موشکاف-تداوم قیام -کاهش درآمد ارزی-رکود چندین ساله در یک کلام بحران اجتماعی و سیاسی

موشکاف - داستان نظام ولایته که هم کتک خورده و هم قراره بازم بخوره.


سلام! هشدار دادن تو نظام ولایت مد شده! یکی میگه جامعه در آستانة انفجاره! اون یکی میگه قیام شدید تر شعله میکشه! باید یه کاری کرد! هر باند هم اون یکی رو متهم میکنه. عجب بساطیه! از همه جالب تر اونایین که هنوز تو غارن! میگن مگه چیزی شده؟! وای به روزی که بفهمم چی شد!‌هاهاهاها. حالا این آخریارو بیخیال اما حرف اونای دیگه رو بشنویم.

محسن هاشمی پسر رفسنجانی ۲۸ تیر

امکان بروز بحران‌های اجتماعی گسترده‌تر از دی ماه وجود دارد/ با شرایط حادتری از زمان جنگ مواجه شده‌ایم

 از یکسو تداوم رکود چندین ساله...از سوی دیگر، ...تهدیدات وتحریمهای جدی ...که احتمالا در نیمه دوم سال موجب کاهش درامد ارزی کشور خواهد شد، از سوی دیگر مسایل مطرح شده در افکارعمومی ... در مورد مفاسد اقتصادی و رانت و سواستفاده از قدرت توسط برخی مسئولان موجب آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی گردیده است که مهمترین نقطه ضعف ما در مقایسه با دهه شصت می باشد.در این شرایط امکان بروز بحرانهای اجتماعی در مقیاسی گسترده تر از حوادث دی ماه سال گذشته وجود دارد

موشکاف: از سوی دیگر هم براندازان نظامن که ماس خور نظامو گرفتن و ول نمی کنن. از طرف دیگه هم دهة شصت و عربده های خمینی دجال گذشته، حالا عظمای فلک زده ولی فقیهه که حتی بهش نمیگن یارو خرت به چند.

مدعیان «فتح سنگر به سنگر نظام» می‌گویند سیاست را مین‌گذاری نکنید!

 پس از اغتشاشات دیماه 96 برخی از چهره‌های یک جریان سیاسی خاص، فضای تندتری را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تعقیب می‌کنند.

اگرچه اغتشاشات دیماه به لحاظ مقیاس، یک رخداد کوچک و بی‌اهمیت بود و مطالبات طرح شده در آن نیز عمدتا سیاسی و غیر اقتصادی بود اما چهره‌های اشاره شده، تقریباً روزی نیست که از اشاره‌های شداد و غلاظ به این حادثه غافل بمانند و درباره ابعاد آن صحبت نکنند.

جالب آنکه بیت‌الغزل تمام گفته‌های این افراد پیرامون اغتشاشات دیماه 96 نیز یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه این اغتشاشات پیش لرزه یک اتفاق بزرگ بود و مجددا تکرار می‌شود.

موشکاف:  یارو کتک خورده بود بد جور! از زیر مشت و لگد کشیدنش بیرون، گوشا آویزون، فک یه وری، دست و پا شکسته، روده ها پیچ خورده! هاهاها. گفتن بد جور خوردیا! جواب داد الکی بزرگش نکنین، این داداش کوچیکه بود، داداش بزرگه اش هم تو راهه. حالا داستان نظام ولایته که هم کتک خورده و هم قراره بازم بخوره.

ما نباید مسئله اعتراضات را ساده‌سازی کنیم یا تقلیل دهیم.

قاعده را رعایت نکردیم که براندازان یکه‌تازی می‌کنند

تقریبا همه نیز گفتند که عوامل برانداز چه در داخل و چه در خارج، سوار بر موج اعتراضات مردمی شدند تا از آن به نفع خود سوء‌استفاده کننداعتراضات مدنی شرایط و اقتضائات می‌خواهد، اقدامات پیشینی و پسینی می‌خواهد که به‌ظاهر تاکنون اقدامی غیر از تعیین مکان‌هایی برای تجمعات، کار دیگری نشده است. بنابراین، مشکل به عملکردها و ایجاد بسترهای اعتراضات بازمی‌گردد که اکنون فراهم نیست و همین مسئله باعث می‌شود مطالبات انباشته شود و بعد به شکل خشونت‌آمیز ظهور پیدا کند. علاوه بر این کسانی که می‌خواهند اعتراضات را مدیریت کنند، چون درک درستی از مسائل ندارند به خشونت دامن می‌زنند.

موشکاف: دم براندازا گرم که دارن یکه تازی می کنن. بعله، چار ستون نظام ولایت داره بریک دنس میزنه. لرزشی داره که بیا و ببین، مثل زلزلة ده ریشتر. همین روزاس که براندازای یکه تاز، قال قضیه رو بکنن. بگین ایشالا. فعلا خدانگهدار.

 

 

 


 
لطفا به اشتراک بگذارید: