نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهرکنندگان را دستگیر و سرکوب می کند-۲۰دقیقه-گزارش۲-۳۰ تیر۹۷

گزارش2 ـ نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهرکنندگان را دستگیر و سرکوب می کند


نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سرکوبگری رژیم ایران علیه تظاهرکنندگان را یادآوری کرد و بی عملی شورای حقوق بشر در این رابطه را تقبیح کرد

سایت نماینده آمریکا در سازمان ملل سخنان نیکی هیلی در بنیاد هریتیج را منعکس کرد. وی به موضوعهای مختلفی پرداخت از جمله به قیام مردم ایران و اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای سرکوب قیام کنندگان.

نیکی هیلی گفت :.... در دسامبر و اوایل امسال مردم ایران به خیابان ها آمده و تظاهرات مسالمت آمیزی علیه رژیم وحشتناک خود داشتند. دولت با ضرب و شتم و دستگیری و کشتار جواب داد. شورای حقوق بشر ساکت بود.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد ۵اسفند۹۶ طی سخنانی در بنیاد سیاستها در دانشگاه شیکاگو گفته بود:‌ ‌ مردم ایران قدرتی را که در اعتراضشان نهفته است دریافتند. من آن را دوست دارم . این مردم به مخالفت با دولت برخاسته‌اند خواه در زمینه حقوق‌بشر باشد یا اقتصاد. آمریکا از آنها حمایت می‌کند . این بسیار مهم است. این رژیم ایران است که مشکل است و نه مردم ایران. مردم ایران تظاهرات می‌کنند و به‌خاطر تظاهرات مجازات می‌شوند.

نیکی هیلی افزود: ما هم‌چنان در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد . شاهد بودید که دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در حمایت از آنها صحبت کرد . ما هرکاری که بتوانیم برای کمک به مردم ایران خواهیم کرد . برای رسیدن به مقصد دموکراسی که به‌دنبال آن هستند
لطفا به اشتراک بگذارید: