سخنگوی رئیس جمهورروسیه ادعای ولایتی درمورد سرمایه گذاری روسیه ردکرد

سخنگوی رئیس جمهورروسیه ادعای ولایتی درمورد سرمایه گذاری روسیه ردکرد

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه ادعای ولایتی مشاور ولی فقیه ارتجاع در امور بین الملل را رد کرد و گفت قادر به تأیید حرف‌های ولایتی در مورد سرمایه‌گذاری روسیه در ایران نیست. خاطرنشان می شود ولایتی، گفته بود رئیس جمهوری روسیه وعده داده است تا ۵۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کند.

ادعای مشاور خامنه‌ای با تمسخر باند رقیب مواجه شد. روزنامه حکومتی شرق نوشت: اعلام خبر سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلاری روسیه که انجامش بعید به‌نظر می‌رسید، با موجی از پایکوبی در رسانه‌های یک جریان خاص همراه شد و کار تا آن‌جا پیش رفت که یک خبرگزاری تمامی قواعد خبرنویسی را به کنار نهاد و تیتر زد سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلاری روسیه در ایران، دور زدن تحریمهای آمریکایی. ساعتی بعد سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت نمی‌تواند چنین خبری را تأیید کند. همزمان وزیر انرژی روسیه نیز از علاقمندی روسیه برای اجرای برنامه نفت در برابر کالا با جمهوری اسلامی خبر داد.

این روزنامه حکومتی افزود: به نظر می‌رسد یا آن‌چه ولایتی از میان سخنان پوتین متوجه شده، نه سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلاری، بلکه رسیدن به قراردادی برای مبادله نفت و کالا بوده است.

ابراز نگرانی کارگزاران رژیم از پیامد مذاکرات ترامپ و پوتین در هلسینکی ادامه دارد.

خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از یک کارشناس رژیم نوشت: مسکو و پکن از تهران به عنوان یک کارت در معاملات با واشینگتن استفاده می‌کنند. تضمینهای اروپا بیشتر سیاسی است تا اقتصادی.

این کارشناس حکومتی تعامل با آمریکا را بهترین راه‌حل برای رژیم توصیف کرده، اما اضافه می کند: در شرایط فعلی مذاکره با دولت ترامپ ممکن نیست به این علت که دولت (روحانی) نشان داده ظرفیت مذاکره را ندارد و به هیچ‌وجه قابل اعتماد (برای طرفهای مقابل ) نیست.
لطفا به اشتراک بگذارید: