تظاهرات عراق، زیرگرفتن تظاهرکنندگان با خودرو نظامی-۲۰دقیقه-گزارش۴-۳۰تیر۹۷

گزارش4 ـ تظاهرات عراق، زیرگرفتن تظاهرکنندگان با خودرو نظامی


در دومین هفته از اعتراضات مردم ممنوعیت رفت وآمد شبانه خودروها در استان بصره لغو شد اما عشائر استان ذی قار به دولت وحکومت مرکزی فرصت دادند تا به خواسته هایشان پاسخ بدهد . آنها تهدید کردند مجددا دست به تظاهرات گسترده خواهندزد.

دربغداد نیروهای ضد شورش پراکنده شده اند وخروجی هایی که به فرودگاه بغداد منتهی میشودرا بسته اند . فعالان میگویندکه بسیج دستگیری تعدادی از جوانان به اتهام برگزاری تظاهرات غیر مجاز در بعضی مناطق شهر شروع شده است .

رسانه های عراقی گفتند در منطقه شعله بغداد تظاهراتی شبانه برگزار شدکه خواسته اش خدمات دولتی و فرصت های شغلی برای جوانان بیکار است .

تظاهرکنندگان در استانهای جنوبی و بغداد ۱۲ خواسته جدید را مطرح کرده اند تا به تظاهراتشان پایان دهند .آنها به دولت سه روز فرصت دادند تا به خواسته های مردم رسیدگی کند .

تلویزیون اسکای نیوز عربی در ارتباط با تظاهرات مردم عراق اینگونه گزارش می دهد : بیش از ده روز از شعله ورشدن تظاهرات واعتراضات در عراق می گذرد و این تظاهرات به استانهای دیگر نیز کشیده شده است . ولی بصره همچنان مرکز ثقل این تظاهرات بشمار میرود اینجا تظاهرات پراکنده فضای منع تردد را می شکند ودرگیریهایی هم بین نیروهای امنیتی ومعترضین وجوددارد ودهها نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند .

در سمت شرق بصره معترضین چادر هایی در مسیر معبر شلمچه برپا کرده اند

یکی از تظاهر کنندگان می گوید : ما به این چادر آمده ایم تا به تحصنی نامحدود بپیوندیم . این محل یکی از معابر مهم ورودی به استان بصره است

شراره های تظاهرات به بغداد هم رسیده است . تظاهرکنندگان شعارهای بقیه معترضین بصره را می دهند .

درکربلا درگیریهایی میان تظاهر کنندگان ونیروهای امنیتی رخ داد ، بطوریکه صدای شلیک وبازکردن آتش نیز شنیده شده است .

شهر سماوه نیز به نوبه خود صحنه در گیریها با نیروهای امنیتی بوده و در این شهر چند نفر کشته وزخمی شده اند

تظاهر کنندگان مقر(عمارحکیم) وحزب الدعوه ، حزب نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق که عامل رژیم ایران در عراق بود را به آتش کشیدند . مقر حزب فضیلت وشبه نظامیان بدر در استان مثنی هم به آتش کشیده شد.

العربیه در پایگاه اینترنتی خود  نوشت در شبکه‌های اجتماعی عراق فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد یک خودرو نظامی تلاش می‌کند تظاهر کنندگان عراقی را زیر بگیرد

کلیپ زیرگرفتن ضمیمه است

کلیپهای تظاهرات در مانیتورینگ از العربیه و اسکای نیوز جمعه استفاده شود برای بقیه گزارش
لطفا به اشتراک بگذارید: