اروپا در برخورد با رژیم ایران دنبال سود است نه اصول-۲۰دقیقه-گزارش۷-۳۰تیر۹۷

گزارش7 ـ اروپا در برخورد با رژیم ایران دنبال سود است نه اصول


تایمز لندن می نگزارش7 ـ اروپا در برخورد با رژیم ایران دنبال سود است نه اصولویسد در مورد رژیم ایران، ترامپ درست می گوید و اروپا اشتباه میکند. اروپا دنبال سود است نه اصول اخلاقی.

تایمزلندن در مورد سرنوشت برجام نوشت: بحران بزرگ نزدیک است. ترامپ به یک تسویه حساب پائیزی با رژیم ایران در روزهای قبل از انتخابات میاندوره ای در اروپا چشم دوخته است. این یک چالش مستقیم برای امضا کنندگان اروپایی برجام با تهران ، یعنی انگلیس، آلمان ، فرانسه و اتحادیه اروپا است

وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورهایی که نفت ایران را خریداری میکنند باید همه واردات را تا 4 نوامبر قطع کنند یا با مجازاتهای مالی مواجه شوند. به مشتریان و سرمایه گذاران در تهران یک انتخاب سخت ارائه خواهد شد: متوقف کردن تجارت با رژیم ایران یا از دست دادن جای پا در بازار آمریکا.

اروپایی ها تلاش میکردند تا توافقنامه برجام را با ترغیب تهران به دادن امتیازات بیشتر یا اعلام عقب نشینی مرحله به مرحله از سوریه نجات دهند. اما این اتفاق نیفتاد: اروپا باید از این ایده دست بردارد که اروپا با روسیه و چین در یک جبهه ضد آمریکایی همسو می شود.

مخالفت کردن با ترامپ در اروپا برسر ایران کشمکش بر سر اصول نیست، بلکه برسر سود است. فرانسه یک قسمت از بازار خودرو و بازار نفت ایران را میخواهد؛ انگلستان و آلمان فرصت را بو می کشند. همه ادعا میکنند که می خواهند به اصلاح طلبان ایران کمک کنند اما در واقع انگیزه خود را از تجارت می گیرند.

اروپایی ها ایده بهتری از ترامپ ندارند. در حالیکه فرماندهان رژیم ایران یک مستبد سوری را حمایت می کنند که مسئولیت بیش از نیم میلیون کشته را بعهده دارد ایا چشم پوشی اروپا اخلاقی است؟ فکر نمی کنم
لطفا به اشتراک بگذارید: