خامنه ای دردیداری با کارگزاران رژیم حرفهای روحانی برای بستن تنگه هرمزرا تاییدکرد

خامنه ای دردیداری با کارگزاران رژیم حرفهای روحانی برای بستن تنگه هرمزرا تاییدکرد

تاکید خامنه‌ای بر پیگیری تهدید آخوند روحانی به بستن تنگه هرمز: ولی فقیه ارتجاع: سخنان رئیس جمهور در سفر اخیر به اروپا که «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد»، سیاست نظام است.

خامنه‌ای در دیداری با وزیر خارجه و کارگزاران وزارت خارجه رژیم ،حرفهای آخوند روحانی در سوئیس که ناظران سیاسی آن را تهدید به بستن تنگه هرمز تعبیر کردند را مورد تایید و تاکید قرار داد و گفت: سخنان روحانی در سفر اخیر به اروپا که «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد»، حاکی از سیاست و رویکرد نظام است. وظیفه‌ی وزارت امور خارجه پیگیری جدی اینگونه مواضع روحانی است.

ولی فقیه ارتجاع گفت: تصور حل مشکلات (نظام) با مذاکره یا رابطه با آمریکا خطایی واضح است. آمریکا با اصل نظام مشکل دارد. مخالفت آمریکا با «توان هسته‌ای و قدرت غنی‌سازی و حضور ما در منطقه» ناشی از خصومت آن‌ها با عناصر اقتدار نظام است.

خامنه ای درعین حال افزود: مذاکرات با اروپاییها قطع نشود ولی نباید معطل بسته اروپایی‌ها ماند و ارتباطات چندجانبه و توجه خاص به تشکل‌های منطقه‌ای ضروری است.

تصور میشه که اگر ما مشکلاتمون رو با آمریکا حل کردیم ما همه مشکلاتمون در کشور حل خواهد شد. اولاٌ مشکلات ما با آمریکا حل شدنی نیست. این را باید توجه داشت بنابراین مذاکره با آمریکا هم هیچ فایده‌ای نداره، هیچ سودی نداره. آمریکاییها قابل اعتماد نیستند حالا خب مسئولین محترم ما مکرر دارند به این تکیه می‌کنند واقعاٌ قابل اعتماد که من از قدیم و ندیم به این مسأله معتقد بودم. واقعاٌ قابل اعتماد نیستند توی امضاشون هم حتی نمیشه حساب کرد چه برسه به قول قرار زبانی‌شون.
لطفا به اشتراک بگذارید: