زنان خط شکن-فضیلت علامه حائری – نابغه ریاضی-24تیر97

زنان خط شکن


فضیلت علامه حائری – نابغه ریاضی


فضیلت علامه حائری سال 1339 در سمنان بدنیا آمد. دوران دبیرستان را در همان شهر گذراند. او نبوغ زیادی در ریاضیات داشت بطوری که با وجود اینکه مدرسه دخترانه ای برای رشته ریاضی در محله منطقه زندگی آنها وجود نداشت برای اولین بار سد ممنوعیت تحصیل در دبیرستان پسرانه را شکست و مجوز تحصیل در دبیرستان پسرانه را بدست آورد.

فضیلت در سال ۵۷ در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد. او بخاطر علایقی که دورادور در سازمان مجاهدین داشت، پس از پیروزی انقلاب و از ابتدای سال ۵۸ وارد تشکیلات انجمن دانشجویان مسلمان دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. فضیلت از آن پس تمامی هستی خود را در مسیر پیشبرد مبارزه دمکراتیک مجاهدین بکار گرفت. با آنان رزمید و با آنان به مقابله با ارتجاع و جنایت و چپاول شتافت.

پس از 30خرداد 60 دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. او مدتی از دوران زندانش را که سراسر ایستادگی در برابر شکنجه گران بود در بند 209 اوین شعبه ششم گذراند. از سال ۱۳۶۶ تا اوایل مرداد 1367 که همراه با سربداران قهرمان برای اعدام برده شد در بند ۳ آسایشگاه زندانی بود.

فضلیت به همراه سی هزار گل سرخ میهن پرواز کرد اما نام و یادش همچون ستاره ای سرخ در برابر زنان هم میهنش راه درخشان رهایی و برابری را نشان میدهد.

ستاره ای که هر صبح و شام بر تارک آسمان سرزمینش طلوع میکند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: