آخوند روحانی روی اینکه اگر رژیم نتواند نفت صادرکند هیچکس نمیتواند تاکید کرد

آخوند روحانی روی اینکه اگر رژیم نتواند نفت صادرکند هیچکس نمیتواند تاکید کرد

آخوند روحانی تهدید قبلی اش مبنی براین که «اگر نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند» را تکرار و اضافه کرد: راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.

 

خبرگزاری رویتر ضمن انتشار اظهارات خامنه ای مبنی بر این که مشکلات رژیم با آمریکا حل شدنی نیست و مذاکره با آمریکا هیچ فایده یی ندارد، نوشت: خامنه‌ای گفت از آنجائیکه آمریکا غیرقابل اعتماد است مذاکره کردن با این کشور یک «اشتباه آشکار» خواهد بود. وی افزود: به حرف یا حتی امضای آمریکاییان نمیتوان تکیه کرد لذا مذاکره با آمریکاییان فایده‌ای ندارد،»

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به تایید حرفهای روحانی مبنی بر تهدید به بستن تنگه هرمز ازسوی خامنه ای نوشت: «(ولی فقیه رژیم) ایران از تهدیدی که توسط رئیس‌جمهور (این رژیم) دربارة تأمین نفت خاورمیانه شده بود، حمایت کرد.... خامنه‌ای... سخنان روحانی را مورد تقدیر قرار داد و آن‌را «سیاست و رویکرد نظام» دانست... پیشتر در ماه ژوئیه، روحانی گفت که اگر صادرات نفت خام (رژیم) ایران در معرض خطر قرار گیرد، سایر خاورمیانه نیز با همین (تهدید) مواجه خواهد شد... (رژیم) ایران از مدت‌ها قبل گفته است که می‌تواند تنگة هرمز را که یک سوم تمام مبادلات نفتی از طریق دریا از آنجا عبور می‌کند، ببندد.

تکرار اظهارات خامنه ای توسط رئیس جمهور ارتجاع: آخوند روحانی:‌ امروز در برابر آمریکا مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد
لطفا به اشتراک بگذارید: