دکترآلخو ویدال کوادراس-اتحادیه اروپا بایدقاطعانه به توطئه ترور دراروپا پاسخ بدهد

دکترآلخو ویدال کوادراس-اتحادیه اروپا بایدقاطعانه به توطئه ترور دراروپا پاسخ بدهد

 

یورواکتیو : اتحادیه اروپا باید قاطعانه به توطئه ترور در خاک اروپا پاسخ بدهد

به قلم دکترآلخو ویدال کوادراس

رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

 

پاسخ حملات تروریستی رژیم ایران

اخراج عوامل مرتبط با اطلاعات رژیم

وکاهش روابط است

یورواکتیو : مقاله دکتر آلخو ویدال کوادراس

 

درروزهای 30ژوئن اول ژوییه 4نفر مظنون در بلژیک، فرانسه و آلمان در ارتباط با یک حمله ترور برای بمبگذاری در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس دستگیر شدند. سخنران اصلی در این مراسم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران بود.

از جمله این 4نفر یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در بلژیک بودند که یک بمب 500گرمی تی.ای.تی.پی و یک چاشنی را در خودرو حمل می کردند که در صدد منفجر ساختن آن در این مراسم بودند. همزمان نفر سوم یعنی اسدالله اسدی کنسول سوم سفارت رژیم ایران در وین اتریش در آلمان دستگیر شد. فرد چهارم در فرانسه دستگیر شد که قرار است به بلژیک مسترد شود.

اما در این واقعه، اتحادیه اروپا نه تنها سکوت کرده بلکه علایمی هم هست که سیاست مماشات در این رابطه با رژیمی که در پایتخت اروپا مرتکب حمله تروریستی شده ادامه یافته است

این نوع اقدامات رژیم ایران جدید نبوده است. در 1997 اتحادیه اروپا تمامی سفرایش را از ایران فراخواند و عوامل اطلاعاتی رژیم ایران را از اروپا اخراج کرد و اینکار بدنبال ترورهای رسوا در رستوران میکونوس‌ آلمان علیه مخالفان کرد ایرانی انجام شد. در همان زمان دادگاه آلمان حکم جلب وزیر اطلاعات رژیم ایران را صادر کرد.

سایر اعضای اپوزیسیون ایران نیز در اروپا ترور شده اند که عاملان این ترورها افراد مظنون رژیم ایران بودند مانند مورد دکتر کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت در ژنو و سفیر سابق ایران در سازمان ملل که در 1990ترورشد ، عبدالرحمان قاسملو که در در 1989 ترور شد و محمد حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت ایران که در 1998 در رم ترور شد.

ما می توانیم با کاهش روابط دیپلوماتیک و اخراج عواملی که با وزارت اطلاعات رژیم ایران مرتبط هستند پاسخ بدهیم تا از حملات تروریستی بیشتر در خاک اروپا جلوگیری کنیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: