نامة شخصیت‌های برجسته آلمانی به آنگلا مرکل-محکومیت فشارحکومت ایران برروی آلمان

نامة شخصیت‌های برجسته آلمانی به آنگلا مرکل-محکومیت فشارحکومت ایران برروی آلمان

 

نامة شخصیت‌های برجسته آلمانی

و نمایندگان مجلس فدرال به آنگلا مرکل:

استقبال از حکم جلب دادستانی کل فدرال آلمان

علیه دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی

به‌خاطر توطئة حملة انفجاری در گردهمایی پاریس

 

شعبة سرویس مخفی در سفارت رژیم ایران

و در نتیجه وزارت اطلاعات این رژیم فرمان یک مأموریت برای قتل

در ابعاد قابل توجه در خاک اروپا را ابلاغ کرده‌اند

 

ما قویاً فشار حکومت ایران بر روی آلمان

و سایر کشورهای اتحادیة اروپا را محکوم می‌کنیم

 

به‌واسطة این فشارها تلاش می‌شود تا «دیپلمات» متهم به تروریسم

که از جمله در آلمان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست

از پیگرد جزایی در برده شود و بازگشت وی به ایران میسر شود

 

ما از شما می‌خواهیم که به این فشار سیاسی تن ندهید

تا قوة قضاییه در آلمان از عهدة انجام وظیفة خود

در پیگرد جزایی برآید

نامة شخصیت‌های برجسته و نمایندگان مجلس فدرال به صدر اعظم آلمان

شخصیت‌های برجسته و نمایندگان مجلس فدرال آلمان، طی نامه‌یی خطاب به آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور دربارة توطئة تروریستی حکومت آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت، ضمن استقبال از صدور حکم جلب اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم توسط دادستانی فدرال آلمان به‌خاطر فعالیت به‌عنوان مأمور سرویس مخفی و تبانی برای قتل، فشارهای رژیم را برای در بردن وی و میسر کردن بازگشت او به ایران قویاً محکوم کردند.

آنها بر لزوم ادامة کار قضاییة آلمان برای پیگرد جزایی اسدی و همچنین بر مقابله با تروریسم دولتی رژیم آخوندی تأکید کردند.

شخصیت‌های امضاکنندة این نامه از جمله عبارتند از:

زابینه لویت‌هویزر اشنارنبرگر وزیر پیشین دادگستری فدرال در آلمان

پروفسور هورست تلچیک، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ تا سال 2009 و مشاور پیشن صدر اعظم

ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور فدرال آلمان

مارتین پاتسلت، نمایندة مجلس فدرال آلمان

توماس نورد، نمایندة مجلس فدرال آلمان

اوتو برنهارد، معاون پیشین وزیر و عضو هیأت‌رئیسة بنیاد کنراد آدنائر

لئو داتسنبرگ، نماینده پیشین مجلس فدرال آلمان

پروفسور کریستف دگنهارت، حقوقدان برجسته

ولفگانگ هولتس اپفل، رئیس سازمان حقوق بشری 17 ژوئن 1953

کریستیان سیمرمن، مدیر دفتر حقوق بشر برلین

 

شخصیت‌های برجستة آلمانی در نامة خود خطاب به آنگلا مرکل با اشاره به دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی به‌خاطر توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس، می‌نویسند:

از روز دوم ژوئیه، اسدی در آلمان در بازداشت بسر می‌برد. پروندة استرداد وی توسط دادستان کل ایالت در شهر بامبرگ تحت رسیدگی است. ادارات ایالت بایرن براساس یک حکم جلب اروپایی علیه او اقدام کردند. در این حکم او به متهم می‌شود که مأموریت یک سوء قصد تروریستی بمب‌گذاری علیه گردهمایی بزرگ جنبش اصلی اپوزیسیون ایران – شورای ملی مقاومت ایران – در تاریخ 30 ژوئن در پاریس را ابلاغ کرده و عاملان سوء قصد را با مواد انفجاری مسلح کرده است . باید مفروض گرفت که شعبة سرویس مخفی در سفارت (رژیم) ایران و در نتیجه وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران، که به‌نظر می‌رسد اسدی عضو آن باشد، فرمان یک مأموریت برای قتل در ابعاد قابل توجه در خاک اروپا را ابلاغ کرده باشند.

ما از تصمیم دادستان کل فدرال آلمان مبنی بر این‌که اکنون این پرونده را دردست گرفته، بسیار استقبال می‌کنیم. دادستانی فدرال در تاریخ 6 ژوئیه 2018 حکم جلبی را از طریق قاضی تحقیق در دیوان عالی کشور علیه اسدالله (اسدی) از جمله به‌خاطر فعالیت به‌عنوان مأمور برای سرویس مخفی و به‌خاطر تبانی برای قتل به‌دست آورد.

در عین حال ما قویاً فشار حکومت ایران بر روی آلمان و سایر کشورهای اتحادیة اروپا را محکوم می‌کنیم. به‌واسطة این فشارها تلاش می‌شود تا «دیپلمات» متهم به تروریسم که از جمله در آلمان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست، از پیگرد جزایی در برده شود و بازگشت وی به ایران میسر شود.

ما از شما می‌خواهیم که به این فشار سیاسی تن ندهید تا قوه (قضاییه) در آلمان از عهدة انجام وظیفه خود در پیگرد جزایی بر آید.

در محل برنامه‌ریزی شده برای عملیات مذکور -یعنی گردهمایی بزرگ در پاریس- بسیاری از سیاستمداران و نمایندگان جامعه مدنی (آلمان) شرکت داشتند. حتی برخی از امضاکنندگان این نامه نیز در زمره شرکت‌کنندگان بودند.

این سوء قصد کمی قبل از وقوع به‌یمن همکاری موفقیت‌آمیز و تقدیر برانگیز ادارات امنیتی در بلژیک، آلمان، فرانسه و اتریش خنثی شد.

ما امیدواریم که با توضیحاتمان برای شما روشن ساخته باشیم که این موضوع تا کجا برای ما حائز اهمیت است. دو پروندة قضایی که در سال‌های 2016 و 2017 در دادگاه شعبة برلین به جرائم افرادی رسیدگی می‌کرد که با مأموریت از جانب سرویس مخفی (رژیم) ایران در خاک آلمان به جاسوسی و تدارک ترور مبادرت ورزیده بودند، با محکومیت متهمان خاتمه یافت. این موارد برای ما انرژی جنایتکارانه غیرقابل تصوری را که با آن جمهوری اسلامی در خاک اروپا دست به جرم و جنایت می‌زند آشکار می‌سازند. موضوع این است که ما با پایداری از حاکمیت قانون دفاع کرده و پیگیرانه با ترور حکومتی مقابله کنیم. زیرا اگر عاملان ترور مطمئن شوند که بدون مجازات از صحنه جان سالم به‌در می‌برند، این خود معادل دعوت‌نامه‌یی برای عملیات ترور خواهد بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: