آشفتگی و استیصال رژیم آخوندی درگرداب بحرانها و لوایح سه گانه

آشفتگی و استیصال رژیم آخوندی درگرداب بحرانها و لوایح سه گانه

آشفتگی و استیصال حاکمیت آخوندی در گرداب بحرانهای گریبانگیرش در صحنه بین المللی و داخلی و اعتراضات فزاینده اجتماعی هم‌چنان ادامه دارد و خود را در کشمکش باندها و رسانه های رژیم بر سر پیوستن به اف.ای. تی.اف نیز بارز می کند.

گزارشی در این رابطه:

 ماه گذشته لوایح مربوط تن دادن ناگزیر حکومت آخوندی به اف.ای.تی.اف پس از زهر اتمی، در مجلس آخوندی در شرایطی که نمایندگان رژیم به شدت به جان هم افتاده بودند به تصویب رسید.

این کارها چی هست می کنید ..داره صحبت می کند...کار خلاق آیین نامه نکنید....

پس از تصویب عجولانه این مصوبه، جدال میان باندها به حدی رسید که خامنه‌ای خودش وارد صحنه شد و خواستار تغییر لوایح و سپس تصویب آن شد.

گوینده رژیم:

ایشان در همین بحث در زمینه معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب, شکل به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران, آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می کنید؟

همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللی اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم, مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است, باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

تلویزیون رژیم -30خرداد 97

به دنبال سخنان خامنه‌ای جدال میان باندهای حکومتی نه تنها کاهش نیافت بلکه تمامی ارگانهای تصمیم‌گیرنده رژیم از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی را دربر گرفت. این ارگان در نامه‌ای به آخوند جنتی اعلام کرد این لوایح مغایر منافع نظام است.

در واکنش به این موضعگیری، امیری، معاون پارلمانی آخوند روحانی روز پنجشنبه تصویب لوایح چهارگانه اف.ای.تی.اف بسیار مهم و حیاتی برای رژیم توصیف کرد و گفت: عدم تصویب این لوایح خسارتهای غیرقابل جبرانی به همراه دارد و ورود مجمع تشیخص نظام در این زمینه ایراد حقوقی دارد.

واعظی، رئیس دفتر روحانی هم گفت: بخش‌هایی از مطالبی که مطرح شده، ارتباطی به مجمع تشخیص ندارد و مربوط به شورای عالی امنیت است. فکر می‌کنم کار عجولانه‌ای شده و پخته نبوده است!

عارف رئیس فراکسیون باند مغلوب در مجلس رژیم گفت: جهت گیری کلی فراکسیون این باند حمایت از ۴ لایحه FATF است.

از سوی دیگر، یک رسانه باند خامنه‌ای با عنوان «اصرار دولت روحانی بر نادیده‌گرفتن ابلاغیه خامنه‌ای به مجمع تشخیص» و «چرا دولت روحانی از اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره FATF عصبانی است؟» نوشت: مجمع تشخیص وظیفه دارد تا در صورت مغایرت طرح ها و لوایح مجلس با سیاست های کلی نظام، نظر خود اعلام کند. (اما) هنوز یک ماه از دیدار خامنه‌ای با نمایندگان مجلس و مخالفت علنی ایشان با FATFنمی گذرد که پافشاری دولتی ها و برخی نمایندگان بر این موضوع باعث شده که هنوز پیوستن به این معاهده خطرناک از دستور کار خارج نشده است.

کریمی قدوسی، عضو مجلس رژیم از باند خامنه‌ای گفت: مسئولان دولتی تلاش می‌کنند بگویند این لوایح هیچ ارتباطی به برجام ندارد درحالیکه عراقچی صراحتاً گفت که اروپایی‌ها به ازای ماندن در برجام، تصویبFATF را از ایران خواسته‌اند.

آخوند پژمانفر عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت: خطرات پیوستن به اف.ای.تی.اف به مراتب از برجام بیشتر است و همه ما باید مجلس را متقاعد کنیم با دست خودش به نظام خیانت نکند .

کمالی‌پور عضو دیگر مجلس رژیم گفت: در چنین وضعیتی پیوستن به کنوانسیون پالرمو نوعی خود تحریمی خواهد بود

روزنامة حکومتی جهان صنعت نیز نوشت: احتمال دارد تا نشست بعدی FATF، ما به عنوان حکومتی که اراده‌یی برای مقابله با تروریسم و پولشویی ندارد وارد فهرست سیاه این نهاد بین‌المللی شویم.
لطفا به اشتراک بگذارید: