مروری بر روزنامه‌های امروز حکومتی – ۲۴تیر۱۳۹۷

مروری بر روزنامه‌های امروز حکومتی – ۲۴تیر۱۳۹۷


نگاهی به تیترها و مطالب مندرج در روزنامه های امروز رژیم


 

 

روزنامه های حکومتی امروز یکشنبه ۲۴تیر، تیترمشترکشان را به وعده‌های روحانی در مورد مبارزه با فساد و بهبود وضعیت اقتصادی اختصاص داده اند . در کنار این تیترها، عنوانها و مطالب هشداری در مورد گرانی ها و فساد حکومتی جلب توجه می کند:

آرمان: فساد در شهرداری اژدهای چند سر

ابرار اقتصادی: واکنش دیرهنگام وزیر اقتصاد؛ متخلفان 600 میلیارد تومانی نقره داغ می شوند

ابرارا اقتصادی: سود واردات ۲هزار میلیارد تومانی مناطق آزاد به جیب چه کسانی می رود؟

اقتصاد پویا: قیمت لوازم خانگی 30 درصد قد کشید

تجارت: دومینوی گرانفروشی با دلار 4800تومانی

جهان صنعت: مردم در تله گران فروشان / اقدامات مسولان برای کنترل بازار نتیجه نداد؛

هشدار هراس آلود وزیر بهداشت دولت حسن روحانی موضوع مشترک روزنامه های هر دو باند حاکم است:

تجارت: وزیر بهداشت تاکید کرد: ضرورت آمادگی در برابر طوفان تحریم دارویی

شرق: هشدارهای تحریمی وزیر بهداشت

جهان صنعت: روزهای سختی در راه است / هشدار وزیر بهداشت نسبت به شرایط دارویی کشور پس از آبان 97:... هاشمی درست در همین نقطه هشدار اصلی را اعلام کرده و از پنهان‌کاری در خصوص تاثیرات تحریم‌ها بر حوزه درمان و دارو، پرهیز و اعلام کرده: امروز موضوع تحریم‌ها بسیار جدی است. گاهی ممکن است بگوییم چیزی درباره این مساله به مردم نگوییم، چون عده‌ای می‌ترسند. همچنین برخی ممکن است بگویند شاید توافق شد، اما بعد با واقعیت مواجه خواهیم شد‌ اما در حالتی دیگر می‌توان باور کرد توفانی نزدیک می‌شود.

روزنامه های باند خامنه ای در مورد سفر ولایتی به مسکو بازارگرمی کرده اند و روزنامه های باند روحانی بعضا آنرا به چالش کشیده اند:

آرمان: افشار سلیمانی سفیر پیشین در جمهوری آذربایجان: در مجموع این موضوع را مشکل ایران می‌دانم که همواره تلاش کرده تا از طریق روسیه بر مشکلاتش فائق بیاید. یعنی به قول معروف از ترس گرگ به خرس پناه برده‌ایم... روسیه در شرایط خوب هم توان پنجاه میلیارد سرمایه‌گذاری در ایران را ندارد.توتال با همه عظمتش با کمک یک شرکت چینی تنها توانست چهار میلیارد و هشتصد میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. درزمینه تجاری هم در اوج این روابط حجم این مراوردات حتی به دو میلیارد دلار نیز نمی‌رسد.

شرق: روسیه در ایران سرمایه گذاری می کند یا در برابر نفت کالا خواهیم گرفت؟ معمای 50میلیاردی... در میان همه حواشی سفر علی‌اکبر ولایتی،

خبر سرمایه‌گذاری 50میلیارد دلاری روسیه در ایران بیش از همه خبرساز شد. خبری که در ابتدا موجی از شگفتی را در میان مخاطبان ایجاد کرد و سپس با واکنش سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه و وزیر انرژی این کشور بیشتر حالت معما به خود گرفت.

تیتری که ساعتی بعد به «سرمایه‌گذاری 50میلیارددلاری روسیه در ایران؛ دورزدن تحریم‌های آمریکایی» تغییر کرد. ساعتی بعد اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در این باره گفت: «نمی‌تواند چنین چیزی را تأیید کند».

سایر تیترهای روزنامه ها به دعواهای باندی در عرصه های مختلف و بحرانهای دیگر رژیم پرداخته اند:

آرمان:معاون قضایی دادستان کل: همه فیلترینگ را دور می زنند

آفتاب یزد: بررسی پرونده برق با کارشناسان: ادامه این روند یعنی خاموشی کامل در سال آینده؟!

آفتاب یزد: یک نماینده مجلس: لازم نیست همه، توافقات با روسیه را بدانید

اعتماد: اگر امروز به جنوب عراق برویم و از مردم این منطقه در مورد ایران سوال کنیم، بسیاری از آنها اظهار نارضایتی کرده و ادعا می‌کنند که ایران در امور داخلی عراق دخالت می‌کند. طی روزهای اخیر و با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در جنوب عراق، رسانه‌ها از احساسات ضدایرانی و شعارهایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران در میان جمعیت عمدتا شیعه جنوب عراق خبر می‌دهند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: