مدیر اطلاعات ملی آمریکا: شاهد تلاش‌های مخرب رژیم ایران هستیم- ۲۰ دقیقه-گزارش ۳- ۳۱تیر ۱۳۹۷

گزارش3 ـ مدیر اطلاعات ملی آمریکا: شاهد تلاش‌های مخرب رژیم ایران هستیم


دن کوتزمدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در یک اجلاس امنیتی در واشینگتن گفت، رژیم ایران بازیگر بدی در عرصه بین المللی است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا دن کوتز در پاسخ به این سؤال که آیا خروج آمریکا از توافق برجام ، با رژیم ایران و بازگشت تحریم ها باعث جری شدن و رفتار تهاجمی این کشور شده است، گفت: خروج از برجام تأثیر عمده ای بر رویکرد رژیم ایران نداشته است، ما همچنان شاهد تلاش های مخرب رژیم ایران هستیم.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا اضافه کرد: پیشتر به ما گفته می شد با برجام رفتار رژیم ایران تغییر خواهد کرد و ما روابط بهتری با این رژیم خواهیم داشت و می توانیم در خصوص مسائل مختلف با آنها گفت وگو کنیم. اما بعداز برجام نه تنها چنین چیزی روی نداد بلکه شاهد بودیم که رژیم ایران اقدامات خود را تشدید کرد . بخصوص در زمینه حمایت از گروه های تروریستی، فعالیت های مخرب در منطقه، برنامه موشکی،مداخله در دمشق، مداخله در یمن و طیف وسیعی از فعالیت های مخرب دن کوتز تصریح کرد: مقامهای رژیم ایران بازیگرانی بد هستند و هنوز هم به این وضعیت ادامه می دهند.

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا به حساسیت حضور نیروهای رژیم ایران در منطقه جنوب غربی سوریه اشاره کرد و گفت، چند کشور در این نقطه حضور دارند و یک حرکت اشتباه می تواند جرقه یک اتفاق را بزند، نقطه بسیار حساسی است ما کمتر در خصوص آن حرف میزنیم.
دن کوتز از روسیه خواست به همکاری با رژیم ایران در سوریه و حمایت از رژیم اسد پایان دهد.
لطفا به اشتراک بگذارید: