طرح مجازات گروگانگیران در ایران در کنگره آمریکا-۲۰دقیقه-گزارش۳-۳۰تیر۹۷-

گزارش3 ـ طرح مجازات گروگانگیران در ایران در کنگره آمریکا


سناتور تام کاتن طرح مجازات گروگانگیران در ایران را به سنای این کشور ارائه داد. این طرح در صورت تصویب مجازاتها زیادی را برای مقامهای گروگانگیر رژیم ایران و بستگان آنها در آمریکا ایجاد می کند:

سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا از ارائه طرح جدید خود باعنوان قانون مجازات گروگانگیران خبر داد. طرحی که در صورت تصویب، مقامات رژیم ایران را که مسئول گروگانگیری آمریکاییان شناخته شوند مورد تحریم قرار می دهد.این طرح ورود اعضای خانواده این مقامات به آمریکا را نیز منع می کند.

سناتور کاتن اعلام کرد هر کسی که یک آمریکایی را به گروگان بگیرد دیگر حق ورود به آمریکا و برخورداری از آزادیها در اینجا را ندارد. تا زمانی که رژیم ایران به حقوق بشر اساسی ها احترام نگذارد، مقامات و خانواده هایشان در آمریکا مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

این طرح که روز ۲۹تیر۹۷ در سایت سناتور کاتن درج شده حاوی این بندهاست:

دولت آمریکا بایستی از تمامی تدابیر لازم و مناسب برای جلوگیری از اقدام رژیم ایران جهت گروگان‌گیری اشخاص آمریکایی استفاده کند؛

دولت آمریکا در ازای گروگان‌های آمریکایی، رشوه پرداخت نمی‌کند؛

علیه آن دسته از مقام‌های ایرانی که مسئول ''آزار، سوءاستفاده، اخاذی، دستگیری، محاکمه، محکومیت، متهم‌سازی یا بازداشت شهروندان ایالات متحده با انگیزه‌های سیاسی باشند، تحریم‌های ویزا، دارایی و مالی وضع می‌کند؛

به رئیس‌جمهور آمریکا اختیار می‌دهد ورود اعضای خانواده این دسته از ایرانی‌ها به خاک آمریکا را ممنوع کرده و روادیدهای فعلی این افراد را نیز لغو کند.

از سوی دیگر اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت «چرا رژیم ایران تمایل به بازداشت آمریکایی‌ها با اتهام‌های ساختگی و سیاسی دارد؟ زیرا رژیم ایران معتقد است می‌تواند، برخلاف کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان گیری، از شهروندان آمریکا به‌عنوان اهرم فشار برای مصالحه بر سر خواسته‌هایی مانند باج یا کاهش تحریم‌ها استفاده کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: