اعتصاب غذای زندانی سیاسی قاسم آبسته در زندان گوهردشت کرج

اعتصاب غذای زندانی سیاسی قاسم آبسته در زندان گوهردشت کرج


 زندانی سیاسی اهل سنت قاسم آبسته از روز سه شنبه۲۶تیر۹۷ در اعتراض به پیگیری نشدن مسائل پزشکی خود در زندان گوهردشت کرج دست به اعتصاب غذا زد. وی که در نهمین سال بلاتکلیفی خود به سر میبرد؛ به سرطان تیروئید مبتلا شده و طبق گزارش پزشکی خفگی و مرگ وی را تهدید میکند. دژخیمان زندان از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان و مراکز درمانی ممانعت به عمل می آورند.

قاسم آبسته اعلام کرده است: «هر آسیبی که به من وارد شود و سلامتی ام را در مخاطره قرار دهد؛ رئیس زندان غلامرضا ضیایی و قاضی ناظر زندان رستمی؛ باعث و بانی آن می باشند. این مصداق واقعی اعدام نرم است. من تا مداوا نکردن و معالجه فوری به اعتصابم ادامه می دهم .»

فشارهای ضدانسانی بر زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج



دژخیمان خامنه‌ای در زندان گوهردشت کرج به‌منظور فشار به زندانیان سیاسی، آنها را از هر گونه وسایل سرمایشی محروم کرده‌اند. سالن۱۰ بند۴ زندان گوهردشت کرج فاقد هر گونه امکان خنک کننده است. با توجه به این‌که منافذ این زندان با ورقه‌های فلزی پوشانده شده و امکان تبادل هوا در این سالن وجود ندارد؛ گرما طاقت‌فرسا شده و باعث تشدید بیماری زندانیان سیاسی گردیده است. زندانیان سیاسی به این وضعیت اعتراض کردند اما دژخیمان خامنه‌ای هیچ اعتنایی به خواسته‌های آنان نمی‌کنند

زندانیانی هم‌چون آرش صادقی و مجید اسدی در این بند از بیماریهای مختلف رنج می‌برند و زندانی سالخورده محمدبنازاده امیرخیزی نیز با بیماری قلبی و کهولت سن قادر به تحمل این شرایط نیست.

در زندان گوهردشت چه می‌گذرد‌؟


پس از هجوم گارد زندان گوهردشت به سالن زندانیان سیاسی(سالن۱۲، بند۴) در مردادماه ۹۶ و تاراج و تخریب اموال شخصی و انتقال آنان به سالن۱۰ همان بند، شرایط تازه‌یی در این زندان به وجود آمد که تا به امروز تداوم دارد. در پی این واقعه غیرانسانی، ۱۵نفر از زندانیان به مدت دو هفته به سلول‌های انفرادی منتقل شدند و تقریباً تمامی اموال زندانیان توسط عوامل سرکوب زندان تخریب یا به یغما رفت که این اقدامات، اعتصاب‌غذای اعتراضی ۲۰نفر از زندانیان را به مدت ۴۰روز به همراه داشت. مردانی رئیس وقت زندان گوهردشت چند روز پس از آن اتفاقات شرم‌آور و ضدانسانی، در بین زندانیان سیاسی حاضر شد و با گفتن این جمله که "اینجا زندان من است"، مسئولیت این کار را پذیرفت. در واقع او به‌عنوان رئیس زندان، مسبب نهایی آن ماجرا شناخته شد و به‌دنبال فشارها و واکنشهای بین‌المللی و افکار عمومی، ۳ماه پس از آن یعنی در آبان ۹۶ از سمتش عزل شد تا همه آن اقدامات وهن‌آمیز و سرکوبگرانه در وی خلاصه گردد. وانگهی در این میان باید به نقش مستقیم افرادی چون یوسف مردی (رئیس وقت حفاظت اطلاعات زندان گوهردشت و رئیس فعلی حفاظت اطلاعات زندان اوین)، مقصود زلفعلی (رئیس یگان حفاظت زندان گوهردشت)، باقری (رئیس گارد زندان گوهردشت) و ولی علیمحمدی (مدیر داخلی زندان گوهردشت و رئیس بند زندانیان سیاسی) در ضرب ‌و شتم و آزار و شکنجه زندانیان سیاسی نیز اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط


در زندان گوهردشت چه می‌گذرد‌؟

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اهل سنت گوهردشت کرج در دفاع از زنان ایرانشهر

محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران - قطعنامه مصوب پارلمان اروپا
لطفا به اشتراک بگذارید: