اعتراف به گوشه‌هایی از چپاول سازمانیافته نجومی در نظام آخوندی – ۲۷تیر۱۳۹۷

اعتراف به گوشه‌هایی از چپاول سازمانیافته نجومی در نظام آخوندی – ۲۷تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات محسن زنگنه کارشناس رژیم و آخوند اژه ای


پشت پرده بحران ارز و سکه


 

لابد در جریان هیاهویی که در مورد بحران ارز و سکه درگرفته، هستید. صحبت از این است که ظرف چند روز بانک مرکزی دو و نیم تن طلا به صورت سکه و همین طور میلیاردها دلار ارز به قیمت 4200تومان فروخته شده و این ارز و سکه‌ها به قیمت دو برابر در بازار آزاد فروخته شده و هزارها میلیارد تومان را نصیب افراد انگشت‌شماری کرده است. هیاهو در مورد این که اینها چه کسانی هستند، در گرفته و طبق معمول آخر سر هم معلوم نخواهد شد که داستان چه بوده.

اما در این میان چند روز پیش یکی از کارشناسان رژیم به نام محسن زنگنه طی گفتگویی در شبکة3 تلویزیون حکومتی گوشه‌هایی از این چپاول سازمان یافتة‌ نجومی را برملا کرد. قسمتی از حرفهای او را می‌شنویم:

محسن زنگنه ـ تلویزیون رژیم ـ 19تیر 97


«من یک مثال خدمت شما می‌زنم در همین قضیه بحران ارز و سکه ببینید یک خبری در رسانه‌ها منتشر شد که آقا یک فردی دو میلیون... دو و نیم تن سکه خریده؛‌خب خیلی خوبه که دستگاه قضا دولت ورود کردند برخورپد کردند؛ نیروی انتظامی، اما من چند تا آمار بدم ببینید برای خود شما جالب نیست؟ از 26فروردین ماه تا 16 اردیبهشت یعنی کمتر از یک ماه، در 20روز حدود تقریبا 57تن سکه پیش فروش می‌شه یعنی بر اساس آمار خود بانک مرکزی 7میلیون سکه پیش‌فروش می‌شه؛ هر سکه 8گرم و 333 هزارم بگیرید، تقریبا می‌شه 7تن سکه! دو و نیم تن‌اش را ما گرفتیم که اتفاقا اون هم حالا بحثهایی هست.

سؤال برای مردم اینه که این 57تن سکه‌ای که پیش خرید می‌شه پولش از کجا می‌آد؟ اون طوی که دوستان صحبت می‌کنند و فضای جامعه هست اینه که مردم بلند شدن پولهاشون رو از تو بانکها برداشتند، همه گفتن که بیایم بریم سکه بخریم! درسته؟ این تصور... دوستان دولت هم میان به مردم توصیه می‌کنند که نگران نباشید ما سکه داریم، هجوم نبرید! حالا سؤال اصلی اینجاست. آیا واقعا این قدر پول دست مردم هست که بخوان برن سکه بخرند؟

من چند تا آمار خدمت شما بگم آقای رشید پور...

رشیدپور: خب ما که میدونیم پول نداریم، پس کی خریده؟

زنگنه: احسنت!‌ نکته همین جاست. ما تقریبا 15هزار هزار میلیارد تومن نقدینگی کشوره! 15هزار هزار میلیارد تومن نقدینگی کشوره! نقدینگی چیه؟ نقدینگی پولی است که دست شماست در کارت بانکی شماست که به این میگن پول و شبه پول؛‌ پولی که شما رفتید در بانکها باصطلاح به عنوان سپرده در بانکها گذاشتید. جالبه بدونید که از این 15هزار هزار میلیارد تومن، 185هزار میلیارد تومنش پول دست مردمه؛ 130هزار و خرده‌یی میلیارد تومن سپرده دست بانکه!

- دست بانکهاست،

دست بانکهاست بله، سپرده است. حالا سؤال؟ خب شما ممکنه بگید که مردم تا دیدن سکه گران شده هجوم آوردن و پولهاشون رو از تو بانکها آوردن، اما آمار اینو نمی‌گه. آمار بر اساس خود آمار بانک مرکزی میگه که مجموعه بانکها، شرکتهای دولتی، شما مستحصرید که همین امروز که دولت اعلام کرده ما بورس ارز رو راه اندازی کردیم، خود جناب نوبخت فرمودند که 20درصد صادرات کشور دست بخش خصوصی است،‌ یعنی 80درصد صادرات باز دست شرکتهای دولتی است. من خلاصه عرض می‌کنم اون پولی رو که میاد بازاز سکه رو به هم میریزه نمیتونه پول مردم عادی باشه. من حساب کردم 185هزار میلیارد رو تقسیم بر خانوارهای ایرانی بکنیم به هر خانواده 10میلیون تومن میرسه؛ یعنی اگر تمام خانواده‌های ایرانی پولشونو بردارند برن سکه بخرند. تازه بگیم هیچ کار دیکه‌یی نکنن!

- خب کی خرید؟...

- تحلیل بنده اینه که این تلاطم‌هایی که انجام میشه توسط بانکها داره انجام میشه توسط شرکتهای دولتی مثلا توسط شستا داره انجام میشه البته زیر مجموعه هاشون،‌ یعنی خود دولت میاد؟

- نه یعنی بانکهای دولتی،‌‌ خصوصی، مالی که البته بخش عمده اینها یا متعلق به دولتند یا سهامدارش دولته، یا دولت بر اینها نظارت داره. ببینید نکته من اینه من که می‌گم راه حل وجود داره در دنیا، امروز در دور افتاده‌ترین کشورهای شرق آسیا که شما برید، یعنی زمانی که ما تمدن داشتیم اونا در یک فضای دیگه‌یی زندگی می‌کردند؛‌امروز کاملا مشخصه که تراکنشهای مالی یک بانک باید رصد بشه! آخه چطور به عنوان مثال 57تن سکه خریداری می‌شه، نزدیک 15میلیارد دلار به قول خود دولت در عرض این 50روز، در عرض این چند ماه اول سال، ارز اختصاص پیدا میکنه، بعد یک جوانی مثل آقای جهرمی پیدا می‌شه و میاد این ریسکو می کنه و اعلام میکنه؛‌ تازه مردم فهمیدن چه خبره! خب آیا واقعا دستگاههای نظارتی نظارت ندارند؟ آیا ما واقعا نمیتونیم رصد بکنیم پول یک میلیون دو میلیون نیست، ما تا این رو میگیم دوستان کد اشتباه می‌دن، میگن ما به حساب مردم سرک نمیکشیم! آخه مردم این وسط کاره‌‌یی نیستد. بازار مسکن پولی که در بازار مسکن داره می‌چرخه 81هزار و 760 میلیارد تومنه!‌81هزار و 760هزار میلیارد تومن! اصلا این پول با پول دست مردم چرخیده نمی‌شه!

- خلاصة‌ فرمایش شما اینه که اصلا مردم از این پولها ندارند و مردم نمی‌تونند بازار سکه و ارز رو متشنج بکنند؛‌ کار، کار نهادهای قدرتمنده، مثل بانکها، مثل مؤسسات مالی اعتباری، مثل کارخانجات معظم و اینایی که فرمودین...

زنگنه: حالا راهکارش چیه؟ راهکارش رو هم عرض کنم خدمت شما؛‌راهکارش اینه که مثل جناب آقای جهرمی و الان وزارت صنعت که اومده اعلام کرده که تراکنشهای ما اینه!‌بانکها هم بیان اعلام کنند که این سپرده‌ها کجا رفته؛ من یک نمونه رو عرض بکنم. فردی در قبل از عید 50میلیارد تومن از بانک وام گرفته، رفته این رو طلا خریده، در اردیبهشت ماه، طلا رو فروخته، 50میلیارد بانک رو برگردونده، 20میلیارد هم داخل جیبش گذاشته

- تشکر هم کرده!

- این مردم عادی نیستند آقای رشیدپور ما کد غلط نباید بدیم.

دزد، خود بانک مرکزی است!


حرفهای این کارشناس رژیم را که خیلی روشن و با استناد به آمار گفت که آنچه به عنوان بحران ارز و سکه از آن صحبت می‌شود، اساساً کار دولت و نهادهای قدرتمند و شرکتهای دولتی مانند شستاست. البته او جرأت نکرد از سپاه اسم ببرد، اما روشن است که در رأس نهادهای قدرتمند سپاه پاسداران قرار دارد.

چند روز بعد، آخوند اژه‌ای سخنگوی قوة قضاییه به صحنه آمد و در حالی که سعی می‌کرد وانمود کند که قوة قضاییه با دزدان یا به قول رایج در رژیم با باصطلاح متخلفان برخورد کرده و برخورد می‌کند، اما در عین حال در جنگ باندی، این نکته را ناگزیر برملا کرد که کسانی که از آنها به عنوان سلطان سکه و از این قبیل نام می‌برند، آدمها و دلالهای بانک مرکزی و بعضی از وزارتخانه‌های دولت روحانی هستند و خلاصه بحران ارز و سکه، یک ترفند چپاولگرانه برای سرقت هزاران میلیارد تومن از مردم محروم و ربودن نان از سفرة مردم ایران است. حرفهای آخوند اژه‌ای را بشنویم:

محسن اژه ای :


این فرد همون کسی است که نیروی انتظامی گفت که آقا دو تن سکه... حالا با اون تعبیری که اون گفته بود که من قدری توضیح میدم. این فرد الان جزو همون افرادی است که اون زمان هم دستگیر شده بود

سوال خبرنگار:‌ (نامفهوم)

اژه‌ای: نه نه! ایشون دستگیر شده بود، چون ایشون اون زمان حکم علیهش صادر شده، من عرض می‌کنم، یعنی حکم صادر شده نه که علیهش، حکم صادر شده نسبت به ایشون در سال 92، به اعتبار اون پرونده من اسم می‌برم و گر نه در مورد این پرونده من مورد اشکال قرار بگیرم، به نام حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین، هر دو اون موقع دستگیر شده بودند. خب همون موقع که دستگیر شدند، همون موقع هم در خرید و فروش عمدة بسیار بالای عرض و سکه اینا نقش داشتند و بانک مرکزی و بعضی از وزارتخونه‌ها در اون زمان اومدن رسما، به صورت کتبی به دادسرا و بعد نهایتا به دادگاه اعلام کردند که آقا اینا با ما بودند، در هماهنگی با ما بودند؛‌ درخواست آزادیشون رو کردند؛‌ نمایندة بانک مرکزی و حراست بانک مرکزی رسماً اومدن در دادگاه و گفتند بله اینها با هماهنگی ما بوده، با نظر ما بوده ما به اینا گفتیم این کار رو بکنند، ما به این دلار رو در اختیار اینا قرار دادیم، خب اینا همین کسانی هستند که بعضیشون تو این قضیه هم الان دستگیر شدند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: