ارتی اس سوئیس-اقدامی ازطرف سوئیس برای مقابله باتحریمها صورت نمیگیرد

ارتی اس سوئیس-اقدامی ازطرف سوئیس برای مقابله باتحریمها صورت نمیگیرد

ار.تی.اس. سوئیس گزارش داد: «اقدامی از جانب سوئیس برای مقابله با تحریم‌های آمریکایی علیه (رژیم) ایران، صورت نمی‌گیرد».

در این گزارش آمده است: «سوئیس از مکانیسم فعال‌شده توسط اتحادیة اروپا برای دور زدن انزوای اقتصادی (رژیم) ایران که ایالات متحده خواهان آن است، الهام نخواهد گرفت. شرکت‌های سوئیسی که در ایران فعال هستند، در اجتناب از موج تحریم‌های آتی، با مشکل مواجه خواهند بود».

این گزارش با اشاره به تصمیم روز دوشنبة اتحادیة اروپا برای فعال‌کردن مجدد قانون مسدود کردن تحریم‌ها به‌منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه رژیم، می‌افزاید: «دبیرخانة امور اقتصادی (سوئیس) گفت که چنین ابزاری در این کشور وجود ندارد و کنفدراسیون (سوئیس) قصد ندارد از آن الهام بگیرد».

خبرهای مرتبط:

پلیتیکو گزارش داد: «اتحادیة اروپا... تاکنون نتوانسته به شرکت‌های اروپایی برای حفظ تجارتشان با (رژیم) تهران تضمین‌های لازم را ارائه کند».

پلیتیکو با اشاره به تصویب اعمال قانون مسدودسازی تحریم‌ها توسط اتحادیة اروپا در روز دوشنبه، افزود: «کارشناسان می‌گویند، بعید است اقدامات اتحادیة اروپا نتیجة مورد نظر را در بر داشته باشد.

ریچارد نفیو که در دوران اوباما کارشناس اصلی تحریم‌ها در تیم مذاکره‌کنندة آمریکا برای توافق اتمی بود، گفت: «قانون مسدودسازی اروپا، فقط بار مسئولیت حقوقی و دردسرهایی را برای شرکت‌های اروپایی ایجاد می‌کند... مشکل اصلی منافع تجاری شرکت‌های اروپایی یا بانک‌های آنها در ایالات متحده است».

پلیتیکو می‌افزاید: «قانون مسدودسازی بر موضوعاتی اعمال می‌شود که داخل اتحادیة اروپا جریان دارد و لذا نمی‌تواند ایالات متحده را از هدف قرار دادن شعبات و دارایی‌های شرکت‌های اروپایی در آمریکا بازدارد».
لطفا به اشتراک بگذارید: