تأکید مجدد خزانه داری آمریکا بر توقف صادرات نفت ایران-۲۰دقیقه-گزارش۵-۳۰تیر۹۷

گزارش5 ـ تأکید مجدد خزانه داری آمریکا بر توقف صادرات نفت ایران


استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر تصریح کرد هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از انها می خواهیم که خرید های نفتی را به صفر برسانند اما چنانچه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می گیریم.

استیون منوچین این اظهارات را در مسیر سفر به مکزیک عنوان کرد...

وزیر خزانه داری آمریکا گفت:‌ من با همتایان خود از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه اجلاس جی20 در بوئنوس آیرس در 19 تا22 ژوییه گفتگو خواهم کرد و تحریمها علیه رژیم ایران را در این گفتگوها مطرح خواهم ساخت.

رویتر خاطرنشان کرد:‌

دولت ترامپ گفته است بدنبال خروج آمریکا از برجام، بیش از 50کمپانی خارجی معاملات با رژیم ایران را متوقف کرده و از ایران بیرون آمده اند.

پمپیو که روز جمعه با خبرنگاران صحبت می کرد گفت طرح های آمریکا برای ازسرگیری تحریمها علیه رژیم ایران را با همه کشورها الا یک کشور مورد گفتگو قرار داده اند. وی نام آن یک کشور را نام نبرد
لطفا به اشتراک بگذارید: