چگونه با تهدیدات فرقه‌گرایانه و تروریسم رژیم ایران مقابله کنیم

چگونه با تهدیدات فرقه‌گرایانه و تروریسم رژیم ایران مقابله کنیم


سایت عرب نیوز ۲۷ تیر ۹۷ طی مقاله ای در مورد تهدیدات و روش مقابله با تروریسم و فرقه گرایی رژیم ایران، ازجمله نوشت، اغراق نیست اگر بگوییم که رژیم ایران در حال حاضر بر روی دو پایه اساسی به حیاتش ادامه می‌دهد: فرقه‌گرایی و تروریسم.

اتکا رژیم ایران به این دو عنصر یک ادعای بی‌اساس یا صرفا گمانه‌زنی نیست، بلکه بیان این واقعیت است که هر دو آن‌ها به عنوان سیاست در چندین بند از قانون اساسی ایران، از جمله مواد ۱۲ و ۱۵۴ تأکید شده‌اند.

رژیم ایران مشغول ساختن استراتژی خود بواسطه ابزار اصلی اش است، یکی از آن‌ها سپاه پاسداران است که در دو جبهه داخلی و خارج از مرزهای ایران عمل می‌کند.

اگر ما بخواهیم تروریسم را ریشه‌کن کرده، از فرقه‌گرایی دور شویم و ثبات را به خاورمیانه بازگردانیم، باید تعریفی جامع از تروریسم ارائه دهیم که تعصب فرقه‌ای یا عقیدتی به آن نداشته باشیم.

 

باید با سپاه پاسداران مقابله کرد


به منظور پرداختن موثر به مقوله رژیم ایران، به ویژه سپاه پاسداران آن و فعالیت‌های زیانبارش در منطقه، همه فعالان سیاسی، احزاب سیاسی، اشخاص بشر دوست و خلاصه همه افراد شایسته، نیاز به تدوین یک استراتژی یکپارچه برای مقابله با سپاه پاسداران رژیم ایران دارند.

این امر مستلزم مشارکت تمامی کشورها در حمایت از منافع خود و حمایت از ثبات و هم‌زیستی در منطقه است. برای اینکار باید به سه اصل پایبند بود.

  • اولین اقدام مقابله قانونی است؛ افزایش اقدامات قانونی علیه رژیم ایران برای پاسخگویی به همه تجاوزات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و حمایت آن از تروریسم و دیگر اقدامات غیرقانونی.

  • دومین رویارویی اقتصادی است ، به طوری که رژیم ایران و شرکت‌های ایرانی تحریم ‌شوند. سپاه پاسداران رژیم ایران صاحب و کنترل کننده صدها شرکت در سراسر جهان است که در حساب‌های بانکی " ساختگی " غیر نظامی برای فرار از شناسایی به عنوان بخشی از یک شبکه مالی پیچیده ثبت شده‌اند.

  • سوم باید یک رویارویی نظامی در دستور قرار گیرد که در آن سازمان‌های تروریستی وابسته به سپاه پاسداران در سراسر جهان مورد هدف قرار می‌گیرند. این امر به طور خاص به این سازمان‌ها و شبه نظامیان مرتبط با رژیم ایران در خاور میانه و مزدوران که توسط سپاه پاسداران در افغانستان، پاکستان، هند و کشورهای دیگر استخدام شده‌اند ، اشاره دارد.

  • و در انتها ، هماهنگی اطلاعاتی بین دولت‌ها و تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های سپاه پاسداران رژیم ایران و ارتش، اقتصاد، اطلاعات و سلول‌های مرتبط مورد نیاز است.


دستیابی به چنین اهدافی غیر ممکن نیست بلکه نیازمند هم‌کاری واقعی بین‌المللی و هماهنگی در سطوح بالا بین کشورهایی است که تحت‌تاثیر مستقیم فعالیت‌های تروریستی مرگبار رژیم ایران قرار گرفته‌اند و آن‌هایی که ضرورتا تحت‌تاثیر مستقیم آن نبوده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:



· نگاهی به چند برگ از کارنامه جنایت سازمان‌یافته و تروریسم دولتی رژیم آخوندی


· وزارت‌ خارجه آمریکا:‌ طرح تروریستی رژیم ایران در پاریس را تا تعیین‌تکلیف نهایی دنبال می‌کنیم


· معنای درخواست استرداد علی‌اکبر ولایتی از سوی آرژانتین



 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: