جدال بین باندهای حکومتی در مورد لوایح سه گانه پولشویی

جدال بین باندهای حکومتی در مورد لوایح سه گانه پولشویی

در ادامه جدال میان باندهای حکومتی بر سر پیوستن به FATF پس از شکست برجام، شورای نگهبان ارتجاع دو مصوبه مجلس رژیم در ارتباط با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را رد کرد. کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع، ، گفت: شورای نگهبان پیوستن به کنفوانسیون پالرمو را خلاف شرع و مغایر با سیاستهای کلی نظام و مغایر با سیاستهای امنیتی تشخیص داده است.

وی افزود: این لایحه می بایست از سوی قوه قضائیه ارائه شود و ارائه آن از سوی قوه مقننه مغایر قانون اساسی است.

در سومین سال اجرای برجام به موضوع مخاصمات درونی رژیم تبدیل شد و جواد ظریف وزیر خارجه حکومت آخوندی در پیامی نوشت: در سومین سال برجام: برجام کماکان یک پیروی برای دیپلوماسی چند جانبه است.

از سوی دیگر، کیهان خامنه‌ای نوشت: سه سال پیش در چنین روزهایی عده‌ای مشغول جشن و پایکوبی بودند و به مردم می‌گفتند سختی‌ها و مشکلات اقتصادی با امضای برجام به سر آمد و پایان پذیرفت! این جریان به مدد حاشیه‌های پرهیاهو در سومین سالگرد برجام از توافقی که مدعی بود توافق قرن است و حلال همه مشکلات، بی‌سر و صدا عبور می‌کند. در سالگرد برجام، علی رغم خروج آمریکا از توافق و وعده‌های سرخرمن اروپا، متأسفانه دولت هم‌چنان رویکرد خسارت بار حفظ توافق به هر قیمت را دنبال می‌کند.

سپاه پاسداران نیز در روزنامه خود نوشت: برخی از سیاستمداران داخلی اعتماد به اروپا را اجتناب‌ناپذیر القا می‌کنند تا زمینه برای عدول در عرصه سیاست خارجه حفظ شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: