لوایح FATF جامهای زهر ناگزیر روی میز رژیم – ۲۶تیر۱۳۹۷

لوایح FATF جامهای زهر ناگزیر روی میز رژیم – ۲۶تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

تصویب لوایح مربوط به FATF یا به طور دقیقتر لایحة‌ چهارم از لوایح چهارگانه، همچنان مورد جنگ و دعوای دو باند حاکم است. دلواپسان فریاد و فغان سر می‌دهند که تصویب این لایحه و پیوستن به FATF

و متوقف شدن هر گونه حمایت و تغذیة‌مالی گروههای تروریستی تحت‌الحمایه رژیم مانند حزب‌الله لبنان به معنی حکم مرگ آنهاست و حتی از آن هم فراتر رفته و نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و خود سپاه را هم فرا می‌گیرد.

در مقابل باند روحانی هم می‌گویند اگر به معاهدة FATF نپیوندیم در لیست سیاه آن قرار می‌گیریم و امکان هر گونه استفاده از سیستم بانکی جهان را از دست می‌دهیم و این یعنی خفگی اقتصادی! بنابراین هیچ چاره‌یی جز این نداریم. شماری از ناظران سیاسی هم معتقدند خامنه‌ای هم در همین سمت است. صحبت روز یکشنبه خامنه‌ای با اعضای دولت روحانی و بعضی اشاره‌های او می‌تواند تأیید همین نظر باشد.

گزیده‌یی از اظهارات و مطالب دو باند در رد یا تأیید FATF از نظرتان می‌گذرد:

 

منبع خبر: ایرنا - نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه رژیم ـ 25تیر


خبرنگار: برای الحاق ایران به اف ای تی اف فرصتی در نظر گرفتند آنطور که حضرتعالی هم در جریان هستید و در حال حاضر نیز مجلس سی اف تی را به مدت سه ماه مسکوت گذاشته توپ الان در زمین مجلس هست شما چقدر مصر هستید برای تصویب این لایحه؟ آیا حق تفحص بیشتری میخواهید در نظر بگیرید؟

ببینید بحث بحث پیچیده و حساسی ست در همانجور که اشاره کردید در مجلس مباحثی مطرح بوده این مباحث ادامه داره و نهایتا بخشی از موضوع تکلیفش روشن هست در بخشهای دیگری فکر میکنم در مجلس شورای اسلامی تصمیم خواهند گرفت و نهایتا زمان هم وجود داره و امیدوار هستم که آنچیزی که بر اساس مصالح کشور و خواست مسئولین کشور هست نهایتا به نتیجه برسه و آن حاصل بشه 57.59

محمود صادقی عضومجلس:


FATF تصویب خواهد شد

شورای نگهبان درباره اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفته این لایحه ماهیت قضایی دارد و باید قوه قضاییه نظر دهد؛ این نظر شورای نگهبان است. بر اساس قانون اساسی هم اگر لایحه‌ای ماهیت قضایی داشته باشد به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود. یعنی روی ماهیت هم اظهارنظر نکرده‌اند و از نظر شکلی گفته‌اند. به نظر من این موضوع حل می‌شود چون رییس قوه قضاییه عضو ستاد هماهنگی‌های اقتصادی است و ضرورت تصویب لایحه را درک می‌کند. آنها گفته‌اند اگر این چهار لایحه را داشته باشیم، از نظر FATF نورم‌های مربوط به مبارزه با پولشویی را داریم. تصور من با اطلاعاتی که داریم، این است که مجموعه نظام درباره تصویب این لوایح به تصمیم رسیده است. اخیرا هم از نامه آقای روحانی به شورای نگهبان که منتشر شده بر می‌آمد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی نظرش بر تصویب لایحه است.

روزنامه حکومتی ابتکار ۲۵ تیر:


تحریم ضرب در FATFدر شرایط فعلی که کمتر از 3 هفته به بازگشت دوباره تحریم‌ها، فرصت باقی مانده است، بانک‌های بزرگ همچنان برای همکاری با ایران دچار تردید هستند زیرا از یک سو اقدام آمریکا در خصوص خروج از برجام ، بانک‌های اروپایی را در هاله‌ای از ترس از اقدامات تحریمی آمریکا قرار می‌دهد. آنچه اکنون مهمتر از مساله برجام و آمریکاست، موضوع پایبندی به مقررات FATF در مدت زمان معلوم شده‌ است در صورتی که تحریم‌های آمریکایی از 15 مرداد برقرار شود، عملا مبادلات بانکی ایران به حاشیه می‌رود. در این شرایط، تفاوت زیادی ندارد که ما به گروه ویژه اقدام مالی پیوسته باشیم یا نه.آمریکا طبق مصوبه تحریمی کاتسا، سپاه را به عنوان گروهک تروریستی معرفی کرده‌است. این مقوله به منزله آن است که ما وزارت جنگ آمریکا یا وزارت دفاع فرانسه را تروریست برشماریم. این موضوع آسیب زیادی به کشور وارد می کند. اگر این دسته بندی آمریکا در خصوص گروهک تروریستی شمردن سپاه به سازمان ملل تعمیم پیدا کند، برای پیوستن به FATF با اما و اگرهای بیشتری مواجه خواهیم شد.

خبرگزاری حکومتی دانشجویان ۲۵ تیر


آب در هاون FATF، تلاشی بی‌نتیجه

بعد از اجرای قرارداد برجام و عدم گشایش در زمینه لغو تحریم‌های بانکی، مسئولین دولتی به‌اشتباه ریشه اصلی عدم همکاری بانک‌های بین‌المللی با بانک‌های ایرانی را قرار داشتن ایران در لیست سیاه گروه FATF پنداشتند درحالی‌که منشأ تحریم‌های بانکی، سیاست خصمانه آمریکا در اعمال تحریم‌های ثانویه علیه ایران نهفته است.

قاضی‌پور عضو مجلس ارتجاع ۲۵ تیر


ما به لوایح مرتبط با FATF رأی نمی‌دهیم/نماینده‌ای که صحبت از تصویب این طرح کرده برای خودش گفته!

ما از قبل مخالف FATF بودیم و در حال حاضر نیز مخالف این طرح هستیم و به آن رأی نمی‌دهیم رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که نمایندگان قوانین محکم در مجلس وضع کنند و ما با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به این طرح رأی نخواهیم داد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: