توطئه تروریستی، نشانه ترس رژیم ایران از اپوزیسیون دموکراتیک

توطئه تروریستی، نشانه ترس رژیم ایران از اپوزیسیون دموکراتیک


سفیر کن بلکول نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل طی مقاله یی در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس نوشت، این توطئه ترور ، نشان می دهد که رژیم ایران از اپوزیسیون دموکرات می‌ترسد و نه از سیاست اروپا

وی در این مقاله که در سایت تاون هال درج شده افزود: تعدادی از مقامات اروپایی حمله به تظاهرات سالانه ایران آزاد که توسط حامیان شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) سازمان یافته بود، را عقیم گذاشتند.

با توجه به اینکه اسدالله اسدی، رئیس مرکز اطلاعاتی سفارت ایران در وین، همراه با دو بمب گذار انتحاری دستگیر شده است، این را کاملاً روشن میسازد که این طرح، در تهران سازماندهی شده بود.

 

ادعای رژیم ایران در مورد عملیات فریب رد شد

در حالی که تهران تلاش میکرد که این توطئه خنثی شده را به عنوان عملیات فریب از جانب اپوزیسیون به تصویر بکشد، ادعای آن توسط یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، رد شد.

در واقع، اطلاعات مخالفان (ایرانی) از داخل رژیم ایران ثابت کرد که تصمیم برای انجام حمله به این تظاهرات، چند ماه پیش توسط بالاترین مقامات رژیم ایران، از جمله رهبر عالی آن علی خامنه ای و حسن روحانی رئیس جمهور این رژیم، اتخاذ شده است.

این طرح خنثی شده مهمترین اقدام تروریستی ایران در سال های اخیر بود، اما تنها مورد آن نیست.

حملات تروریستی توسط عوامل و عناصر نیابتی رژیم ایران به دهه های 1980 و 1990 برمیگردد.

طی دو سال گذشته، گزارش های متعددی از مقامات آلمانی، مبنی بر تلاشهای خرابکارانه نیروهای قدس سپاه پاسداران برای جاسوسی ، در رابطه با ... فعالان مجاهدین خلق وجود داشته است.

مقامات رژیم، از جمله خامنه ای، از زمان آغاز تظاهرات، به اشکال مختلف به نقش هدایت کنندگی مجاهدین خلق, اعتراف کرده اند.

این اظهارات هیچ جای تردیدی در مورد ناامیدی تهران برای از بین بردن جنبشِ طرفدار دموکراسی در داخل و خارج ِ(ایران) باقی نمیگذارد.

بیشتر بخوانید:

· توطئه تروریستی با انگیزه تهدید علیه تغییر رژیم ایران


· استقبال از حکم جلب دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی، ‌ بیانیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد


· تروریسم رژیم در قلب اروپا و دادن آدرس آلترناتیو


نگاهی به تاریخچه تروریسم رژیم ایران


تئوکراسی ایران به‌صورت تاریخی سیاست ترور مخالفان در خارج را دنبال کرده است.

از ا سال ۱۹۷۹ تا کنون حداقل ۱۰حمله تروریستی تحت حمایت رژیم ایران انجام شده است که برخی از آنها اخیراً توسط وزارت‌خارجه آمریکا لیست شده اند.

یک دادگاه آلمان در ۱۹۹۷حکم جلب بین‌المللی علیه وزیر اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر ترور دبیرکل حزب دموکرات در برلین در ۱۹۹۲ را صادر کرد.

رژیم ایران همچنین اعضای شورای ملی مقاومت ایران را ترور کرده است. کاظم رجوی نماینده این شورا توسط عوامل اطلاعات ایران در ۲۴آوریل۱۹۹۰ در حومه ژنو ترور شد. دو فرد مهاجم بعداً توسط پلیس فرانسه دستگیر شدند اما با وجود یک حکم جلب از طرف مقامات سوئیس، مقامات فرانسه آنان را با پوش «دلایل ملی» به تهران مسترد کرد.

فراری دادن عوامل تروریستی رژیم ایران از بازپرسی، محکومیت بین‌المللی از جمله از جانب آمریکا را برای فرانسه به همراه داشت.
لطفا به اشتراک بگذارید: