آمریکا درخواست کشورهای اروپایی را برای معافیت از تحریمها ردکردند

آمریکا درخواست کشورهای اروپایی را برای معافیت از تحریمها ردکردند

تایمز مالی به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا طی نامه‌یی، درخواست کشورهای اروپایی برای معافیت شرکت‌هایشان از تحریمهای آمریکا را رسما رد کرده‌اند.

تایمز مالی می‌افزاید: «درخواست معافیت، ماه گذشته (میلادی) توسط وزرای آلمان، فرانسه و انگلستان و همتایان آنها از اتحادیة اروپا ارائه شد. رد (این درخواست) از سوی ایالات متحده بدین معنی است که اولین موج تحریم‌های واشینگتن علیه (رژیم) ایران در اوایل ماه آتی به‌طور کامل اجرایی خواهد شد».

یک دیپلمات اروپایی گفت، بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه (حکومت) تهران، هم شرکت‌های اروپایی که با (این رژیم) تجارت دارند و هم تلاش‌های اروپا را برای حفظ توافق اتمی... در معرض خطر قرار می‌دهد.

در بخش دیگری از گزارش تایمز مالی، آمده است: «اتحادیة اروپا بر روی چند اقدام برای مقابله با ازسرگیری تحریم‌های ایالات متحده... کار می‌کند... اما تصمیم شرکت‌هایی هم‌چون گروه پ.اس.آ. دربرگیرندة (شرکت خودروسازی) پژو و شرکت عظیم نفتی توتال فرانسه برای متوقف‌کردن فعالیت‌هایشان در ایران، این واقعیت را برجسته می‌کند که بسیاری از شرکت‌های اروپایی تمایلی به پذیرش خطر تحریم‌های آمریکا را ندارند».

تایمز مالی: مایک پمپئو و استیون منوچین (در نامة خود) نوشته‌اند که ایالات متحده می‌خواهد از تحریم‌ها برای ایجاد «فشار مالی بی‌سابقه» علیه (رژیم) ایران استفاده کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: