شرایط حادتر از زمان جنگ است – ۲۹تیر۱۳۹۷

شرایط حادتر از زمان جنگ است – ۲۹تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

 تقریباً همه در رژیم هشدار می‌دهند و اعلام خطر می‌کنند که جامعه در آستانة انفجار است، قیام شدیدتر از پیش شعله خواهد کشید و بایستی کاری کرد. هر باندی هم باند رقیب را متهم می‌کند که هشدارها را جدی نگرفته و از قیام دی ماه تا کنون هیچ اقدامی در جهت اصلاح و تسکین خشم و غضب مردم بر نداشته است و هر روز که می‌گذرد کار سخت‌تر، براندازان و نیروی سرنگونی طلب قویتر و گسترده‌تر و خطر مهیب‌تر می‌شود. البته در این میان اقلیت ناچیزی هم هستند که خطر را از بیخ انکار می‌کنند و می‌گویند چرا این همه خطر خطر می‌کنید؟! خبری نیست و خبری هم نخواهد شد! گزیده‌یی از اظهارات مختلف در این زمینه از نظرتان می‌گذرد.

محسن هاشمی پسر رفسنجانی ۲۸ تیر


امکان بروز بحران‌های اجتماعی گسترده‌تر از دی ماه وجود دارد/ با شرایط حادتری از زمان جنگ مواجه شده‌ایم

از یکسو تداوم رکود چندین ساله که موجب بروز بحران اشتغال و کاهش سطح رفاه عمومی گردیده است، موجب نارضایتی مردم بخصوص دهکهای پایین جامعه شده است.از سوی دیگر، کشور با تهدیدات وتحریمهای جدی توسط مثلث ایالات متحده امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دولتهای عربی مواجه است که احتمالا در نیمه دوم سال موجب کاهش درامد ارزی کشور خواهد شد، از سوی دیگر مسایل مطرح شده در افکارعمومی طی دهه اخیر در مورد مفاسد اقتصادی و رانت و سواستفاده از قدرت توسط برخی مسئولان موجب آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی گردیده است که مهمترین نقطه ضعف ما در مقایسه با دهه شصت می باشد.در این شرایط امکان بروز بحرانهای اجتماعی در مقیاسی گسترده تر از حوادث دی ماه سال گذشته وجود دارد که مدیریت شهری باید برای مواجه شدن با آن آماده باشد در این شرایط به نظر می رسد مجموعه مدیریت شهری کلانشهرها و مراکز استان، بجای برخود منفعلانه با بحران های بالقوه و محتمل پیش رو و قرار گرفتن در فضای امنیتی ، با ایجاد آمادگی و مطالعه وبرنامه ریزی ، نسبت به شناخت شرایط ، اقدامات کاهشی و پیشگیرانه را صورت داده و پلان های مختلفی نیز برای مقابله با بحران آماده کنند

سایت حکومتی مشرق ۲۸ تیر


مدعیان «فتح سنگر به سنگر نظام» می‌گویند سیاست را مین‌گذاری نکنید!

پس از اغتشاشات دیماه 96 برخی از چهره‌های یک جریان سیاسی خاص، فضای تندتری را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تعقیب می‌کنند.

اگرچه اغتشاشات دیماه به لحاظ مقیاس، یک رخداد کوچک و بی‌اهمیت بود و مطالبات طرح شده در آن نیز عمدتا سیاسی و غیر اقتصادی بود اما چهره‌های اشاره شده، تقریباً روزی نیست که از اشاره‌های شداد و غلاظ به این حادثه غافل بمانند و درباره ابعاد آن صحبت نکنند.

جالب آنکه بیت‌الغزل تمام گفته‌های این افراد پیرامون اغتشاشات دیماه 96 نیز یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه این اغتشاشات پیش لرزه یک اتفاق بزرگ بود و مجددا تکرار می‌شود.

مرتضی مبلغ از باند اصلاح طلب ۲۶ تیر


ما نباید مسئله اعتراضات را ساده‌سازی کنیم یا تقلیل دهیم.

قاعده را رعایت نکردیم که براندازان یکه‌تازی می‌کنند

تقریبا همه نیز گفتند که عوامل برانداز چه در داخل و چه در خارج، سوار بر موج اعتراضات مردمی شدند تا از آن به نفع خود سوء‌استفاده کننداعتراضات مدنی شرایط و اقتضائات می‌خواهد، اقدامات پیشینی و پسینی می‌خواهد که به‌ظاهر تاکنون اقدامی غیر از تعیین مکان‌هایی برای تجمعات، کار دیگری نشده است. بنابراین، مشکل به عملکردها و ایجاد بسترهای اعتراضات بازمی‌گردد که اکنون فراهم نیست و همین مسئله باعث می‌شود مطالبات انباشته شود و بعد به شکل خشونت‌آمیز ظهور پیدا کند. علاوه بر این کسانی که می‌خواهند اعتراضات را مدیریت کنند، چون درک درستی از مسائل ندارند به خشونت دامن می‌زنند.

محمدجواد حق‌شناس از باند اصلاح طلب ۲۸ تیر


هر اتفاقی برای دولت رخ دهد، همه در آن شریک هستند

اوضاع اقتصادی زیاد خوب نیست و این نیاز به استدلال ندارد. قطعا باید برای آن به فکر تغییر بود. آقای روحانی باید بهبود وضعیت اقتصادی را در اولویت کار خود قرار دهد در موقعیت فعلی هر اتفاقی که برای دولت رخ دهد، همه در آن شریک هستند. وضعیت کنونی، وضعیتی نیست که ما امروز احساس کنیم که چون اصلاح‌‌‌طلبان حامی دولت بودند فقط آنها متضرر می‌‌‌شوند. ما در موقعیتی نیستیم که دلسوزان کشور بخواهند در فکر تسویه‌‌حساب سیاسی یا نوشتن صورت حساب علیه جریان رقیب باشند. هر کس می‌تواند کمکی کند، باید بیاید. هر کس حرفی برای اصلاح امور دارد، باید آن را بیان کند.

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۷ تیر


یک زمانی فقط حاکمیت به اصلاح‌طلبان اعتماد نداشت حالا اما با رونق گرفتن فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، اصلاح‌طلب بودن و امید به تغییرات تدریجی رونق بازارش در میان بدنه جامعه را هم از دست داده است. اصلاح‌طلبان از دو سو متهمند. اینکه یک برانداز مشتاق فروپاشی از اصلاح‌طلبی بیزار باشد امری است روشن و بدیهی. از نظر آنها اصلاح‌طلبان ضربه گیر نظامند که اگر نباشند کار براندازان ساده‌تر راه می‌افتد اما فهم مخالفت معتقدین به نظام با اصلاح‌طلبی در شرایط فعلی کمی دشوار است. اینکه جریانی بخواهد اصلاح‌طلبان را با براندازان یک کاسه کند و آنها را با یک چوب براند در شرایطی که ایران امروز دارد، خیلی غیرقابل فهم است اما اتفاقی است که می‌افتد

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: