تظاهرات‌ شهرهای جنوبی عراق خصیصة سیاسی و ضدرژیم ایران بخودگرفته

تظاهرات‌ شهرهای جنوبی عراق خصیصة سیاسی و ضدرژیم ایران بخودگرفته

درحالیکه تظاهرات مردم عراق علیه وخامت وضعیت معیشتی ادامه دارد،واشنگتن پست نوشت: تظاهرات‌ شهرهای جنوبی عراق خصیصة سیاسی و ضد رژیم ایران بخود گرفته و تظاهرکنندگان عمده خشم خود را به رژیم ایران و احزاب وابسته این رژیم معطوف کرده اند.

واشنگتن پست افزود: عبدالرحمان، 36 ساله، که در تظاهرات بصره شرکت کرده است گفت، “ما دیگر از این احزاب که منافع رژیم ایران را بالاتر از منافع ما قرار میدهند و زمانیکه به پول نیاز دارند با مردم مثل هیزم رفتار می‌کنند، خسته شده‌ایم”

در ویدئویی که حمله به مقر حزب الدعوه در نجف را نشان میداد، یک تظاهرکننده با اشاره به حزبی که از سال 2006 در عراق هژمونی داشته گفت، “ این حزب الدعوه ی رژیم ایران ” است. در کلیپ دیگری، تظاهرکنندگان شعار میدادند “احزاب رژیم ایران را بسوزانید”...

رویتر نیز گزارش داد: روز یکشنبه پلیس عراق درحالیکه تظاهرکنندگان تلاش می کردند به ساختمان اصلی استانداری در بصره هجوم ببرند شلیک هوایی کرد . ناآرامیها یک هفته است که شهرهای جنوبی عراق را بخاطر ضعف خدمات در نوردیده است.

‌ العربیه نیز گزارش داد: از شنبه شب در بصره حکومت نظامی و منع تردد شبانه اعلام شده است. تظاهرکنندگان به مقر گروه بدر حمله کردند تا آنرا به آتش بکشند. این امر منجر به درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شد که حداقل سه تظاهرکننده مجروح شدند.

به نوشته پایگاه خبری نشنال، پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس به خاطر مداخلات رژیم در کشورهای منطقه به سیبلی برای اهداف آمریکا تبدیل شده است.

این منبع نوشت: پاسدار قاسم سلیمانی که ازافراد نزدیک به خامنه‌ای است، عملا رئیس ستاد نوری مالکی در انتخابات عراق بوده است.

نشنال افزود: او در سالهای اخیر به عنوان فرمانده نیروهای عملیاتی رژیم ایران در حمایت از بشار اسد عمل کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: