سفر به مدار زمین با 250000 دلار-20دقیقه-گزارش7-27تیر97

گزارش 7ـ سفر به مدار زمین با 250000 دلار


با 200تا300هزار دلار شما میتوانید یک بلیطٍ سفر، به خارج از جو ، بخرید. آیا صنعت توریسم فضایی می تواند به زودی راه بیفتد. چشم انداز این صنعت چیست؟

کمپانیِ بلو اوریجین ”Blue Origin“ ، میگوید برنامه کلی ، از یک راکت و یک سیستم کپسول تشکیل شده است که میتواند بطور تمام خودکار پرواز کند و 6 مسافر را ، در مدارِی بالاتر از 62 مایلی بالای زمین، قرار دهد.

این ارتفاع به اندازه کافی بالا است ،که مسافرین بتوانند بی وزنی را برای دقایقی تجربه کنند و بتوانند در هوا شناور و حرکت های چرخشی را انجام دهند و همچنین به انحنای زمین نگاه کنند.

دست اندرکاران این پروژه تلاش می کنند دریابند آیا ”توریسم فضایی “

میتواند در طولانی مدت یک پیشنهاد سودآور باشد و چقدر سریع ، میتوان به آن نقطه رسید.

کمپانیِ ویرجین گالاکتیک ” Virgin Galactic  که به ریچارد برندسون متعلق است، حدود 650 بلیط که هرکدام 250000 دلار قیمت دارد را برای سفر های طراحی شده خودش ، تابحال به فروش گذاشته است ، اگر چه حد زمانی آن هنوز مشخص نیست.

” ایلون ماسک“موسس و طراحِ اسپیس اکس ”SpaceX“ همچنین در رقابت برای قرادادهایِ پرتابِ سودمند، برای ”SpaceX“ است که مدعی است ، یک بخشی از اقتصاد فضایی جهانی به ارزش 345 میلیارد دلار میباشد.

کمپانیِ بلو اوریجین ”Blue Origin“ ، شروع به طراحی فروشِ بلیط ها برای سال آینده کرده است و هنوز هزینه های عملیاتی پرواز را افشا نکرده است ، اما یک تحلیلگرِ هوافضا ، تخمین میزند که هزینه آن برای هر پرواز قطعاً 10 میلیون دلار میباشد و تا زمانی که مشتریانی که برای این سفرها پرداخت میکنند، بیشتر بشوند، کمپانیِ بلو اوریجین”Blue Origin“ میتواند ، ضررهای نجومی ، برای هرسفر فضایی را متحمل شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: