هیچ وقت شرایط مانند امروز نبوده – ۲۴تیر۱۳۹۷

هیچ وقت شرایط مانند امروز نبوده – ۲۴تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

به گفتة‌ مهره‌ها و به نوشتة رسانه‌های حکومتی طوفان تحریمها در راه است، موج اول طوفان در مرداد ماه، یعنی چند روز دیگر فرا می‌رسد، اما موج بعدی و موج اصلی در آبان ماه است. سردمداران و مهره‌های رژیم به یکدیگر سفارش می‌کنند بایستی آمادة‌ طوفان باشیم! بایستی اقدامات احتیاطی را به عمل بیاوریم! اما به گفتة‌ کسانی که آشنایی نزدیک با این رژیم دارند، آمادگی و تدارک در این رژیم فاسد معنایی جز غارت و چپاول بیشتر ندارد. هر کس سعی می‌کند بار خود را ببندد و آنها را برای روز مبادا که می‌دانند در راه است به خارج بفرستند، از همین روست که از یک طرف تحریمها هنوز از راه نرسیده، اما صعود سرسام‌آور قیمتها آغاز شده است. مثلاً قیمت دارو که از قضا کالایی است که مشمول تحریم نمی‌شود، از 150تا 250درصد گران شده و خود دولت روحانی زمزمة گران کردن کالاها و خدماتی را که در انحصار دولت قرار دارد، مانند نفت و گاز و آب و برق شروع کرده است.

از سوی دیگر جنگ و دعوای درون رژیم بر اثر مسابقه‌ در غارت و چپاول، بالا گرفته و در همین حال روضه‌های وحشت و وحدت هم فراوان از همه طرف به گوش می‌‌رسد، گزیده‌یی از اظهارات و مطالبی که به وجوه مختلف آنچه گفتیم، اشاره می‌کنند.

 

حسن هاشمی وزیر بهداشت رژیم ۲۳ تیر


آماده طوفان باشیم

امروز موضوع تحریم‌ها بسیار جدی است گاهی ممکن است بگوییم چیزی درباره این مسئله به مردم نگوییم، چون عده‌ای می‌ترسند. همچنین برخی ممکن است بگویند شاید توافق شد، اما بعد با واقعیت مواجه خواهیم شد. اما در حالتی دیگر می‌توان باور کرد که طوفانی نزدیک می‌شود. به همین دلیل باید آمادگی داشته باشیم و به کسانی که می‌توانند تدبیر کنند درباره این موضوع صحبت کنیم.عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زبانی باید بگوید که من می‌خواهم بیرحمانه‌ترین تحریم مالی را در طول تاریخ برای ایران اعمال کنم.آنچه نگران کننده است بعد از آبان ماه است. روز مبادا همین روزهاست.نباید در خواب غفلت به سر بریم. در ۴۰ سال گذشته هیچ وقت شرایط مانند امروز نبوده است

وکیلی عضو مجلس ارتجاع ۲۳ تیر


این روزها هرچه می‌گذرد و «تصمیم» نمی‌گیریم، گره مشکلات کورتر می‌شود. شوربختانه هیچ علائمی که نشان دهد فردا وضع بهتر از امروز خواهد شد وجود ندارد. هیچ کس سهم مسئولیتش را در مقابل بحران‌ها و تغییرطلبی مردم نمی‌پردازد.

همه ارکان قدرت در برابر تغییر، سخت‌جانی می‌کنند. هیچ قوه‌ای و هیچ بخشی از قدرت، برای این تغییرات پیش‌قدم نمی‌شود. در سایه این مسئولیت‌ناپذیری، هر روز بحران‌های ما بغرنج‌تر می‌شود. بحران‌های اقتصادی و سیاسی، به پهنه‌های اجتماعی کشیده شده است. سقوط روزافزون دارایی‌های ملت، جامعه را کم‌طاقت کرده است. این وضعیت به بحران‌های اخلاقی نیز دامن زده، چندان که در میان جامعه رفتارهای بی‌رحمانه تولید کرده است!

ما اکنون باید تصمیم بگیریم. کشور دیگر تاب تحمل این پایه از ناکارآمدی را نداردمدت زیادی است که ملت فریاد تغییرخواهی سر می‌دهند بحران‌ها از پی هم می‌آیند، اما همچنان اراده اصلاح پدید نمی‌آید!

سایت حکومتی فرارو ۲۳ تیر


مهم‌ترین مشکلات جامعه ایران چیست؟

فساد سیستمی در جامعه ما فقط مالی نیست. در تمام روابط این فساد را می‌بینید. هر کجا روابط به جای ضوابط قرار بگیرد فساد به وجود می‌آید. نسل مسئولین کشور ۴۰ سال است در یک دایره بسته نهایتا ۲۰۰۰ نفری در حال گردش است. این چرخاندن مدیران قبلی تحقیر نسل‌های بعدی است.وقتی حکومت خانوادگی شد همه نسبت به هم کوتاه می‌آیند و در کیک قدرت سهیم می‌شوند. حالا‌ی مقدار دست اصولگرا و یک مقدار کمتری دست اصلاحطلب.در چنین شرایطی مردم فقط ناظر نیستند. وقتی این پدیده‌ها را می‌بینند بی اعتمادی اولین موردی است که به وجود می‌آید. بی اعتمادی مردم در عمومیت نسبت به حاکمان جامعه و همچنین در روابط با افراد دیگر.

عماد افروغ عضو سابق مجلس ارتجاع ۲۳ تیر


امروز دیگر نمی توان مردم را با ذهنیت القایی فریب داد،

چرا که مردم به خود آگاهی رسیده اند.ما به جایی رسیدیم که مردم به حرف توجهی ندارند و به خود آگاهی رسیده اند

سال هاست که عمل از این کشور رخت بربسته است. دیگر نمی شود مردم را با رسانه های مختلف ملی و غیره فریب داد، مردم می بینند و حس می کنند و منتظر پاسخ هستند.

آقای روحانی می آید و حرف های خوبی در این اوضاع و احوال می زند، مردم گوش نمی دهند

اگر نظام رسمی نخواهد تغییری ایجاد کند و اصلاح از درون نظام صورت نگیرد و کارایی نداشته باشد، اصلاح از برون رخ می دهد

وقتی مردم بفهمند که اصلاحی ازدرون در کار نیست، نه قوه مقننه کاری می کند نه قوه قضاییه و نه قوه مجریه، خودشان دست به کار خواهند شد. وقتی مردم دست به کار شوند، خوشبینانه یک بار دیگر انقلاب خواهند کرد.

محمد حسن آصفری عضو سابق مجلس ارتجاع ۲۳ تیر


باید در شرایط نابسامان کنونی اقتصاد کشور چاره ای اساسی اندیشید تا معضلات اقتصادی تبدیل به چالش امنیتی برای کشور نشود

مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت بلاخره چه زمانی وارد عرصه خواهد شد آیا امروز مصلحتی بالاتر از چاره اندیشی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و مهار تورم برای مجمع وجود دارد یا چیزی امنیتی تر از نابسامانی های موجود در بازار اقتصاد برای شورای امنیت ملی وجود دارد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: