تلفات پاسداران در سوریه-20دقیقه-گزارش5-27تیر97

گزارش5 - تلفات پاسداران در سوریه


در جریان تهاجم اخیربه مواضع نیروهای اسد و پاسداران در سوریه تعدادی کشته و مجروح شدند. در میان کشته شدگان تعدادی پاسدار هم به چشم می خورد:

یک پایگاه سپاه پاسداران در سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت. به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در لندن در این حمله ۹ تن از جمله سه تن از شبه نظامیان اسد کشته شدند. رامی عبدالرحمن سخنگوی دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است موشکهای اسرائیلی یک انبار لجستیکی سپاه پاسداران را هدف داده اند. به گفته این منبع سپاه پاسداران در این محل وسایل تدارکاتی و تجهیزات نظامی نگهداری میکرده است.

خبرگزاری دولتی رژیم اسد نیز در تاریخ ۲۴ تیر ۹۷، از بمباران یک پایگاه نظامی در حلب، واقع در شمال سوریه، خبر داد. منابع نظامی این رژیم اظهار داشت پایگاه ارتش در شمال فرودگاه نظامی "نیرب" NAYRAB در حلب به وسیله موشک هدف قرار گرفت.

رژیم ایران هزاران پاسدار و شبه نظامی ایرانی، افغان، عراقی، پاکستانی و لبنانی را جهت حمایت از رژیم بشار اسد به سوریه اعزام کرده است. بر اساس برآوردها هزینه این شبه نظامیان سالانه به حدود شش میلیارد دلار بالغ می شود.

پیشتر استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه، گفته بود، رژیم ایران سالانه دست کم ۶میلیارد دلار برای سر پا نگه‌داشتن رژیم بشار اسد صرف می‌کند. البته برخی تحلیلگران هزینه دخالت رژیم ایران در سوریه را بین ۱۵ تا ۲۰میلیارد دلار در سال برآورد می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: