سپاه پاسداران تلاشهای اروپاوروسیه رابرای حفظ برجام فوت درخیک برجام توصیف کرد

سپاه پاسداران تلاشهای اروپاوروسیه رابرای حفظ برجام فوت درخیک برجام توصیف کرد

سپاه پاسداران تلاشهای اروپا و روسیه برای حفظ برجام را «فوت در خیک برجام!» توصیف کرد و نوشت:

شورای اروپا قوانین مسدودساز برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را به‌روز‌رسانی کرد، روس‌ها هم با طرف‌های اروپایی برای محافظت از شرکت‌ها در برابر تحریم‌ها به توافق رسیده‌اند. با همه این‌ها موگرینی، کمیسیونر سیاست خارجی اروپا می‌گوید که وزن آمریکا در اقتصاد جهانی و نظام مالی دنیا، آشکارا تأثیرگذار است و به همین دلیل نمی‌تواند بگوید که اقدامات انجام‌شده برای حفظ توافق هسته‌ای کافی هستند.

از سوی دیگر، جواد ظریف وزیر خارجه رژیم در مصاحبه با یورونیوز درباره اقدامات اروپا گفت: حرف و بیانیه بس است، از اروپا اقدامات عملی می خواهیم. جدا از تعهد سیاسی اروپایی ها برای پایبندی به توافق هسته ای اینک نیاز به مشاهده اقدامات عملی آنهاست.

خبرهای مرتبط:

آمریکا معافیت شرکتهای اروپایی و فرانسوی از تحریمهای ثانویه علیه رژیم آخوندی که از آبانماه اعمال خواهد شد، رد کرد.

برونو لومیر، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که آمریکا در نامه‌ای با درخواست فرانسه برای معافیت شرکتهای اروپایی از تحریمهای رژیم ایران مخالفت کرد.

وی به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: چند ماه پیش نامه‌ای برای وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشتم و از او خواستم تا برای شرکتهای اروپایی که فعالیتهای اقتصادی قانونی با رژیم ایران دارند استثناء قائل شود. اکنون ما پاسخ منفی این درخواست را از آمریکا دریافت کردیم،

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در جلسه استماع کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایالات متحده قصد دارد تحریمها علیه صدور نفت رژیم ایران را برای همه کشورها از جمله چین، روسیه و اروپا اجرا کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: ما تمامی تحریمهای اتمی علیه رژیم ایران را بازمی‌گردانیم و به اعمال تحریمهای غیراتمی هم ادامه خواهیم داد. بسیاری از شرکتها به سرمایه‌گذاری در ایران پایان داده‌اند یا در شرف اتمام پروژه‌هایشان هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: