از جمله با اشاره به 71هزار پروژة ناتمام در مورد این که با کدام بودجه می‌خواهد آنها را به پایان برساند. به داراییهای دولت اعم از منقول و غیرمنقول اشاره کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که این 12بستة کذایی که بعضی رسانه‌های رژیم از آن به عنوان «برجام ایرانی» اسم می‌برند، بخشی از گفتار درمانی و باید درمانی رایج در رژیم است. گزیده‌یی از اظهارنظرها و مطالب مهره‌ها و رسانه‌های دو باند از نظرتون می‌گذره:

تلویزیون رژیم ۲۲ تیر


نوبخت: یک همکاری گسترده‌یی بین جمعی از اساتید دانشگاه، فعالان بخش خصوصی انجام شد این برنامه جامع مقابله با تحریم که بخش اولش شامل بر 12بسته است آماده شده ما الان بیش از 71هزار پروژة ناتمام در کشور داریم؛ چیزی حدود 450هزار میلیارد تومن منابع برای او لازم هست. از این سو دولت میزان داراییهایی که الان در اختیار داره بیش از 7میلیون هزار میلیارد تومن الان برآورد می‌شه الان ما با توجه به امکاناتی که در کشور داریم به خوبی میتوانیم اگر به وقت برنامه ریزی کنیم خودمون رو آماده بکنیم از این مرحله هم گذر بکنیم».

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲ تیر


12 بسته اجرایی برای مقابله با آثار تحریم‌ها

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رییس‌جمهور 12 بسته اجرایی را در قالب برنامه جامع پیشنهادی مقابله با آثار تحریم‌ها ارائه کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲ تیر


«برجام ایرانی» سرانجام تدوین شد

در پی دستور رئیس جمهور به نوبخت برای ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی برای مقابله با دور جدید تحریم ها در اجلاس مدیران کشور، وی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور 12 بسته اجرایی را در قالب برنامه جامع پیشنهادی مقابله با آثار تحریم‌ها ارائه کرد.

بعد از ۵ سال این نخستین بار است که دولت بدون در نظر گرفتن وعده‌های کشورهای خارجی«برجام امریکایی و اروپایی»، اقدام به تدوین برنامه‌ای داخلی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور کرده است.

محمد حسن قدیری از باند خامنه ای


این برنامه‌هایی که الان به صورت تیتروار مطرح شده در انتخابات سال 92 نیز مطرح و در سال 96 هم تکرار کردند و عناوین پرطمطراقی است. با مشاهده این عناوین مشاهده کردیم که چیزی راجع به شفاف‌سازی و مبارزه با مفاسد و رانت‌خواری و مقابله با حقوق‌های نجومی که لازمه کسب اعتماد عمومی است وجود ندارد.خوب بود برنامه‌ای برای همکاری با نهادهایی که به خاطر انتقاد از برجام کنار گذاشته شده بودند ارائه شود. متوجه شده‌اند با برجام به جایی نمی‌رسند و از اروپا برای اقتصاد ما آبی گرم نمی‌شودباید در این برنامه‌ها صراحتاً به اقتصاد مقاومتی هم اشاره می‌شد.

محمّد سلیمانی عضو سابق مجلس ارتجاع ۲۲ تیر


اگر واقعیت داشته باشد که دولت، دیگر از تکیه به غرب و کدخدا، ناامید شده باشد، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت جزییات این برنامه ها ارائه نشده و صرفاً در حد عناوینی کلّی است این برنامه ها مجری می خواهد؛ مجری اگر هنوز رویکردش این باشد که منتظر گرم شدن آب از اروپایی ها باشد، باز اتفاقی نخواهد افتاد و این برنامه ها خاک خواهد خورد.تجربه این پنج ساله نشان داده که افراد خسته، پیر و بی انگیزه، نمی توانند این بسته را اجرایی کنند. پس دولت به افرادی نیاز دارد که تا بُن دندان به این برنامه ها اعتقاد داشته باشند. پس باید یک تغییر و تحوّل اساسی در هیأت حاکمه دولت و قوه اجرایی صورت بگیرد. باید دو سه ماه زمان بگذرد و ببینیم که دولت با این دوازده بند چکار می کند و آیا در عمل به آن، جدّی است یا باز هم می خواهد حرفی بزنددولت بیاید صراحتاً به مردم بگوید ما در این پنج سال اشتباه کردیم و آنچه به دنبالش بودیم، سراب بود و هیچ آبی در کار نبود. چون گفتند تحریم، آب کشور را هم حل می کند و دیدیم که نشد. سؤال این است که آیا دولت واقعاً این را فهمیده است؟

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: