روحانی؛ قیام نکنید! انشاالله درست می شود – ۲۴تیر۱۳۹۷

روحانی؛ قیام نکنید! انشاالله درست می شود – ۲۴تیر۱۳۹۷


جلسه سران سه قوه نظام و بحث حول بحرانها


 

 

دیروز سران سه قوه در محل ریاست جمهوری تشکیل جلسه دادند و عمدتاً به بحث دربارة‌ بحران اقتصادی و پیامدها و آثار آن پرداختند. پس از این جلسه که تلویزیون رژیم آن را پنجمین جلسة شورای عالی هماهنگی می‌نامید، روحانی در کنار لاریجانی‌ها سران دو قوة‌ دیگر ایستاد تا گزارشی از این جلسه بدهد. او در صحبت کوتاهی که داشت چند بار تکرار کرد که به مردم قول می‌دهم اوضاع درست می‌شود. حرف او در یک کلام التماس و درخواست از مردم بود که اعتراض نکنند، قیام نکنند، انشاالله کارها درست می‌شود. قسمتی از حرفهای او را ببینیم و بشنویم:

ما بسیار امیدوار هستیم که روند تعامل اقتصادی مون با دنیا مثل گذشته ادامه پیدا بکنه و در مواردی که ما دچار مشکل میشیم براش فکر کردیم و راه حلهایی رو مد نظر قرار دادیم

در جلسه امروز هم در همین زمینه در فروض مختلف و شرایط مختلف بحث کردیم که چگونه ما می توانیم در این مقطع کشور ما را با کمترین هزینه عبور بدهیم.

اولا من میخواهم به ملت عزیز عرض بکنم که دولت هم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم ارز لازم رو مدنظر قرار داده و بانک مرکزی بطور منظم این ارز رو داره پرداخت می کنه.

مردم مطمئن باشند برای زندگی خودشان و گرچه فشار هایی خواهد بود اما میتوانیم زندگی مردم را در کشور با حمایت مردم اداره بکنیم و از مشکلات بخوبی عبور کنیم انشاالله.

همچنین میخواهم به مردم شریف بگم که ما در زمینه اشتغال طرحهایی که در گذشته داشتیم ادامه میدهیم بویژه در زمینه صنعت ساختمان در زمینه خودروهای فرسوده در زمینه اشتغال روستائیان، بحث اشتغال را مابطور جد دنبال میکنیم و علیرغم فشارهای آمریکا امسال شاهد یک تحول مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود و همچنین دولت نسبت به اقشار کم در آمد و مستضعف جامعه طرحهایی داره برای کمکهای بیشتر برای اینکه این فشارها نتوانه مشکلات بیشتری را برای اقشار کم در آمد بوجود بیاره.

یکی از نکاتی هم که در جلسه امروز ما بحث کردیم بحث نقدینگی بود که ریشه این نقدینگی امروز از کجا هست؟ چگونه باید از سرچشمه مانع اضافه شدن نقدینگی ها بشویم و همچنین بتوانیم نقدینگی موجود را جذب بکنیم .

برای واگذار کردن طرحهای نیمه تمامی که الان خب ممکنه جاذبه اقتصادی زیادی نداشته باشه باید با قیمت ارزانتر کمتر و یا حتی گاهی مجانی به طرف واگـذار کرد برای اینکه آن طرح را تکمیل بکنه و به ثمر برسانه که هم موجب جذب نقدینگی میشه هم موجب اشتغال میشه امروز یک طرحی را بطور مقدماتی بحث کردیم که انشاالله بحث مفصل تری خواهیم کرد که ما بتوانیم طرحهای نیمه تمام را سریعتر به مردم واگذار کنیم انشاالله .

علاوه بر التماس و درخواست از مردم که اعتراض و قیام نکنند، روحانی

گزارش به مردم ­ ـ سایت دولت 23تیر


به دنبال دریافت گزارش‌هایی در مورد وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور دادم تا ظرف 15روز موضوع را بررسی و هرگونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند. در این فاصله، از وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی ریاست جمهوری هم خواستم تا گزارش‌های لازم را تهیه و ارسال کنند.

به معاون حقوقی رئیس جمهوری دستور می‌دهم با تجمیع و ارزیابی همه گزارش‌ها و تحقیقات انجام شده، ضمن اعلام جرم به مقامات قضایی، اقدام به طرح شکایت کیفری و هر اقدام حقوقی لازم دیگر برای احقاق حقوق عمومی انجام دهد.

به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور می‌دهم:

  • طبق قانون پرونده همه افرادی را که در موضوع فوق مرتکب تخلفی شده‌اند بدون هیچ ملاحظه‌ای به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع دهد.


از معاون اول رئیس جمهوری می‌خواهم برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه‌ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و « شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آنها به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: