تسلیم شدن یا مقاومت کردن در حالی که روی پل رفته‌ایم – ۳۰تیر۱۳۹۷

تسلیم شدن یا مقاومت کردن در حالی که روی پل رفته‌ایم – ۳۰تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

 

‌ زمان دارد می‌گذرد و ضرب‌الاجل های 13مرداد و 13آبان برای اجرایی شدن تحریمهای خفه کنندة آمریکا دارد فرا می‌رسد و رژیم از هیچ سو قادر به تصمیم‌گیری نیست. نه توان دادن پاسخ مثبت به شروط آمریکا را دارد و نه می‌تواند در برابر تحریمها ایستادگی کند و از جهت دیگر مثلاً از طریق شرق و مشخصاُ روسیه و چین راه باز کند. چرا که سفر ولایتی به مسکو عملاً پوچ از آب در آمد و سران کرملین به او تفهیم کردند که حاضر به پرداخت بهای سنگین مواجه شدن با تحریمهای آمریکا به خاطر رژیم نیستند. سفر ولایتی به چین هم معلوم نیست چی بود که رژیم حتی حرفش را هم نمی‌زند، آن‌چنان که معلوم نشد ولایتی کی رفت پکن کی برگشت و در آنجا با کی ملاقات کرد و اصلاً‌ ملاقات کرد یا نه؟

در گزارشی که اکنون از نظرتان می‌گذرد، گزیده‌یی از اظهارات مهره‌ها و مطالب رسانه‌های هر دو باند را می‌شنوید که هر کدام وجوهی از این بن‌بست مرگبار را نشان داده‌اند:‌

غلامرضا حیدری عضو مجلس ارتجاع ۲۹ تیر


همانطور که از شعار نه شرقی نه غربی که در قانون اساسی ما و بر سردر وزارتخانه امورخارجه حک شده عبور کردیم که به نظر واقع بینانه هم بوده و با شرق و روسیه این رابطه مستقیم را برقرار کردیم، باید با غرب یعنی امریکا هم این رابطه را برقرار می‌کردیم و منافع ملی ما ایجاب می‌کرد که این اقدام را انجام دهیم.هنر کشورداری هم این بود که روابط خارجیمان را بالانس کنیم. اما این موارد از اختیارات رییس جمهور نیست. رییس جمهور باید این موارد را به صورت واضح‌تر به مردم بگوید و گزارش دهد. رییس جمهور در هنگام انتخابات با همین شعارها و وعده‌ها رأی گرفت اما بعد نتوانست به آن عمل کند.در حال حاضر خیلی به تغییرات نمی‌توان امیدوار بود و موضوع در این شرایط جنبه روانی پیدا می‌کند. گیر ما گلوگاهها است و تا گلوگاهها درست نشود کاری نمی‌توان کرد و تنها یک نفر می‌رود و شخص دیگر جایگزین او می‌شود. تا زمانیکه در رویکرد ایجاد تنش با دنیا را تغییر ندهیم گرفتارهای موجود را خواهیم داشت.

سریع‌القلم از باند روحانی ۲۹ تیر:


به نقطه صفر در مشکلات ایران و آمریکا بازگشته‌ایم

آیا اصولا ما می‌توانیم به عنوان یک قدرت میانی با یک قدرت بزرگ، فقط پیرامون یک موضوع مذاکره کنیم؟ آیا مسئله اصلی آمریکایی‌ها با ایران، موضوع هسته‌ای است؟عمده گشایشی که در برجام قرار بود تحقق پذیرد متوجه آمریکاست و اگر آمریکا از آن خارج باشد، بقیه اعضا نقش بنیادی ندارند. اروپایی‌ها توان اقناعی نسبت به سیاست آمریکا در رابطه با ایران را ندارند. به یک معنا ما به نقطه صفر در مشکلات ایران و آمریکا بازگشته‌ایم و اگر از تحریم‌ها صحبت می‌شود، ناشی از این وضعیت است. کشور به یک استراتژی کلان با همه عوامل دخیل نسبت به آمریکا نیاز دارد و نه صرفا موضوع هسته‌ای. مسئله این‌است که آن طراحی صورت پذیرد.

آمریکا با خروج از برجام می‌خواهد به روسیه، چین، اروپا و بقیه دنیا اعلام کند که آمریکای امروز دیگر مانند آمریکای باراک اوباما نیست ریاست‌جمهوری اوباما در آمریکا بسیار خاص و منحصر به فرد بود. بعید است تکرار شود. استراتژی ما در این شرایط نسبت به غرب، آمریکا و نظام بین‌الملل چیست؟

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۹ تیر


ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم

واقعیت این است که ریشه مشکلات اقتصادی ما، حالا دیگر سیاسی و حاکمیتی است و اگر راه حلی برای آن باشد آن راه حل در حوزه های سیاسی است.خروج آمریکا از برجام و شروع تحریم‌های جدید باعث شده تا اقتصاد کشور در مسیر جدیدی قرار بگیرد. مسیری که بسیاری از کارشناسان معتقدند راه حل نجات آن دیگر نه در مسائل اقتصادی که در مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل پیدا می‌شود.

اکبر ترکان مشاور آخوند روحانی ۲۹ تیر


الان ما روی پل هستیم باید مقاومت کنیم.

زمان مذاکره با آمریکای ضد ترامپ رسیده است اصطلاحاتی در ورزش کشتی وجود دارد که برای آسان سازی موضوع می گویم وقتی کسی روی پل است موقع گفتگو و مذاکره نیست، مذاکره باید در سر پا باشد الان ما در وضعیتی هستیم که باید مقاومت کنیم.

آخوند میردامادی در نمایش جمعه اصفهان ۲۹ تیر


عده ای قیافه روشنفکری به خود می گیرند و افتخار می کنند که با آمریکا سر میز مذاکره نشسته اند. مقام معظم رهبری فرمودند بعضی می گویند تسلیم شویم تا موذی گری دشمن ادامه پیدا نکند؛توجه داشته باشید که آنهایی که می گویند که باید وارد مذاکره با آمریکا شوند، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید بدانند که هزینه تسلیم شدن خیلی بیشتر از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است. مردم در مشکل و سختی هستند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: