تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۳۰تیر۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۳۰تیر۱۳۹۷


مقدمه:

-مارشال بیلینگس‌لی » معاون وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم ها علیه رژیم ایران بسیار قاطع و فراگیرتر از تحریم های قبلی خواهد بود. این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در جهان است

-خبرگزاری رویتر: مقام‌های آمریکایی هشدار دادند هکرهای رژیم ایران برای حملات سایبری گسترده به زیر ساخت‌های آمریکا و اروپا و شرکت‌های خصوصی زمینه سازی می کنند

-استمرار قیام در عراق، شلیک سپاه بدر به سوی تظاهرکنندگان، خشم تظاهرکنندگان علیه رژیم ایران و احزاب مزدور آن

گزارشات:

گزارش۱ـ سفیر کن بلکول: توطئه تروریستی، نشانه ترس رژیم ایران از اپوزیسیون دموکراتیک

گزارش۲ ـ نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهرکنندگان را دستگیر و سرکوب می کند

گزارش۳ـ طرح مجازات گروگانگیران در ایران در کنگره آمریکا

گزارش۴ ـ تظاهرات عراق، زیرگرفتن تظاهرکنندگان با خودرو نظامی

گزارش۵ـ تأکید مجدد خزانه داری آمریکا بر توقف صادرات نفت ایران

گزارش۶ـ تولید کنندگان جت، راهی برای فرار از Brexit ندارند

گزارش۷ـ اروپا در برخورد با رژیم ایران دنبال سود است نه اصول

گزارش۸ـ امینت سایبری و تلوزیون های هوشمند

نیکی هیلی:‌ اگر کره شمالی به قولهایش عمل نکند، آمریکا تحریم ها را بر نمی دارد

 

گزارش1 ـ سفیر کن بلکول: توطئه تروریستی، نشانه ترس رژیم ایران از اپوزیسیون دموکراتیک


سفیر کن بلکول نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل طی مقاله یی در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس نوشت، این توطئه ترور ، نشان می دهد رژیم ایران از اپوزیسیون دموکراتیک خود می‌ترسد نه از سیاست اروپا

سفیر کن بلکول در سایت تاون هال می نویسد: تعدادی از مقامات اروپایی حمله به تظاهرات سالانه ایران آزاد را که توسط حامیان شورای ملی مقاومت ایران سازمان یافته بود، عقیم گذاشتند.

با توجه به اینکه اسدالله اسدی، رئیس مرکز اطلاعاتی سفارت رژیم ایران در وین، همراه با دو بمب گذار دستگیر شده است مشخص می شود این طرح، در تهران سازماندهی شده است.

نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می افزاید:

در حالی که تهران تلاش میکرد این توطئه خنثی شده را به عنوان عملیات فریب از جانب اپوزیسیون به تصویر بکشد، ادعای آن توسط یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا رد شد.

اطلاعات مخالفان (ایرانی) از داخل رژیم ایران ثابت کرد تصمیم برای انجام حمله به این تظاهرات، چند ماه پیش توسط بالاترین مقامات رژیم ایران، از جمله علی خامنه ای و حسن روحانی رئیس جمهور این رژیم، اتخاذ شده است.

این طرح خنثی شده مهمترین اقدام تروریستی ایران در سال های اخیر بود، اما تنها مورد آن نیست.

حملات تروریستی توسط عوامل و عناصر نیابتی رژیم ایران به دهه های 1980 و 1990 برمیگردد.

طی دو سال گذشته، گزارش های متعددی از مقامات آلمانی، مبنی بر تلاشهای خرابکارانه نیروهای قدس سپاه پاسداران برای جاسوسی ، در رابطه با ... فعالان مجاهدین خلق وجود داشته است.

مقامات رژیم، از جمله خامنه ای، از زمان آغاز تظاهرات، به اشکال مختلف به نقش هدایت کنندگی مجاهدین خلق, اعتراف کرده اند.

این اظهارات هیچ جای تردیدی در مورد ناامیدی تهران برای از بین بردن جنبشِ طرفدار دموکراسی در داخل و خارج ِ(ایران) باقی نمیگذارد.

 

گزارش2 ـ نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهرکنندگان را دستگیر و سرکوب می کند


نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سرکوبگری رژیم ایران علیه تظاهرکنندگان را یادآوری کرد و بی عملی شورای حقوق بشر در این رابطه را تقبیح کرد

سایت نماینده آمریکا در سازمان ملل سخنان نیکی هیلی در بنیاد هریتیج را منعکس کرد. وی به موضوعهای مختلفی پرداخت از جمله به قیام مردم ایران و اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای سرکوب قیام کنندگان.

نیکی هیلی گفت :.... در دسامبر و اوایل امسال مردم ایران به خیابان ها آمده و تظاهرات مسالمت آمیزی علیه رژیم وحشتناک خود داشتند. دولت با ضرب و شتم و دستگیری و کشتار جواب داد. شورای حقوق بشر ساکت بود.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد ۵اسفند۹۶ طی سخنانی در بنیاد سیاستها در دانشگاه شیکاگو گفته بود:‌ ‌ مردم ایران قدرتی را که در اعتراضشان نهفته است دریافتند. من آن را دوست دارم . این مردم به مخالفت با دولت برخاسته‌اند خواه در زمینه حقوق‌بشر باشد یا اقتصاد. آمریکا از آنها حمایت می‌کند . این بسیار مهم است. این رژیم ایران است که مشکل است و نه مردم ایران. مردم ایران تظاهرات می‌کنند و به‌خاطر تظاهرات مجازات می‌شوند.

نیکی هیلی افزود: ما هم‌چنان در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد . شاهد بودید که دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در حمایت از آنها صحبت کرد . ما هرکاری که بتوانیم برای کمک به مردم ایران خواهیم کرد . برای رسیدن به مقصد دموکراسی که به‌دنبال آن هستند

 

گزارش3 ـ طرح مجازات گروگانگیران در ایران در کنگره آمریکا


سناتور تام کاتن طرح مجازات گروگانگیران در ایران را به سنای این کشور ارائه داد. این طرح در صورت تصویب مجازاتها زیادی را برای مقامهای گروگانگیر رژیم ایران و بستگان آنها در آمریکا ایجاد می کند:

سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا از ارائه طرح جدید خود باعنوان قانون مجازات گروگانگیران خبر داد. طرحی که در صورت تصویب، مقامات رژیم ایران را که مسئول گروگانگیری آمریکاییان شناخته شوند مورد تحریم قرار می دهد.این طرح ورود اعضای خانواده این مقامات به آمریکا را نیز منع می کند.

سناتور کاتن اعلام کرد هر کسی که یک آمریکایی را به گروگان بگیرد دیگر حق ورود به آمریکا و برخورداری از آزادیها در اینجا را ندارد. تا زمانی که رژیم ایران به حقوق بشر اساسی ها احترام نگذارد، مقامات و خانواده هایشان در آمریکا مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

این طرح که روز ۲۹تیر۹۷ در سایت سناتور کاتن درج شده حاوی این بندهاست:

دولت آمریکا بایستی از تمامی تدابیر لازم و مناسب برای جلوگیری از اقدام رژیم ایران جهت گروگان‌گیری اشخاص آمریکایی استفاده کند؛

دولت آمریکا در ازای گروگان‌های آمریکایی، رشوه پرداخت نمی‌کند؛

علیه آن دسته از مقام‌های ایرانی که مسئول ''آزار، سوءاستفاده، اخاذی، دستگیری، محاکمه، محکومیت، متهم‌سازی یا بازداشت شهروندان ایالات متحده با انگیزه‌های سیاسی باشند، تحریم‌های ویزا، دارایی و مالی وضع می‌کند؛

به رئیس‌جمهور آمریکا اختیار می‌دهد ورود اعضای خانواده این دسته از ایرانی‌ها به خاک آمریکا را ممنوع کرده و روادیدهای فعلی این افراد را نیز لغو کند.

از سوی دیگر اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت «چرا رژیم ایران تمایل به بازداشت آمریکایی‌ها با اتهام‌های ساختگی و سیاسی دارد؟ زیرا رژیم ایران معتقد است می‌تواند، برخلاف کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان گیری، از شهروندان آمریکا به‌عنوان اهرم فشار برای مصالحه بر سر خواسته‌هایی مانند باج یا کاهش تحریم‌ها استفاده کند».

 

 

گزارش4 ـ تظاهرات عراق، زیرگرفتن تظاهرکنندگان با خودرو نظامی


در دومین هفته از اعتراضات مردم ممنوعیت رفت وآمد شبانه خودروها در استان بصره لغو شد اما عشائر استان ذی قار به دولت وحکومت مرکزی فرصت دادند تا به خواسته هایشان پاسخ بدهد . آنها تهدید کردند مجددا دست به تظاهرات گسترده خواهندزد.

دربغداد نیروهای ضد شورش پراکنده شده اند وخروجی هایی که به فرودگاه بغداد منتهی میشودرا بسته اند . فعالان میگویندکه بسیج دستگیری تعدادی از جوانان به اتهام برگزاری تظاهرات غیر مجاز در بعضی مناطق شهر شروع شده است .

رسانه های عراقی گفتند در منطقه شعله بغداد تظاهراتی شبانه برگزار شدکه خواسته اش خدمات دولتی و فرصت های شغلی برای جوانان بیکار است .

تظاهرکنندگان در استانهای جنوبی و بغداد ۱۲ خواسته جدید را مطرح کرده اند تا به تظاهراتشان پایان دهند .آنها به دولت سه روز فرصت دادند تا به خواسته های مردم رسیدگی کند .

تلویزیون اسکای نیوز عربی در ارتباط با تظاهرات مردم عراق اینگونه گزارش می دهد : بیش از ده روز از شعله ورشدن تظاهرات واعتراضات در عراق می گذرد و این تظاهرات به استانهای دیگر نیز کشیده شده است . ولی بصره همچنان مرکز ثقل این تظاهرات بشمار میرود اینجا تظاهرات پراکنده فضای منع تردد را می شکند ودرگیریهایی هم بین نیروهای امنیتی ومعترضین وجوددارد ودهها نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند .

در سمت شرق بصره معترضین چادر هایی در مسیر معبر شلمچه برپا کرده اند

یکی از تظاهر کنندگان می گوید : ما به این چادر آمده ایم تا به تحصنی نامحدود بپیوندیم . این محل یکی از معابر مهم ورودی به استان بصره است

شراره های تظاهرات به بغداد هم رسیده است . تظاهرکنندگان شعارهای بقیه معترضین بصره را می دهند .

درکربلا درگیریهایی میان تظاهر کنندگان ونیروهای امنیتی رخ داد ، بطوریکه صدای شلیک وبازکردن آتش نیز شنیده شده است .

شهر سماوه نیز به نوبه خود صحنه در گیریها با نیروهای امنیتی بوده و در این شهر چند نفر کشته وزخمی شده اند

تظاهر کنندگان مقر(عمارحکیم) وحزب الدعوه ، حزب نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق که عامل رژیم ایران در عراق بود را به آتش کشیدند . مقر حزب فضیلت وشبه نظامیان بدر در استان مثنی هم به آتش کشیده شد.

العربیه در پایگاه اینترنتی خود  نوشت در شبکه‌های اجتماعی عراق فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد یک خودرو نظامی تلاش می‌کند تظاهر کنندگان عراقی را زیر بگیرد

کلیپ زیرگرفتن ضمیمه است

کلیپهای تظاهرات در مانیتورینگ از العربیه و اسکای نیوز جمعه استفاده شود برای بقیه گزارش

 

گزارش5 ـ تأکید مجدد خزانه داری آمریکا بر توقف صادرات نفت ایران


استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر تصریح کرد هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از انها می خواهیم که خرید های نفتی را به صفر برسانند اما چنانچه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می گیریم.

استیون منوچین این اظهارات را در مسیر سفر به مکزیک عنوان کرد...

وزیر خزانه داری آمریکا گفت:‌ من با همتایان خود از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه اجلاس جی20 در بوئنوس آیرس در 19 تا22 ژوییه گفتگو خواهم کرد و تحریمها علیه رژیم ایران را در این گفتگوها مطرح خواهم ساخت.

رویتر خاطرنشان کرد:‌

دولت ترامپ گفته است بدنبال خروج آمریکا از برجام، بیش از 50کمپانی خارجی معاملات با رژیم ایران را متوقف کرده و از ایران بیرون آمده اند.

پمپیو که روز جمعه با خبرنگاران صحبت می کرد گفت طرح های آمریکا برای ازسرگیری تحریمها علیه رژیم ایران را با همه کشورها الا یک کشور مورد گفتگو قرار داده اند. وی نام آن یک کشور را نام نبرد

 

گزارش6 ـ تولید کنندگان جت، راهی برای فرار از Brexit ندارند


نخست وزیر انگلستان یک نمایش هوایی را در خارجِ لندن، افتتاح کرد. ترزا می : «آن چیزی که ما پیشنهاد میکنیم یک راه حلی است که به نتیجهٍ رفراندوم احترام میگذارد این بهترین پیشنهاد برای صنعت انگلستان است»

این بزرگترین رویداد سال برای تولید کننده های هواپیماست و بازیگران بزرگ در رابطه با آن نگران هستند.

برگزیت موضوع بسیار مهمی برای این صنعت است.

بخاطر اینکه ، تقریباً سمبلِ اتحادیه اروپاست. این هواپیما را در نظر بگیرید. بالها و موتورها در انگلستان و بقیه قسمت های کلیدی آن در آلمان ،فرانسه و اسپانیا ساخته میشوند.

هر گونه اخلال در زنجیره پشتیبانی در رابطه با این هواپیما یک کابوس برای ایرباس به حساب میآید.

این شرکت اخطار داده است که اگر برگزیت مشکلات حادی ایجاد کند، ممکن است انگلستان را ترک کند.

اما طرحِ نخست وزیر انگلستان برای یک منطقه تجارت آزاد قوت قلبی را به همراه آورد.

رئیسِ هواپیمایی تجاری ایرباس: «من فکر میکنم همه چیز در مسیر درستی پیش میرود ، اما هنوز نیاز است که بطور دقیق همه چیز را زیر نظر داشته باشیم».

شرکت بوئینگ رقیب ایرباس ، نگرانی دیگری دارد ، و آن بوجود آمدنٍ یک جنگ تجاری جهانی است.

معاون تجاری بوئینگ: ما برای بوئیگ یک تجارت باز و آزاد را به منظور ایجاد شغل، میبینیم.

این، شغل هایی را برای سیستم های پشتیبانی و مشتریان ما بوجود میآورد .

در این نمایشگاه هوایی فقط در ساعت های اول سفارشاتی برای جت های جدید به ارزش 10 میلیارد دلار اعلام شده است.

 

گزارش7 ـ اروپا در برخورد با رژیم ایران دنبال سود است نه اصول


تایمز لندن می نویسد در مورد رژیم ایران، ترامپ درست می گوید و اروپا اشتباه میکند. اروپا دنبال سود است نه اصول اخلاقی.

تایمزلندن در مورد سرنوشت برجام نوشت: بحران بزرگ نزدیک است. ترامپ به یک تسویه حساب پائیزی با رژیم ایران در روزهای قبل از انتخابات میاندوره ای در اروپا چشم دوخته است. این یک چالش مستقیم برای امضا کنندگان اروپایی برجام با تهران ، یعنی انگلیس، آلمان ، فرانسه و اتحادیه اروپا است

وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورهایی که نفت ایران را خریداری میکنند باید همه واردات را تا 4 نوامبر قطع کنند یا با مجازاتهای مالی مواجه شوند. به مشتریان و سرمایه گذاران در تهران یک انتخاب سخت ارائه خواهد شد: متوقف کردن تجارت با رژیم ایران یا از دست دادن جای پا در بازار آمریکا.

اروپایی ها تلاش میکردند تا توافقنامه برجام را با ترغیب تهران به دادن امتیازات بیشتر یا اعلام عقب نشینی مرحله به مرحله از سوریه نجات دهند. اما این اتفاق نیفتاد: اروپا باید از این ایده دست بردارد که اروپا با روسیه و چین در یک جبهه ضد آمریکایی همسو می شود.

مخالفت کردن با ترامپ در اروپا برسر ایران کشمکش بر سر اصول نیست، بلکه برسر سود است. فرانسه یک قسمت از بازار خودرو و بازار نفت ایران را میخواهد؛ انگلستان و آلمان فرصت را بو می کشند. همه ادعا میکنند که می خواهند به اصلاح طلبان ایران کمک کنند اما در واقع انگیزه خود را از تجارت می گیرند.

اروپایی ها ایده بهتری از ترامپ ندارند. در حالیکه فرماندهان رژیم ایران یک مستبد سوری را حمایت می کنند که مسئولیت بیش از نیم میلیون کشته را بعهده دارد ایا چشم پوشی اروپا اخلاقی است؟ فکر نمی کنم

 

گزارش8 ـ امینت سایبری و تلوزیون های هوشمند


برنامه بیست دقیقه را با گزارشی از امنیت سایبری و تلویزیونهای هوشمند دنبال می کنیم:

یک دانشجوی کالج و یک هکر به نام ژول مارگولس به خبرگزاری رویتر گفت:

من برای کمپانیهای گوگل ،یاهو ،اوث OUTH، ایویلا ،فیس بوک کار کرده ام و چند ماه پیش ویروسهایی را در گوگل کشف کردم.

مدیر عاملِ شرکتٍ مارتین میکوس” “:

نیروی هوایی آمریکا بلحاظ امنیتی در سطح بالایی قراردارد ، ولی هکرها میتوانند در مدت 8 دقیقه آنرا هک کنند واولین نقطهٍ آسیب پذیر آنرا کشف کنند و در کلیت ما توانستیم تا 200 شکاف را در این سیستم پیدا کنیم.

به گزارش فاکس نیوز: 69 درصد از تلویزیون های جدید که در سال 2017 به خرده فروشان فرستاده شده اند، قابلیت دسترسی به اینترنت را داشته اند.

تلویزیون های هوشمند در حال حاضر ، تلویزیون های معمولی هستند.

آنها بطور معمول در خانه شما به WLAN متصل می شوند، بنابراین آنها می توانند یک خط ورودی، برای هر حمله سایبری به هر نقطه انتهایی دیگر در WLAN باشند، از جمله کامپیوترهای شخصی و تلفن های هوشمند.

به علاوه، مردم، اغلب اطلاعات حساس هویتی خودشان را برای حساب های کاربری مختلف وارد تلویزیون های هوشمند خود میکنند. هنگامی که این مدارک به دست افرادٍ اشتباه بیافتد، حمله کنندگانٍ اینترنتی، می توانند زندگی دیجیتالی مردم را نابود کنند. مهاجمان حتی می توانند سرقت مالی و هویتی را نیز با اعتبارنامه هایی که از تلویزیون هوشمند به سرقت برده اند، انجام دهند.

نیکی هیلی:‌ اگر کره شمالی به قولهایش عمل نکند، آمریکا تحریم ها را بر نمی دارد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بعد از دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اعضای شورای امنیت درباره کره شمالی گفت:‌ تحریمهای سخت علیه کره شمالی موجب شد که این کشور به پای مذاکره بازگردد. اگر کره شمالی به قول هایش برای خلع سلاح هسته ای عمل نکند، آمریکا حتی یک گام برای رفع تحریم ها بر نمی دارد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: