سردرگمی، تشتت و وحشت از آینده – ۲۵تیر۱۳۹۷

سردرگمی، تشتت و وحشت از آینده – ۲۵تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های نظام آخوندی


 

 

آنچه این روزها از میان جنجال و هیاهوی باندهای متخاصم به چشم می‌آید، بیش از هر چیز سردرگمی و سرگردانی است. حرف آنها تا آنجا که به توصیف وضعیت موجود یا توصیف و ترسیم آیندة تاریک و وحشتناکی که در انتظار رژیم است، برمی‌گردد و بیان سیاستهای شکست خورده و عملکردهای مفتضح باند رقیب برمی‌گردد، کاملاً مفهوم و روشن است، اما بجز این یا اساساً حرفی برای گفتن ندارند یا آنجا که می‌خواهند قدمی به سمت بیان راه حل و این که الان چه باید کرد، بر‌دارند، حرفهایشان کلی و نامفهوم یا پرت و پلا از آب درمی‌آید. گزیده‌یی از اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌ّ‌های دو باند از نظرتان می‌گذرد:

 

سایت حکومتی تابناک ۲۴ تیر


مردم اعتمادی به مسئولان ندارند

منابع و مصارف به هم ریخته از یک سو و بی اعتمادی و بی اطمینانی از سوی دیگر، گریبان شبکه بانکی را گرفته و هرچه این نظام در هم پیچیده تلاش می‌کند تا راهی برای برون رفت از چاه این مشکلات بیابد، بیشتر در آن غوطه‌ور می‌شود. تلخ‌ترین تراژدی که نظام بانکی ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند، هجوم مردم به بازار‌های سکه و ارز است، که این روز‌ها هر چاره‌ای برای آن اندیشیده می‌شود، توسط خریداران خنثی می‌گردد. ناگفته نماند که بدترین بازخورد آن هم به این موضوع برمی‌گردد که اعتماد مردم به این مهم‌ترین نهاد مالی کشور، به قدری کاهش یافته که ترجیح می‌دهند سپرده‌های خود را در جایی خارج از این نظام سرمایه‌گذاری یا پس انداز کنند.

پروانه سلحشورعضو مجلس ارتجاع ۲۴ تیر


درواقع اشتباهات سیاسی گوناگون منجر به این شده که امروز در جامعه ما مشکلاتی داشته باشیم. حرص و ولع مردم در جامعه برای خریدن سکه، معانی بسیاری دارد؛ نشان از یک جامعه بی اعتماد به مسئولان است. این بی اعتمادی هم اقتصادی نیست، بلکه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است و نشان می‌دهد نهاد‌های ما از جمله مجلس و دولت و قوه قضاییه و حتی نهاد‌های دیگری که دستی در آتش دارند، درست کار نمی‌کنند.برای مثال، زندانی کردن دانشجویان در این اوضاع، چیزی جز بی اعتمادی به حاکمیت و نظام به دنبال ندارد و تنها نارضایتی‌ها را زیاد می‌کند، در حالی که ما می‌توانستیم بسیاری از این نارضایتی‌ها و گره‌هایی که ربطی به اقتصاد هم ندارد، باز کرده و اعتماد عمومی را زیادتر کنیم.

محمدصادق کوشکی کارشناس رژیم ۲۴ تیر


وضعیت نابه سامان ما تا کجا یارای این شرایط خواهد بود را باید از این دولت پرسید. آقای روحانی و دکتر ظریف به عنوان عاملان برجام و حامیان آنها باید به ملت پاسخ دهند که در این 6 سال چه کرده اند.

تنها مقصر مشکلات امروز جامعه ایران در همه ابعادش تنها شخص حسن روحانی و دولت ایشان است که نگاه کودکانه، غیرعلمی و ساده اندیشانه اش به مسائل دیپلماتیک و روابط بین الملل بستر ایجاد این مشکلات را برای کشور فراهم آورد.

اکنون بحران داخلی فرا دولتی است و نگرانی جامعه از فردا می تواند آبستن هر حادثه ای در داخل را ایجاد کند.

علی جنتی وزیر سابق ارشاد رژیم ۲۴ تیر:


باتوجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، باید تغییراتی در دولت شکل گیرد و اتفاقاتی بیفتد.در حوزه اقتصاد ما نیازمند یک‌سری تغییرات هستیم که باید انجام شود، این تغییرات هم نباید باتوجه به شرایط موجود زیاد به طول بیانجامد. امروز شرایط بسیار حساس است تنها چیزی که می‌تواند به ما کمک کند مشکلات فعلی کشور را با آن پشت سر بگذاریم، وحدت، همبستگی و همکاری نزدیک سه قوه و سایر جریان‌های سیاسی باهم است.دشمنان ما می‌خواهند با استفاده از بهم‌ریختگی به ما ضربه بزنند

سایت حکومتی بهار ۲۳ تیر


کلید واژه «جیب مردم»

سخن گفتن درباره کوتاه کردن دست دزدان از جیب مردم از طرف دولتی که خودش بخشی از سیاست‌های اشتباه و ناکارآمد را در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد و توقع معجزه از رویکردهای غلط دارد، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. با این حال شکی در این موضوع وجود نخواهد داشت که دولت‌ها در دوره‌هایی با جیب مردم خوش‌ رفتاری پیشه نمی‌کنند و هر بار به بهانه‌ای قبل از آنکه در عمل برای جیب مردم کاری کنند، به گفتار درمانی روی می‌آورند. فارغ از اینکه جیب مردم برای شهروندان زودتر از هر سیاست و رویکردی در اقتصاد قابل لمس است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۴ تیر


مدتی است که دگران انقلاب اسلامی در داخل و خارج، اَبَرواقعیت فروپاشی را برساخته اند و آن را در شیپورهای رسانه ای شان فریاد می زنند. می گویند ایران در آستانه فروپاشی قرار دارد یا حتی فروپاشیده اما هنوز مکتوم مانده است. می گویند سال 97 سال پایان جمهوری اسلامی است و انقلاب خمینی جشن سالگرد چهل سالگی خود را نخواهد دید.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: