پیامهای اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انفجار ترویستی آرژانتین، عامل انفجار رژیم ایران

پیامهای اعضای کنگره آمریکا در سالگرد انفجار ترویستی آرژانتین، عامل انفجار رژیم ایران


اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی سنای این کشور طی پیامهای جداگانه یی یادآورقربانیان بمبگذاری بوئنوس آیرس را که در سال ۱۹۹۴ توسط رژیم ایران صورت گرفت گرامی داشتند

پیام اد رویس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان


اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: « امروز سالگرد دو حمله تروریستی هولناک ترتیب داده شده توسط حزب‌الله و ایران در سال ۱۹۹۴ در آرژانتین و دیگری در سال ۲۰۱۲ در بلغارستان میباشد. ما باید به مبارزه علیه حمایت رژیم ایران از تروریسم در سراسر جهان ادامه دهیم.»




پیام مارکو روبیو


سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو: « امروز ما قربانیان بمبگذاری هولناک آمیا در بوئنوس آیرس توسط حزب‌الله یک سازمان تروریستی مورد حمایت ایران را بیاد می‌آوریم که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و جراحت صدها نفر گردید.»




· ۲۷ تیر ۱۳۷۳ ـ آمیا مرکز خیریه یهودیان در بوئینس آیرس



جزییاتی از انفجار آمیا


۲۷تیر ۱۳۷۳: یک حمله تروریستی که با کارگذاری یک خودروی انفجاری قدرتمند در برابر ساختمان خیریه یهودیان در بوئنوس آیرس انجام گرفت، ۸۵ کشته و بیش از۲۰۰ زخمی به جا گذاشت.

زمان و مکان انفجار آمیا طوری انتخاب شده بود که نقش طراح اصلی آن به‌سادگی بارز نشود. از ۲۷ تیرماه ۱۳۷۳ روز انجام این جنایت تا ۱۹مرداد همان سال کسانی که به‌دنبال عاملان و علت این اقدام ضدانسانی می‌گشتند با این سؤال مواجه بود: هدف و پیام این جنایت چیست؟
شورای ملی مقاومت ایران پرده از راز جنایت آمیا برداشت
۱۹‌مرداد‌۱۳۷۳، حدود سه‌ هفته بعد از انفجار، مقاومت ایران اعلام کرد که «انفجار آرژانتین در تهران توسط سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه رژیم طراحی شده و در شورایعالی امنیت رژیم به‌ تصویب رسیده است .
واشنگتن پست ۳۱مرداد۷۳ بر اساس اطلاعات مقاومت ایران نوشت:
این اطلاعات حاکی از دخالت بالاترین مقامات رژیم در این جنایت تروریستی بود.
اطلاعات مقاومت ایران، بعدها توسط ارگانهای مختلف بین‌المللی تأیید شد

اطلاعات مقاومت ایران: پشت پردهٴ انفجار آمیا مرکز خیریه یهودیان در بوئنوس آیرس


بنا بر اطلاعات افشا‌ شده از سوی مقاومت ایران، تصمیم این بمب‌گذاری در جلسه شورایعالی امنیت ملی رژیم به‌ریاست علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در روز شنبه ۲۳‌مرداد۱۳۷۲1372، با حضور مشاوران نظامی و اعضای ثابت گرفته شد و پس از تصویب نهایی توسط سیدعلی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع، دستور اجرای آن به سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، فرمانده وقت نیروی تروریستی قدس سپاه داده شد. وحیدی در جلسه شورای فرماندهی نیروی قدس با حضور پاسدار حسین مصلح از (فرماندهان عملیات تروریستی قدس)، مرتضی رضایی (سرکرده حفاظت اطلاعات سپاه)، تهرانی (سرکرده پشتیبانی سپاه قدس) و آخوند احمد سالک (نماینده خامنه‌ای در سپاه قدس)، مأموریت اجرای عملیات را به‌ اصغری، از عناصر نیروی قدس، که تحت عنوان دیپلومات در آرژانتین به‌سر می‌برد، واگذار کرد.
به‌دستور شورایعالی امنیت، وزارت‌ خارجه و وزارت ارشاد موظف شدند در اجرای این عملیات با نیروی قدس همکاری کنند و اطلاعات و امکانات خود در آرژانتین را در اختیار اصغری قرار دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: