ادامه جنگ باندی بر سر برجام اروپایی – ۲۹تیر۱۳۹۷

ادامه جنگ باندی بر سر برجام اروپایی – ۲۹تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

در حالی که مهلت دو مرحله‌یی برای اجرای تحریمهای آمریکا (13مرداد و 13آبان) در حال رسیدن و سپری شدن است، امید به اروپا و بستة اروپا، حتی از جانب متولیان آن در حال رنگ باختن است و همگان اذعان می‌کنند که آبی از اروپا برای رژیم گرم نخواهد شد. باند روحانی و اصلاح طلبان حکومتی نتیجه‌گیری می‌کنند که بایستی سراغ طرف اصلی یعنی آمریکا رفت و با خود او وارد مذاکرة مستقیم شد و هر قدر دیر کنیم، قیمتی که باید بدهیم سنگین‌تر می‌شود و مصداق هم چوب و هم پیاز خواهیم شد. اما طرف دیگر می‌گوید در مذاکره هم آمریکا در مذاکره ما را تا ته خط ذلت و تسلیم خواهد برد، راه نجات ما از جانب شرق و مشخصا روسیه است و باید این مسیر را برویم.

 

ظریف ۲۸ تیر


ما بسته ای دریافت کردیم که رضایت بخش نبود

شاهد هستیم که برخی از شرکت های اروپایی تحت فشار آمریکا و تحت فشار جو روانی که آمریکا سعی کرده بوجود بیاورد، شروع به خروج از [ایران] کرده اند. اروپایی ها باید با این مسئله مقابله کنند، البته اگر آنها واقعا علاقمند به حفظ توافقند. اگر واقعا شرکای اروپایی ما چنین اعتقادی دارند و دنبال چنین موضوعی هستند باید برای حفظ آن آماده هزینه کردن باشند. ایران نباید تنها طرف حاضر در توافق باشد که هزینه کرده است،

علی خرم دیپلمات سابق رژیم ۲۸ تیر


واضح است که چه چیزی در ذهن ترامپ می‌گذرد. با این تحریم‌های بی رحمانه و فشار‌هایی که به طرق مختلف به ایران وارد می‌شود، ترامپ به فروپاشی در داخل ایران فکر می‌کند. برداشت او این است که این موضوع باعث می‌شود مسئولین امر در طی چند ماه متوجه شوند، کار سختی در پیش دارند به این ترتیب مثل قطعنامه ۵۹۸ مذاکرات جدید را قبول خواهند کرد.

اکنون با توجه به وضعیت جامعه ما و نارضایتی هایی که وجود دارد، یک عده کلاهبرداری و اختلاس کرده اند و مردم ناراحت اند. ما باید همه این موارد را در نظر بگیریم تا جام زهر ننوشیم. برای اینکه جام زهر ننوشیم باید چشمانمان را بازکنیم و واقعیات را درست ببینیم.

ابراهیم متقی کارشناس رژیم ۲۸ تیر


کسانی که مذاکرات را انجام دادند، بر اساس فضای ایده آلیستی عمل کردند. وقتی که داشتیم سازش می کردیم فکر می کردیم که این موفقیت ما مربوط به تلاش ماست درحالی که ما در یک فضای مذاکره مرحله ای قابلیت های اقتدارمان را واگذار کردیم. می توانید بگویید که نیروی هسته ‎ ای قدرت محسوب نمی شود. اگر قدرت محسوب نمی شود پس چرا ۲۰۰ میلیارد دلار برای فعال کردن این صنعت خرج کردید؟ ممکن است در آینده نیز گفته شود موشک قدرت ملی محسوب نمی شود. امروز تحریم ‎ ها ادامه پیدا خواهد کرد. ما سیگنال مذاکره را دادیم و اروپایی ها دارند تلاش می کنند. اما هدف آمریکا این است که ما را در وضعیتی قرار دهد که شرایط بسیار سختی داشته باشیم. ترامپ می گوید باید آنقدر تحریم ها را سخت کنیم که قیمت دلار به بیست هزار تومان برسد. به ما اجازه موردی برای فروش نفت خواهند داد. بحثی که وجود دارد این است که ما 800 هزار بشکه نفت در آذر خواهیم فروخت؟ به نظر من نه.

پاسدار حسین علایی ۲۸ تیر


ترامپ می خواهد همه برنامه های آمریکا علیه نظام را اجرایی کند به نظر من برجام خاکریز اول جلوی برنامه های آمریکا بودهدف آمریکا سرنگونی نظام ایران است آمریکایی ها می خواهند روی فشار اجتماعی در داخل کشور سوار شوند و حرکتی را به وجود آورند که حداقل باعث تغییر رفتار ایران یا تغییر حکومت ایران شود.امروز از دید آمریکایی ها شرایط ایران در منطقه قابل قبول نیست. ترامپ می گوید من فشار می آورم تا آن ها مذاکره کنند.ترامپ سه چیز از ما می خواهد؛ نیروی هسته ای اصلاً نداشته باشیم؛ چه صلح آمیز چه غیرصلح آمیز. دوم اینکه آن ها قدرت موشکی را از ما نمی پذیرندترامپ می خواهد ما از ترس مرگ، خودکشی کنیم. باید ببینیم ما چه می توانیم بکنیم که با خروج ترامپ، آن ها به اهداف خودشان نرسند

قاسم محبعلی دیپلمات سابق رژیم ۲۸ تیر


ترامپ در کل به دنبال مذاکرات دوجانبه است و قصد دارد با افزایش فشارها ایران را به پای میز مذاکره بکشاند. باید دانست که موضوعاتی از این قبیل می‌تواند با مسائل منطقه گره بخورد.

طبیعی است که هر مناقشه‌ای در جهان نهایتا باید به راه‌حل برسد. ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که شرایط تغییر کند. البته پس از بحران نیز نهایتا گفت‌و‌گو خواهد بود، اما هزینه‌های گفت‌وگو بالا می‌رود.

محمدرضا پورابراهیمی عضو مجلس ارتجاع ۲۸ تیر


این‌که برجام را با اروپایی‌ها ادامه دهیم، جمهوری اسلامی بررسی می کند، اما شخصا فکر می‌کنم که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد، چون تحت نفوذ آمریکایی ها قرار دارند.اگر با یک تحریم سخت مواجه شدیم، در حوزه داخلی همه باید آمادگی پیدا کنیم،به عنوان یک کارشناس حوزه اقتصادی می گویم که در شرایط فعلی کشور، بود و نبود بانک مرکزی الان شرایط ما را تغییری نمی‌دهد، سیاست‌هایی که بانک مرکزی در حوزه ارزی اتخاذ می‌کند، نه تنها فایده ای ندارد، بلکه بخش عمده آن بنزین روی آتش تحریم است.

لابد دقت کردید که در حرفها و اظهارات مختلفی که الان شنیدیم، یکی از کارشناسان و اقتصاد دانهای رژیم به نام متقی که وابسته به باند خامنه‌ای است، در اعتراض به باند روحانی که چرا (به قول او) صنعت هسته‌یی را واگذار کردید، حرف مهمی زد و آمار جدیدی از ثروتی که به چاه ویل اتمی سرازیر شده داد که نمی‌شود از آن گذشت. او گفت 200میلیارد دلار! بله 200میلیارد دلار خرج پروژه‌‌های هسته‌یی رژیم شده است.

خب حالا به این 200میلیارد اضافه کنید، حدود 100میلیارد دلار هزینة‌ جنگ سوریه و به اینها اضافه کنید 148میلیارد دلار که به گفتة بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و عضو کنونی مجلس ارتجاع آقازاده‌ها به حسابهای بانکی خارجی خود ریخته‌اند. بقیة موارد پیشکس، آیا با همین سه قلم که برابر با درآمد 7سال نفت ایران است، دیگر رمقی برای میهن بلازدة ما باقی می‌ماند؟ و ایا باید از ارتش بیکاران و گرسنگان که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در برمی‌گیرد تعجب کرد و آیا این آتشفشان خاموش خواهد ماند؟

 
لطفا به اشتراک بگذارید: