دیدار هیأت خزانه داری آمریکا از ترکیه-۲۰دقیقه- گزارش۲- ۳۱تیر۱۳۹۷

گزارش۲ ـ دیدار هیأت خزانه داری آمریکا از ترکیه


مارشال بیلینگس‌لی معاون وزیر خزانه داری آمریکا در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که در راس هیئتی برای گفت‌وگو و متقاعد کردن ترکیه به اجرای تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران به آنکارا سفر کرده بود گفت:‌ تحریمهای جدید قاطع و فراگیر خواهد بود:

اسکای نیوز- منابع ترکیه گفتند هیأت آمریکایی که مسؤل مبارزه با حامیان مالی تروریسم است مقامهای ترک را در جریان طرحهایی قرار داد که آمریکا می خواهد علیه رژیم ایران به مرحله اجرا در آورد.

گزارشگر اسکای نیوز از آنکارا گفت:

در صورتیکه ترکیه به خواسته های آمریکا پاسخ ندهد تحریم های آمریکا علیه ترکیه نیز اعمال می شود.

این واضح است که ترکیه طی سالیان مجازاتهای آمریکا علیه ایران را اجرا نکرده و با این تحریم ها مخالفت کرده و منافع خود را دنبال کرده است .

معاون رئیس بانک مرکزی ترکیه توسط قضاییه آمریکا بخاطر پنج اتهام محکوم شده است .یکی از بزرگترین و اولین اتهامات او نقض تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران بوده است .

بعضی از ناظران و خبرنگاران ترک عقیده دارند که هیأت آمریکایی به ترکیه آمده تا هشدار دهد در صورتیکه ترکیه تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران را عملی نکند آمریکا همان مجازاتها را علیه ترکیه اعمال خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری رسمی ترکیه گفت مذاکرات با هیأت آمریکایی مهم است و ترکیه نیز به این تحریم ها اهمیت می دهد . وی در عین حال گفت روابط اقتصادی و تجاری ما با ایران مهم است و ترکیه می خواهد که این روابط را حفظ کند . شاید این بدین معنی باشد که ترکیه می خواهد مانور کند ولی تمامی این امور گذشته و طی روزهای آینده خواهیم دید که اجرای تحریم ها علیه رژیم ایران به چه میزان برای ترکیه جدی است. آیا آمریکا به ترکیه فشار خواهد آورد؟ هیأت آمریکایی پیام را به ترکیه داده ولی آیا آنکارا به این پیام پاسخ خواهد داد یا نه ؟ تمامی این ها را با اجرایی شدن تحریم ها علیه رژیم ایران خواهیم دید.
لطفا به اشتراک بگذارید: