سر گاو نظام در خمره اف ای تی اف – ۳۰تیر۱۳۹۷

سر گاو نظام در خمره اف ای تی اف – ۳۰تیر۱۳۹۷


گزیده ای از اظهارات مهره ها و رسانه های رژیم


 

رژیم یا در واقع دولت روحانی برای پیوستن به کنوانسیون FATF به مخمصه افتاده است. روند تصویب 4 لایحه مربوط به FATF با سرعت در حال پیگیری بود و مجلس ارتجاع با کارگردانی لاریجانی دو تا از این لوایح را تصویب کرده بود، اما در لوایح بعدی که یکی لایحة پالرمو در رابطه با پولشویی و یکی لایحة منع کمک به تروریسم، ماه گذشته مجلس بر سر آن متشنج شد و بعد خامنه‌ای طی اطهارات دو پهلویی در دیدار با اعضای مجلس نسبت به خطرات پیوستن به کنوانسیون هایی که تحت مدیریت غربی ها قرار دارد، هشدار داد؛ اما کشمکش همچنان ادامه داشت و شورای نگهبان ایراد شکلی به این لایحه گرفت و گفت که موضوع قضایی است و قوة قضاییه باید نظر بدهد. اما در این حیص و بیص مجمع تشخیص مصلحت وارد شد و آخوند شاهرودی طی نامه‌یی به جنتی رئیس شورای نگهبان لایحّ پالرمو را مغایر با سیاستهای کلی امنیت ملی اعلام کرد. اما این نظر نه تنها به کشمکشها پایان نداد، بلکه آن را وارد مدار جدیدی کرد و باند روحانی با وارد کردن اشکالات آیین‌نامه‌یی نظر مجمع تشخیص را رد کردند.

توجهتون رو به گزیده‌یی از اظهارات و مطالب مهره‌ها و رسانه‌‌های باند روحانی جلب می‌کنم در مورد خطراتی که نپیوستن به معاهدة‌ FATF و قرار گرفتن در لیست سیاه آن برای نظام دارد.

سایت حکومتی اعتماد ـ 30تیر 97


ماجرای پیچیده و غم‌انگیز FATF و لوایح 4گانه مربوط به آن، هنگامی تراژیک‌تر می‌شود که خروج امریکا از برجام و تهدید به بازگشت تحریم‌های جدید از حدود یک ماه آینده را نیز به این داستان بیفزاییم. حالا برجام... که اگرچه ارتباطی مستقیم به FATF ندارد، در بدترین روزهای زندگی کوتاه و پرپیچ و خم خود قرار گرفته است...

در یک چنین شرایطی است که مخالفت زودهنگام مجمع تشخیص مصلحت نظام با لایحه پالرمو، بار دیگر آینده برجام و همچنین اوضاع اقتصادی نه چندان مساعد کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است؛ آن هم در شرایطی که مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته نحوه بیان این مخالفت، در شرایطی صورت گرفته است که به‌جز دولت که به عنوان طراح لوایح چهارگانه مسلما خواستار تصویب هر 4 مورد است، مجلس نیز باوجود برخی مخالف‌خوانی‌ها از جانب اقلیت پرسروصدای نزدیک به جبهه پایداری، درمجموع همراهی خوبی با این لوایح داشته است.

واعظی رئیس دفتر روحانی ـ 27تیر:


آن نامه‌ای را که آقای محسن رضایی از طرف آقای هاشمی شاهرودی امضا کرده بودند، بررسی کردیم و بخش هایی از مطالبی که در آن مطرح شده ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و به نظرم کار عجولانه ای انجام شد و پخته نشده بود و پاسخ آن نامه را آقای رئیس جمهور دادند.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی روحانی ـ 28تیر


: بنابر قانون، مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به شورای نگهبان نظر مشورتی بدهد. نیازی به چنین اظهارنظری ازسوی مجمع نبود و ورود مجمع به این مساله را یک اتفاق جدید است. تصویب نشدن این لوایح، ایران را با خسارت‌های غیرقابل جبرانی روبه‌رو می‌کند.»

در جریان این دعوا روزنامة‌ آرمان طی مقاله‌یی خاطرنشان کرد که نظیر این دعوا در زمان خمینی هم در مورد پذیرش داوران غیرمسلمان در اختلافات بین‌المللی هم پیش آمد و خمینی به تندی نظر باصطلاح اصولگرایان آن زمان را رد کرد. البته راوی این روایت، رفسنجانی در خاطراتش می‌باشد. گوش کنید:

روزنامة حکومتی آرمان ـ 30تیر 97:


خمینی: دستور بدهید با تمام دنیا، قطع رابطه کنیم!

عجبا که بعد از قریب سی‌وپنج سال بازهم در قضیه لوایح چهارگانه مرتبط با همکاری با گروه ویژه اقدام مالی در راستای پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی(کنوانسیون پالرمو) دوباره شاهد هستیم شورای نگهبان به نقطه مشابه سه دهه قبل رسیده و شگفت‌آورتر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام که قرار بوده و هست که فراتر از(شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی) به تامین مصالح عالی و منافع ملی کشور بپردازد در تنزلی فاحش از جایگاه اصلی خود به مشاور شورای نگهبان تبدیل شده و نه تنها بن‌بست ایجاد شده را نشکسته که با استنادات کلی قانونی بر قوام آن نیز افزوده است، گویی به این نکته توجه نمی‌شود، در این موقعیت تاریخی که دنیا منتظر واکنش جمهوری اسلامی درباره لوایح چهارگانه است، وظیفه تشخیص مصلحت با آنهاست.

علی خرم دیپلومات سابق رژیم از باند روحانی ـ 30تیر:


در عرصه بین‎المللی همه کشورها به‌جز ایران و کره ‌شمالی، FATF را امضا کرده‌اند. ما اگر می‌خواهیم مبادله‌ ارزی انجام دهیم، باید به قانون پول‌شویی احترام بگذاریم و به این قانون که با جرائم سازمان‌یافته، تروریسم و... مقابله می‌کند، پایبند باشیم. هر کالایی را بفروشیم، برای واردکردن پول آن به داخل، باید به FATF پایبند شویم. ترسی که وجود دارد برای مقابله با FATF این است که ما اگر آن را امضا کنیم، دیگر نمی‌توانیم به حزب‌الله کمک کنیم. این موضع‌گیری باعث شده ما به سمت روسیه برویم. چون روسیه FATF را نمی‌خواهد، یعنی می‌خواهد با ما مبادله کالا‌به‌کالا انجام دهد.

باند روحانی در این دعوا، روی این نکته در مورد یک دلیل مخالفت باند رقیب با قانون پالرمو یا شفافیت مالی که شاید مهمترین دلیل باشد، دست گذاشتند مبنی بر این که با این قانون دیگر دست آنها برای چپاولهای نجومی با حساب‌سازیهای مجعول بانکی بسته بی‌شود.

خبرگزاری دولتی ایرنا ـ 30تیر:


اتهامات اقتصادی متوجه اصولگرایان

با نگاهی به تحولات سیاسی اخیر و مواضع جریان دلواپس می‌توان پاسخ برخی از سوالات مطرح شده پیرامون مواضع دلواپسان در خصوص فسادهای اقتصادی را یافت و به این نکته رسید که چرا دلواپسان هرگز در خصوص مبارزه با فساد مالی و اقتصادی صدایشان بلند نمی‌شود. یکی از مسائلی که در ماه‌های اخیر جریان دلواپس به شدت با آن به مخالفت پرداخته تصویب لوایح چهارگانه است. لوایحی که بخشی از آن به شفافیت گردش مالی و مبارزه با پولشویی اختصاص دارد. با پیوستن ایران به کنوانسیون FATF تمام گردش‌های مالی و بین بانکی می‌بایست شفاف و روشن باشد. این شرایط موجب جلوگیری از هرگونه رانت، پولشویی و گردش مشکوک پول بین بانک‌های خارجی و داخلی می‌شود. همین موضوع کافی است تا برخی از کاسبان تحریم احساس خطر کنند و جریانی را در جهت مقابله با تصویب لوایح چهارگانه به راه اندازند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: