خبرگزاری رویتر-تحریمها صادرات نفت رژیم به میزان زیادی کاهش میدهد

خبرگزاری رویتر-تحریمها صادرات نفت رژیم به میزان زیادی کاهش میدهد

خبرگزاری رویتر گزارش داد: «براثر تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت (رژیم) ایران می‌تواند تا پایان سال جاری (میلادی) به میزان دو سوم کاهش یابد».

در این گزارش آمده است: «اغلب تحلیلگران بر این باورند که تحریم‌ها، صادرات نفت خام (رژیم) ایران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد؛ در برخی از بدترین سناریوها، کاهشی به میزان دو سوم (صادرات نفت) پیش‌بینی می‌شود که فقط معادل 700 هزار بشکه در روز خواهد بود».

رویتر افزود: «بسیاری از پالایشگاه‌ها از هم‌اکنون خرید نفت خام از (رژیم) ایران را متوقف کرده‌اند؛ این امر بعد از آن رخ داد که بانک وامدهی بی.سی.پی. سوئیس اعلام کرد، تأمین مالی محموله‌های ایرانی را از 30 ژوئن متوقف می‌کند. پالایشگاه‌ها در یونان و اسپانیا از هم‌اکنون شروع به کاهش واردات نفت خام (رژیم) ایران کرده‌اند».

 

خبرگزاری رویتر در گزارش دیگری خبر داد: روسیه و قزاقستان، از جمله به‌خاطر تحریم‌های ایالات متحده علیه (حکومت) تهران، فروش کویل فولاد به رژیم ایران را (که در صنایعی مثل صنعت لوله، خودرو و تجهیزات کشاورزی استفاده می‌شود) کاهش می‌دهند... این واقعه نشان می‌دهد که به‌رغم اعتراض‌های کرملین مبنی بر این‌که تحریم‌های یکجانبة آمریکا نباید بر شرکت‌های روسیه تأثیر بگذارد، شرکت‌ها از ترس نقض تحریم‌های ایالات متحده، رفتار خود را تغییر می‌دهند».

رویتر می‌افزاید: «... مدیران شرکت‌ها باید با این واقعیت روبرو شوند که بسیاری از معاملات آنها با دلار صورت می‌گیرد و این بدان معنی است که آنها در معرض حوزة قضایی ایالات متحده قرار می‌گیرند. این امر، نادیده‌گرفتن تحریم‌های آمریکا را برای آنها خطرناک می‌سازد».
لطفا به اشتراک بگذارید: