همکاری آمریکا و کشورهای خلیج فارس برای مقابله با رژیم ایران-20دقیقه-گزارش2-27تیر97

گزارش 2ـ همکاری آمریکا و کشورهای خلیج فارس برای مقابله با رژیم ایران


آندرو پیک معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه می گوید : رژیم ایران از طریق عوامل نیابتی اش در منطقه تنشها را دامن می زند

آندرو پیک دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد کشورش با هم پیمانهای استراتژیکی خود در حال کار است تا نگذارد دخالت های رژیم ایران و سیاست های خصمانه این رژیم در منطقه که بدنبال نا امنی و بی ثباتی است ادامه یابد.

آندرو پیک در سفر کوتاهی که به بحرین داشت در گفتگویی ویژه با خبرگزاری بحرین ( بنا) گفت : ما گفتگو هایمان را حول استراتژی آمریکا نسبت به رژیم ایران و به منظور کاهش تاثیر نامطلوب این رژیم در منطقه ادامه می دهیم و برای جلوگیری از حمایت این رژیم از شبه نظامیان مسلح و تروریسم و تولید موشک کار می کنیم .

 او گفت : به محض تصمیم آمریکا مبنی بر لغو برجام کشور بحرین حمایت کامل خود از آمریکا را اعلام کرد و گفتگو ها برای پیش برد این استراتژی همچنان ادامه دارد.

آندرو پیک افزود: در دیدار با مقامهای بحرین در مورد تلاشهای رژیم ایران برای نا امن کردن منطقه و شعله ور کردن تنش توسط عوامل نیابتی اش گفتگو کرده است . رژیم ایران از طریق مزدورانی که در خارج بحرین آموزش دیده اند تلاش می کند تا میان مردم بحرین چند دستگی ایجاد کند .
او اضافه کرد، یکی از چالشهایی که در ارتباط با توافق اتمی با آن روبرو بودیم این بود که نمی توانستیم افراد کلیدی و شبکه های اصلی این رژیم را مورد تحریم قرار دهیم چرا که بعد از امضای توافق اتمی این امکان را نداشتیم که بخاطر فعالیتهای تروریستی آنها را بار دیگر هدف تحریم هایمان قرار دهیم .او بعنوان مثال به بانک مرکزی رژیم ایران اشاره کرد.

آندرو پیک گفت ما با هم پیمانانمان توافق کامل داریم و همگی دخالت های رژیم ایران برای بی ثباتی و ناامنی منطقه و صدور نظرگاههای بنیاد گرایانه این رژیم را محکوم می کنیم . او تاکید کرد که در کلیه دیدارهایی که از کشورهای منطقه داشته این موضع مشترک را احساس کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: