واشنگتن دربرابر درخواست های اروپایی برای معافیت ازتحریم قاطعیت نشان میدهد

واشنگتن دربرابر درخواست های اروپایی برای معافیت ازتحریم قاطعیت نشان میدهد

فرانس 24: ایالات متحده درخواست‌های چند کشور اتحادیة اروپا از جمله فرانسه را برای خودداری از تحریم شرکت‌های حاضر در ایران رد کرده است.

فرانس 24 به نقل از چند منبع اروپایی، گزارش داد: «ایالات متحده درخواست‌های چند کشور اتحادیة اروپا از جمله فرانسه را برای خودداری از تحریم شرکت‌های حاضر در ایران رد کرده است».

این منبع می‌نویسد: «واشینگتن در برابر درخواست‌های اروپایی‌ها برای معافیت از تحریم شرکت‌های دارای تجارت با (رژیم) ایران از خود قاطعیت نشان می‌دهد. چند منبع تأیید کردند که ایالات متحده درخواست چند کشور از جمله فرانسه را (در این رابطه) رد کرده است... در فردای تصویب قانون مسدودسازی از سوی اروپا به‌منظور حفاظت (شرکت‌ها) از تحریم‌های آمریکایی، واشینگتن روز سه‌شنبه 17 ژوئیه علامت منفی تازه‌یی را به شرکت‌هایی اروپایی که خواهان تجارت با (رژیم) تهران هستند، ارسال کرد... به گفتة یک منبع در وزارت اقتصاد فرانسه، «آمریکایی‌ها به هیچ‌یک از درخواست‌های مطرح‌شده در نامة» 4 ژوئن فرانسه، انگلستان و آلمان... پاسخ مثبت نداده است».

پلیتیکو گزارش داد: «اتحادیة اروپا... تاکنون نتوانسته به شرکت‌های اروپایی برای حفظ تجارتشان با (رژیم) تهران تضمین‌های لازم را ارائه کند».

پلیتیکو با اشاره به تصویب اعمال قانون مسدودسازی تحریم‌ها توسط اتحادیة اروپا در روز دوشنبه، افزود: «کارشناسان می‌گویند، بعید است اقدامات اتحادیة اروپا نتیجة مورد نظر را در بر داشته باشد.

ریچارد نفیو که در دوران اوباما کارشناس اصلی تحریم‌ها در تیم مذاکره‌کنندة آمریکا برای توافق اتمی بود، گفت: «قانون مسدودسازی اروپا، فقط بار مسئولیت حقوقی و دردسرهایی را برای شرکت‌های اروپایی ایجاد می‌کند... مشکل اصلی منافع تجاری شرکت‌های اروپایی یا بانک‌های آنها در ایالات متحده است».

پلیتیکو می‌افزاید: «قانون مسدودسازی بر موضوعاتی اعمال می‌شود که داخل اتحادیة اروپا جریان دارد و لذا نمی‌تواند ایالات متحده را از هدف قرار دادن شعبات و دارایی‌های شرکت‌های اروپایی در آمریکا بازدارد».
لطفا به اشتراک بگذارید: