جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا-20دقیقه-گزارش1-29تیر1397

گزارش 1ـ جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا


در جلسه استماع کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا نقش مخرب رژیم ایران در سوریه بررسی شد. این جلسه با حضور شماری از کارشناسان امور خاورمیانه برگزار شد.

ران دسانتیس رئیس کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان :

تجاوزگریهای رژیم ایران طی ماههای اخیر به شکل بی سابقه یی افزایش یافته است و حملاتی را از خاک سوریه انجام می دهد.

در سوریه دولت بشار اسد به یک بسیج بیرحمانه برای بازپس‌گیری جنوب کشور با حمایت رژیمهای ایران و روسیه روی آورده است.. آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کانادا و ملل متحد روشن ساخته‌اند که رژیم اسد هیچ مشروعیتی ندارد.

آمریکا باید علیه اسد و گسترش دخالتهای رژیم ایران و روسیه دست به مقابله بزند...

در وضعیت فعلی سوریه، امکان گفتگوهای صلح برای سوریه وجود ندارد.

دکتر مایکل دوران کارشناس ارشد مؤسسه هادسون در واشنگتن: مهار رژیم ایران در سوریه ضروری است. از شروع جنگ داخلی در سوریه، رژیم ایران و روسیه بصورت تهاجمی و بیرحمانه کار کرده‌اند تا سوریه جدیدی را شکل دهند که در راستای منافعشان باشد. دخالت رژیم ایران بطور خاص نگران‌کننده است چرا که در تقسیم کار بین مسکو و تهران، رژیم ایران عمده نیروی زمینی را تأمین میکند.

ما نباید اجازه دهیم رژیم ایران و نیروی نیابتی آن حزب الله لبنان به جنگ در سوریه ادامه دهند

سفیر دورگلد: آنچه باعث نگرانی است این است که سوریه یک دولت دنباله‌رو رژیم ایران است و میزبان نیروها و پایگاه‌های این رژیم است. همچنین تهران مشغول آموزش شبه نظامیان شیعی نیابتی طبق مدل حزب‌الله لبنان است... تا مواضع خود را در سوریه مستحکم کند.

در ۱۱ ژوئیه گزارش شد شبه نظامیان شیعی که توسط حزب‌الله و رژیم ایران کنترل می‌شوند در ارتش اسد ادغام شدند تا برای تصرف جنوب سوریه به کار گرفته شوند.

رژیم ایران در سال ۲۰۱۴ یک شاخه حزب‌الله را در سوریه بنیانگزاری کرد و یک سال قبل از آن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، پیشنهاد کرد بسیاری از نیروهای نیابتی متحد شوند و یک ارتش 150000 نفره برای عملیات در سوریه تشکیل دهند. این نیروها تحت فرماندهی سپاه پاسداران عمل کرده‌اند و بسیاری از آنها در نبرد حلب شرکت داشتند و حالا در درعا در جنوب سوریه درست در کنار بلندی‌های جولان هستند. هدف نظامی رژیم ایران ایجاد یک کریدور زمینی از ایران به مدیترانه است که از عراق و سوریه عبور میکند . اخیراً حسین سلامی، معاون فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرد نظامیان رژیم ایران در سوریه منتظر فرمان برای محو اسرائیل هستند
لطفا به اشتراک بگذارید: