حمایت خامنه‌ای از هیئت دولت روحانی در ملاقات دیروز – ۲۵تیر۱۳۹۷

حمایت خامنه‌ای از هیئت دولت روحانی در ملاقات دیروز – ۲۵تیر۱۳۹۷


گفتگو با خسرو شکرالهی


خامنه‌ای؛ حمایت ناگزیر از دولت در گل ماندة روحانی


 

 

حرف اصلی دیروز خامنه‌ای در دیدار با اعضای دولت روحانی، حمایت از این دولت بود، در حالی که در روزهای اخیر باند دلواپسان فضایی ساخته بودند که روحانی در آستانة‌ استعفاست یا حداقل چند تن از وزیران دولت او بخصوص وزیران اقتصادی برکنار می‌شوند و حتی امام جمعة‌خامنه‌ای در تهران با قطعیت صحبت از عزل رئیس کل بانک مرکزی کرد. اما خامنه‌‌ای تقریباً تمام عیار و به طور غیرمنتظره‌یی از دولت روحانی حمایت کرد و خبری هم که تلویزیون رژیم داد همین را برجسته کرد. گفتگوی ما با خسرو شکراللهی به همین موضوع اختصاص دارد.

 

س: چرا خامنه‌ای این طور از روحانی و دولتش حمایت کرد و معنی آن چیست؟

ج: چون وضعیت به شدت شکننده است و خامنه‌ای امکان کمترین مانوری ندارد و می‌داند اگر دست به ترکیب این رژیم و این دولت فکسنی بزند. ممکن است همان جرقه‌یی باشد که به قول جهانگیری همه چیز را به آتش بکشد. زیرا معنی آن ضعف است و اولین کسی که این علامت را می‌گیرد‌، مردم به جان آمده‌اند.

 

س: خامنه‌ای در صحبتهایش در زمینه ساست خارجی هم از خط دولت روحانی هم حمایت کرد که این هم با رویکردهای قبلی او تفاوت داشت؛ علت این تغییر چیست؟

ج: اول اجازه بدین همین حمایت از سیاست خارجی دولت روحانی را که شما گفتید و البته درست هم هست، قدری توضیح بدهم که چرا می‌گوییم از خط روحانی که آویختن به غرب و در حال حاضر و به طور نقد اروپاست، حمایت کرد.

(اشاره به صحبتهایش در مورد شرق و غرب و اروپا)

نباید اقتصاد کشور را به اروپا گره زد

علاوه بر اینها او که قبلا از آتش زدن برجام حرف می‌زد، الان اصلا به روی خودش نمی‌آورد.

چون نمی‌تواند آتش بزند، یکی به نعل و یکی به میخ می‌زند.

منظورش از تبلیغات همان پروپاگاندای هنرمندانه برای سفید جلوه دادن سیاه است.

 

س: ولی خامنه‌ای در دیداری که امروز با کارگزاران و گماشته‌های خود در حج داشت،‌ حرفهایش متفاوت بود، در آنجا شاخ و شانه کشید و دوباره شعارهای قبلی خود را تکرار کرد.

ج: حرفهایش اگر دقت کرده باشید، اساساً میان‌تهی و پوشالی بود، به جای شاخ و شانه کشیدن موشکی یا صحبت از موشکی و عراق، سنگ فلسطین را به سینه زد که برای رژیم نسیه است و فعلا مطرح نیست.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: